Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به اختصاص یک دستگاه آنژیوگرافی به این شهرستان گفت: حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات بین المللی برای توسعه و ارتقای زیرساخت‌های حوزه بهداشتی و درمانی جذب شده است.

دکتر محمود کریمی دوشنبه ۲۲ فروردین ماه در نشستی با خبرنگاران به تنوع خدمات حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: سلامت و امنیت دو مقوله مهمی هستند که نبود آنها در زندگی جامعه بشری اختلال ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت تامین کننده ۲۵ درصد سلامت جامعه است و ۷۵ درصد دیگر با مشارکت سایر سازمان‌ها و آحاد مختلف مردم است.

وی در ادامه گفت: دانشکده علوم پزشکی ساوه از سال ۱۳۹۳ تاسیس و حوزه سلامت ساوه با اختصاص ردیف اعتباری جداگانه‌ای، مستقل شده است اما از همان ابتدا با کمبود نیروی انسانی و کسری اعتبارت مواجه بوده است که این نقیصه مانع از تحقق اهداف حوزه سلامت در دو شهرستان ساوه و زرندیه شده که امیدواریم با رفع موانع موجود میزان هزینه کرد متناسب با نیازهای مردم با اعتبارات تخصیص یافته همخوانی داشته و کافی باشد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در سال گذشته ۲۴۴ نفر به استخدام دانشکده علوم پزشکی درآمده‌اند که با توجه به پرداخت حقوق این تعداد نیروی جذب شده از سوی دولت ماهانه ۷۰۰ میلیون تومان در هزینه‌های جاری دانشکده صرفه‌جویی می‌شود و امید است با افزایش میزان استخدام نیروی انسانی در سال جاری بستر لازم برای اجرای پروژه‌های عمرانی فراهم شود.

سرپرست دانشکده با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ پروژه عمرانی نیمه کاره در دانشکده علوم پزشکی ساوه وجود دارد، گفت: برخی از پروژه‌ها نظیر بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در حال احداث و ساختمان ستاد اورژانس اعتبار ملی دارد و در کنار سایر پروژه ها ‌از پیشرفت فیزیکی ۱۰ الی ۹۰ درصدی برخوردار هستند.

وی به افزایش ۱۳۲ درصدی اعتبارات دانشکده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: مجمع خیرین سلامت شهرستان ساوه که جزو ۱۰ مجمع برتر در بین ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور قرار گرفته بازوی حمایتی پرتوان حوزه سلامت است.

وی در ادامه خرید خوابگاه با هزینه قریب به ۲۵ میلیارد تومان برای اولین بار، خرید تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان، پیگیری راه اندازی آزمایشگاه غذا و دارو به منظور ارتقای مدیریت غذا و دارو به معاونت را از دیگر فعالیت های علوم پزشکی ساوه بیان کرد.

دکتر کریمی افزود: از سه دستگاه آنژیوگرافی که توسط سازمان جهانی بهداشت تامین اعتبار شده است یک دستگاه به ساوه تعلق گرفت گرچه پیشرفت ۱۰ درصدی در احداث مرکز قلب در ساوه را شاهد هستیم و تلاش خواهیم کرد تا با تسریع در عملیات اجرایی این پروژه بتوان از این مزیت برخوردار شد.

وی از پیگیری برای افزودن رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی ساوه خبر داد و افزود: برای بررسی افزودن رشته پزشکی در دانشکده بازدیدی در هفته آینده انجام خواهد شد و امیدواریم با حمایت مسئولان این آرزوی دیرینه مردم محقق شود تا بتوان با جذب پزشکان متخصص فارغ التحصیل از دانشکده و فراهم آوردن بستر تحصیل نیروهای بومی در رشته پزشکی، کمبود نیروی متخصص برطرف شود.

وی به تخصیص ۴۷ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در حال احداث اشاره کرد و افزود: در صورت پیشرفت فیزیکی مطلوب پروژه از ظرفیت خیرین حوزه سلامت استفاده خواهد شد تا ساوه بتواند از یک بیمارستان مجهز با ارائه خدمات متنوع برخوردار شود.

دکتر کریمی همچنین گفت: در طول یکسال اخیر حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات بین المللی برای توسعه و ارتقای زیرساخت‌های حوزه بهداشتی و درمانی جذب شده است.

وی به افزایش سطح پوشش واکسیناسیون و قرار گرفتن دانشکده علوم پزشکی ساوه در ردیف دانشگاههای برتر کشور اشاره کرد و افزود: با وجود قرمز بودن برخی شهرهای استان اما ساوه و زرندیه به لحاظ پوشش مطلوب واکسیناسیون در وضعیت رنگ بندی زرد قرار دارد.

وی گفت: اورژانس ساوه ۱۸ پایگاه و ۱۹ کد عملیاتی دارد و میانگین عمر مفید آمبولانس‌ها براساس استاندارد ۱۹ سال است و براین اساس ناوگان آمبولانس این شهرستان فرسوده بوده و نیازمند بهسازی و نوسازی است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: روزانه بیش از هزاران خدمت توسط دانشکده علوم پزشکی به مردم  ارایه می‌شود و با وجود اینکه اکثر خدمات با کیفیت مطلوب ارایه می‌شود اما برخی خطاهای جزئی احتمالی خستگی را بر تن همکاران بر جای می گذارد که با نقد رسانه‌ها برطرف می شود.

دکتر مجتبی ذکایی افزود: افزون بر ۷۰۰ هزار دز واکسن در علوم پزشکی ساوه معادل سه برابر جمعیت تزریق شده است. همچنین ۲۰۰ هزار تست کرونا با شناسایی ۶۰ هزار بیمار صورت گرفته و متاسفانه ۶۸۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

وی بیان کرد: با وجود تشدید نظارت‌ها در شرایط کرونایی، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعطیلی ۲۰۰ واحد صنفی، درگیری با بیماری هپاتیت، سالک در برخی روستاهای بحش مرکزی اما خدمات حوزه بهداشتی کاهش نیافت و در حوزه دهان و دندان شاهد افزایش ۴۰ درصدی خدمات بودیم. خوشبختانه هیچ مرگ و میر مادر بارداری در سال گذشته صورت نگرفته است که یکی از شاخصه های مهم در حوزه سلامت است.

دکتر ذکایی افزود: از نظر تجهیزاتی بسیار فقیر هستیم و بعضاً متعلق به ۳۰ سال گذشته و فرسوده است. تجهیزات بهداشتی و درمانی در ساوه و زرندیه عمر بالایی دارند و نیازمند تجهیز جدید هستند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: مشکل عمده حوزه درمان شهرستان کمبود پزشک متخصص است البته توزیع متخصص در کل کشور با توجه به کاهش فارغ التحصیلان کاهش یافته است.

دکتر احمد توانا افزود: تلاش خواهیم کرد کمبود پزشکان متخصص را در قالب استخدامی، قراردادی، طرحی و ... برطرف کنیم تا بتوان خدمات تخصصی و فوق تخصصی بیشتری به مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه ارائه داد.

وی بر تقویت و تأسیس بخش خصوصی در حوزه درمان تاکید کرد و افزود: در نظر داریم بخشی از خدمات حوزه درمان را به بخش خصوصی واگذار کنیم. همچنین تاسیس بخش آنژیوگرافی، ناباروری در دستور کار قرار دارد.

در این نشست خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ساوه به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند و در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از آنان تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكي ساوه رشته پزشکی استانی اجتماعی استانی شهرستانها دانشکده علوم پزشکی ساوه میلیارد تومان ساوه و زرندیه حوزه سلامت رشته پزشکی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و جمع زیادی از مردم شهر یاسوج در آخرین روز هفته سلامت که باشعار سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده بود مسیر امامزاده عبدالله (ع) تا آبشار یاسوج را پیاده روی کردند.
در این همایش به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان این مراسم با گرامیداشت هفته سلامت، این مناسبت را فرصت مغتنمی برای یادآوری نعمت سلامتی برشمرد و گفت: مراقبت از سلامتی، قدردانی از این نعمت بزرگ خدادادی است که همواره باید مدنظر قرار دهیم. 
جاودان سیرت با بیان اینکه ورزش همگانی یکی از پایه های اصلی سبک زندگی سالم است و باید به روش های مختلف این فرهنگ در جامعه نهادینه شود افزود: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها که با هدف تقویت سلامتی و افزایش نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی شده در تحقق رسالت حرفه‌ای و خانوادگی خود نیز موفق باشیم. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه