Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا جماعتی اظهار داشت: دیروز شصت و پنجمین جلسه کمیته علمی و اولین نشست در سال جدید برگزار و آخرین گزارش‌ها از تغییرات جدید کرونا در کشورهای مختلف بررسی شد. بر اساس مطالعات، تقریباً در تمامی کشورهای دنیا به استثنای چند کشور، روند نزولی کرونا وجود دارد.

وی افزود: در فرانسه، هنگ کنگ، استرالیا و کانادا بعد از پیک بیماری دوباره روند کرونا و ابتلاء به این بیماری افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران نیز در یکی دو هفته اخیر، شاهد افزایش حدود ۲۰ درصدی میزان مراجعات به درمانگاه‌ها و بخش سرپایی هستیم و ممکن است که در یکی دو هفته آینده، شاهد روند رو به افزایش بستری و یکی دو هفته بعد از آن، افزایش میزان مرگ و میر باشیم اما این پیش بینی‌ها هنوز دقیق نیست و باید یکی دو هفته دیگر، روند بیماری و افزایش موارد سرپایی را پیگیری و رصد کنیم.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: اخیراً دو سویه جدید "XD"(ترکیبی از ویروس دلتا و اُمیکرون)و "XE"(ترکیبی از زیر سویه BA1 و BA2) شناسایی شده است. تا کنون ۱۶ نفر مبتلا به سویه XD در دنیا گزارش شده و مورد رصد سازمان جهانی بهداشت قرار دارد. حدود ۶۰۰ مورد ابتلاء به سویه XE در انگلستان گزارش شده است اما فعلاً جای نگرانی نیست چراکه گزارش‌هایی از این سویه های جدید در سایر کشورها هنوز ارائه نشده است.

جماعتی گفت: تاکید کمیته علمی کشوری کرونا در این شرایط که شاهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هستیم، تکمیل واکسیناسیون دانشجویان و دانش آموزان به ویژه در گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال است. خوشبختانه میزان واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به میزان قابل توجهی رسیده اما تاکید زیادی به تکمیل واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس توسط اولیا و مربیان مدارس شد.

وی ادامه داد: در این شرایط لازم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس از سوی مدیران و عوامل مدارس از جمله استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها، حفظ فاصله فیزیکی و تهویه مناسب هوا کلاس‌ها مرتباً پیگیری شود. از سوی دیگر دانش آموزانی که علائم عفونی و تب دارند نباید به مدرسه بروند و اگر تشخیص داده نشده و یا در مدرسه دچار علائم شده، مدیران مدارس به دانش آموزان اجازه دهند که به منزل بروند و دوره قرنطینه دانش آموزان در منزل سپری شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تصریح کرد: در جلسه روز گذشته، عوارض ناشی از کرونا به صورت حاد و مزمن به ویژه در بیماری دیابت بررسی شد. در مطالعات نشان داده شده که عفونت کرونا در حالت حاد، خفیف و در افراد بدون علامت و دارای تست پی سی آر مثبت، می‌تواند درصدی از بیماران کرونایی را به دیابت مبتلا کند. در مطالعات مختلف نشان داده که مبتلایان به کووید ۱۹ حدود ۱۵ درصد دچار دیابت شده اند و افرادی که اصلاً دیابت نداشته اند در طولانی مدت تا یکسال بعد از ابتلاء به کرونا، تا حتی ۴۰ درصد نیز به دیابت مبتلا شده اند بنابراین افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند، حتماً به پزشکان معتمد و متخصص مراجعه کنند و از نظر دیابت، مورد بررسی قرار گیرند چراکه حتی تا یکسال بعد هم امکان ابتلاء به دیابت در این افراد وجود دارد.

جماعتی ادامه داد: دیابت ممکن است با علائم زیادی، بروز نکند و ممکن است با افزایش قند و عوارض ناشی از آن در سیستم‌های مختلف بدن بدون سر و صدا، مشاهده شود و در مراحل اولیه با تست‌های تخصصی و نظر پزشکان متخصص، دیابت تشخیص داده می‌شود.

وی تاکید کرد: هر مراسم و گردهمایی در شرایط کرونا بهتر است برگزار نشود اما اگر ضروری است، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد تا کمترین عوارض را در انتشار بیماری کرونا داشته باشد.

کد خبر 5464803

منبع: مهر

کلیدواژه: آمار کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا کووید 19 آمار کرونا روز جهانی بهداشت آلودگی هوا واکسیناسیون سازمان غذا و دارو ورزش سرخک واکسن سرطان روزه داری یکی دو هفته کمیته علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به افتتاح ۸۰۰ کلاس درس در سال گذشته گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که‌ موجب ارتقای سرانه فعلی فضای آموزشی می‌شود.

‌محمد قویدل ‌۱۰ اردیبهشت ماه به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران با گرامیداشت این هفته اظهار کرد: در این هفته پیش‌بینی شده که بالغ بر ۳۷۰۰ برنامه در سطح مدارس، مناطق و استان برگزار کنیم که مهم‌ترین برنامه زنگ سپاس معلم خواهد بود.

وی افزود: این برنامه روز ۱۱ اردیبهشت در سراسر استان در همه مدارس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی نیز جزو دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: حضور معلمان نمونه استانی در برنامه ملی و اجرای چند برنامه متنوع برای فرهنگیان در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی دیگر برنامه‌های هفته معلم استان هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان بر اساس متوسط استانی در حال حاضر ۵.۲ متر مربع است، تصریح کرد: در بهمن و اسفندماه سال گذشته ۸۰۰ کلاس درس را مورد بهره برداری قرار دادیم که سبب شد سرانه شهرستانی نیز به میزان استانی برسد.

قویدل گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده نیز بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان پیش‌بینی شده که‌ این عدد و سرانه آموزشی ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • تقدیر از معلمان شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی