Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:18:06 GMT

تصادفات بیشترین پرونده در محاکم اصفهان دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۸۴۰۹

تصادفات بیشترین پرونده در محاکم اصفهان دارد

به گزارش ایرنا، عباس افتخاری روز دوشنبه در نشست یک شهر ضیافت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان افزود: تصادفات شمار زیادی از پرونده های قضایی استان اصفهان را به خود اختصاص داده که عامل انسانی جز مهمترین عوامل وقوع چنین حوادثی است.

وی بیان کرد: رانندگی بدون گواهینامه و تخلفات حادثه ساز ناشی از رفتار غلط رانندگان باعث وقوع حوادث ترافیکی شده و بخشی از آن منجر به فوت و اعمال مجازات حبس برای رانندگان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادستان عمومی و انقلاب اصفهان به تشکیل پرونده‌هایی مثل نزاع، توهین، خسارت به خودرو که به دنبال وقوع تصادف رخ می دهد اشاره کرد و افزود: پس از وقوع حادثه رانندگان به دلیل ناتوانی و نداشتن مهارت کنترل خشم با یکدیگر درگیر می‌شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از این دعوا و اختلافات با یک عذرخواهی و کنترل عصبانیت قابل کنترل بوده اما نبود مهارت کنترل هیجان منفی، دامنه این تصادف را طولانی و به مراتب سخت کرده است.

افتخاری مهارت افزایی در حوزه‌های روانشناختی را مهم دانست و یادآورشد: آموزش و پرورش در این حوزه نقش مهمی دارد تا دانش آموزان را در این عرصه توانمند کنند.

وی از ضعف فرهنگی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در بین مردم استان اصفهان انتقاد کرد و افزود: بر اساس آمار مدیریت شهری کلانشهر اصفهان نیمی از ظرفیت این ناوگان مورد استفاده قرار می گیرد و مردم بیشتر از خودرو شخصی و به صورت تک سرنشین برای سفرهای خود استفاده می‌کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اضافه کرد: حرکت خودروهای تک سرنشین در سطح شهر ترافیک را سنگین و به دنبال آن افزایش حوادث را رقم می‌زند.

برچسب‌ها دادگستری اصفهان تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری اصفهان تصادفات جاده ای دادگستری اصفهان تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های شبانه روز گذشته تا صبح پنجشنبه در سطح استان، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارندگی به ترتیب از کوهپایه در شرق اصفهان با ۱۲ میلیمتر، نجف‌آباد ۹ میلیمتر، فریدون‌شهر و دهق ۶ میلیمتر، کبوتر آباد ۵.۳ میلیمتر، شهر اصفهان ۴.۴ میلیمتر، زرین‌شهر ۴.۱ میلیمتر، مبارکه ۳.۳ میلیمتر، اردستان و اسلام آباد موگویی ۳.۱ میلیمتر، داران و دهاقان ۲.۸ میلیمتر، خوانسار و گلپایگان ۲.۲ میلیمتر و میمه ۲ میلیمتر بوده است.

وی به تداوم فعالیت سامانه بارشی تا فردا (جمعه) در سطح استان اشاره کرد و افزود: آسمان بیشتر مناطق استان امروز به صورت ابری و مه‌آلود، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود و احتمال بارش تگرگ و وزش باد به نسبت شدید تا شدید وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: فردا بارش‌های رگباری در مناطق غرب، شمال با شدت کمتر و در سایر مناطق به صورت رگبارهای پراکنده ادامه خواهد داشت ضمن اینکه وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای طی روز جمعه و به‌ویژه شنبه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق بین ۲ تا سه درجه کاهش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۴ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: خور و بیابانک با بیشینه دمای ۳۲ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6095169

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • خطرناک‌ترین استان‌های ایران در میزان «فرونشست»
  • بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است