Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:34:59 GMT

میزان تزریق دوز سوم واکسن کرونا در استان بوشهر پائین است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۰۰۲۵

میزان تزریق دوز سوم واکسن کرونا در استان بوشهر پائین است

حسن ملکی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از شناسایی مواردی از بیماری سرخک در استان بوشهر بیان کرد: این بیماری به راحتی قابل پیشگیری است که با تزریق واکسن قابل کنترل است.

وی خواستار تزریق واکسن ام‌ام‌آر برای کودکان شد و ادامه داد: با تزریق این واکسن نگرانی برای مهار این بیماری رفع می‌شود و اکنون واکسن به اندازه کافی در استان موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به دو برابر شدن تعداد بستری‌های کرونایی استان از ابتدای سال تاکنون تصریح کرد: شاهد خیز مجدد ویروس کرونا هستیم که باید نسبت به کنترل آن اقدام شود.

وی مهمترین اسلحه برای مهار کرونا را گسترش چتر واکسیناسیون عنوان کرد و افزود: میزان تزریق دوز سوم واکسن کرونا در استان بوشهر پایین بوده و حدود ۳۵ درصد است.

ملکی‌زاده از همه مردم استان بوشهر برای تزریق دوزهای تکمیلی واکسن کرونا دعوت کرد و گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنترل این بیماری نقش مهم و اساسی خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به وجود یک شهرستان با وضعیت آبی کرونایی و ۹ شهرستان زرد در استان بیان کرد: برای مهار بیماری کرونا همه مردم باید همراهی کنند.

کد خبر 5465056

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ویروس کرونا حسن ملکی ویروس کرونا بوشهر گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا هفته هنر انقلاب اسلامی ماه رمضان 1401 آمار کرونا مشهد خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان انقلاب اسلامی هنر استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!