Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دادستانی کل کشور، غلامعباس ترکی در بازدیدی پنج ساعته وضعیت انبارهای فرودگاه امام خمینی (ره) را بررسی کرد و با اشاره به اینکه براساس گزارش‌ها سه هزار و ٣٠٠ تن کالای رسوبی در انبار گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وجود دارد اظهارداشت: چند مدت اخیر اقدامات زیادی برای تعیین تکلیف کالاهای موجود در گمرک و انبارهای سازمان تملیکی انجام و نتایج خوبی حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از این بازدید را بررسی آخرین وضعیت کالاهای موجود در انبارهای فرودگاه عنوان کرد و افزود: دادستانی کل کشور به دنبال رفع موانع ترخیص پیشروی کالاهاست و ضمن مکاتبه با ادارات نسبت به رفع مشکلات و موانع اقدام می‌کند.

انتقاد معاون دادستان: انبارهای گمرک فرودگاه به روش سنتی اداره می‌شود
ترکی با انتقاد از عدم فراهم شدن زیرساخت‌های به روز در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) اضافه کرد: اکنون انبارهای گمرک فرودگاه به روش سنتی اداره می‌شود در صورتی که باید زیرساخت‌های لازم برای هوشمندسازی فراهم باشد تا به صورت مستمر این انبارها تحت نظارت و پایش قرار گیرد.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه هوشیندسازی انبارها به کاهش کالاهای رسوبی کمک می‌کند، ادامه داد: بر اساس اطلاعات، کالاهای خطرناک در برخی انبارها نگهداری می‌شود که باید هرچه سریعتر وضعیت این کالاها مشخص شود.

دلایل انباشت کالا در انبارها شناسایی شود
ترکی با اشاره به اینکه باید دلایل انباشت کالا در انبارها شناسایی شود، گفت: روز به روز بر میزان کالاهای متروکه اضافه می‌شود؛ از این رو ضروری است اقدامات لازم برای شناسایی دلایل انباشت کالا و عدم ترخیص از گمرک انجام شود.

وی اظهارداشت: بر اساس دستور رئیس قوه قضاییه، دادستانی کل کشور وظیفه بررسی وضعیت انبارها را بر عهده دارد به همین منظور در بازدید امروز آخرین وضعیت ساماندهی این انبارها بررسی شد.  این بازدید حاکی از این است که عدم ساماندهی همچنان به قوت خود باقی است و نظم و ساماندهی وجود ندارد.

ترکی درباره یک انبار هوشمند نیز توضیح داد: بر اساس مشاهدات مشخص شد یک انبار هوشمند در بخش خصوصی ۱۰ سال است که به دلیل برخی مشکلات به بهره برداری نرسیده و همچنان بلاتکلیف مانده است.

ساماندهی انبارها تا ۱۵ اردیبهشت انجام شود
معاون حقوق عامه دادستان کل کشور با اشاره به دستورالعمل دادستان تهران مبنی بر ساماندهی این انبارها تا ١٥ اردیبهشت گفت: انتظار داریم تا این تاریخ، همه اقدامات لازم برای ساماندهی انبارها انجام شود و بعد از این تاریخ بار دیگر بازدیدی خواهیم داشت.

ترکی به تعیین تکلیف کالاهای خطرناک نیز اشاره کرد و گفت: اکنون مواد اشتعال‌زا تعین تکلیف شده و دغدغه‌ای پیرامون این کالاها وجود ندارد.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات در حوزه عدم ترخیص کالا به روش‌های سنتی برمی‌گردد و مشاهدات حکایت از این دارد که تاکنون اقدام مناسبی برای هوشمندسازی انجام نشده و اموال امانتی مردم در شرایط بدی نگهداری می‌شود.

معاون دادستان کل کشور با اشاره به همکاری دستگاه‌های مسئول برای ساماندهی انبارها توضیح داد: بعد از دستور رئیس قوه قضاییه برای ساماندهی این انبارها، بخشی از کالاهای تعیین تکلیف شدند اما وضعیت قابل قبول نیست و نیاز به پیگیری بیشتری دارد.

ترکی یکی دیگر از مشکلات عدم ترخیص کالا را قوانین دست و پا گیر گمرکی دانست و گفت: وضعیت انبارها نشان می‌دهد که انگیزه مدیریت برای ساماندهی این انبارها وجود ندارد.

مدیرانی که در حوزه ساماندهی اموال تملیکی اهمال کنند تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند

به گفته معاون دادستان کل کشور، مدیرانی که در حوزه ساماندهی اموال تملیکی اهمال کنند تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

وی از فعالیت مسئولان سالن صادرات گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) تقدیر کرد و افزود: بر اساس مشاهدات در سالن صادرات فرودگاه امام (ره) اقدامات مناسبی انجام شده است.

با صدور مجوزهای قضایی میزان قابل توجهی از کالاها ساماندهی شد
در ادامه این بازدید، مدیرعامل سازمان اموال تملیکی نیز با اشاره به گوشه‌ای از اقدامات این سازمان برای تعیین تکلیف کالاها گفت: حدود ٣١ هزار و ٤٠٥ اظهارنامه وصول از بدو تاسیس گمرک وجود داشته که طی چند ماه  اخیر حدود ١٩ هزار و ٥٥٠ فقره پرونده معادل ٦٢ درصد پرونده ها به نتیجه رسیده و مابقی در دست اقدام است.

عبدالمجید اجتهادی افزود: ما به دنبال این هستیم در آینده‌ای نزدیک همه کالاهای دپوشده در این انبارها را تعیین تکلیف و خارج کنیم.

وی با اشاره به همکاری قوه قضاییه برای صدور مجوز به منظور ترخیص کالاها گفت: در این مدت با صدور مجوزهای قضایی میزان قابل توجهی از کالاها ساماندهی شده است.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی اظهار امیدواری کرد که تا ۱۵ اردیبهشت ماه وضعیت کالاهای باقی مانده نیز مشخص شود.

اجتهادی با ابراز نگرانی از بروکراسی اداری برای تعیین تکلیف برخی کالاها گفت: متاسفانه برخی از استعلامات طولانی شده و این موضوع باعث متروکه شدن کالا می‌شود بر همین اساس انتظار می‌رود که فرایند این استعلامات تسریع شود.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از تخلیه ۶۰ درصدی انبارها خبرداد و افزود: ساماندهی این کالاها و خروج آنها در این مدت نشاندهنده تعامل و عزم جدی دستگاه‌ها در این حوزه است.

در این بازدید برخی از کارشناسان گمرک و مسئولان فرودگاه امام خمینی (ره) چالش‌ها و مسائل پیشروی ترخیص کالا را با معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در میان گذاشتند و خواستار رفع این چالش‌ها شدند.

برچسب‌ها شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی دادستانی کل کشور قوه قضاییه غلامعباس ترکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی دادستانی کل کشور قوه قضاییه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی دادستانی کل کشور قوه قضاییه غلامعباس ترکی فرودگاه امام خمینی دادستانی کل کشور دادستان کل کشور برای ساماندهی اموال تملیکی گمرک فرودگاه تعیین تکلیف قوه قضاییه ترخیص کالا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایرنا از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور