Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیررضا رجبی گفت: شبکه بانکی به سامانه جامع تجارت متصل شده است و از درخواست کننده تسهیلات، استعلام می‌گیرد و اگر فاکتور فروشی در سامانه مزبور ثبت نشده باشد، به طور کلی هیچگونه تسهیلاتی قابل پرداخت نیست.

او گفت: براساس بخشنامه بانک مرکزی استعلام کلیه عقودی که نیاز به ارائه فاکتور دارند، در بستر سامانه جامع تجارت انجام می‌گیرد و بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی موظف به ثبت فاکتور‌های فروش خود در سامانه جامع تجارت هستند و براین اساس تسهیلات بانکی به واحد‌های تولیدی دریک زنجیره تولید اختصاصی پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به صاحبان واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی خراسان رضوی تا ۱۵ خرداد مهلت داده شده است تا اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و کد مربوطه را دریافت نمایند، زیرا کل این فرآیند به شفافیت زنجیره کالا و افرادی که می‌خواهند در فضای اقتصادی سالم فعالیت داشته باشند، کمک می‌کند.

 او گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۹ زنجیره تامین مالی در استان مربوط به صنایع غذایی، نساجی، قطعه‌سازان و مجموعه‌سازی شناسایی و برای تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که بانک‌ها نیز به شبکه سامانه جامع تجارت متصل هستند.

رجبی گفت: اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای برای واحد‌های تولیدی یکی از طرح‌های مهم برای ساماندهی منابع تامین و تخصیص بهینه منابع در راستای کمک به جهش تولید است، در این راستا ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و همکاری بانک‌های عامل در پذیرش تقاضای تسهیلات از طریق صورت حساب الکترونیک در استان به تصویب رسیده که اجرایی‌شدن آن گام مهمی در تحول نظام مالی مبتنی بر تولید خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۵۴۸ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۷۸ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۴۵۴ نفر در استان صادر شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ از نظر سرمایه‌گذاری رشد ۶۵ درصدی و از اشتغالزایی رشد هفت درصدی داشته است.

 رجبی گفت: جواز‌های صادره در سال ۱۴۰۰ در خراسان رضوی را ۲ هزار و ۷۲۲ فقره با پیش بینی حجم سرمایه گذاری ۶۹۵ هزار و ۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۹۵ هزار و ۸۰۶ نفر ذکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحدهای تولیدی صنعت و معدن اشتغال زایی سامانه جامع تجارت واحد های تولیدی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر امروز گفت: مواد غذایی احتکار شده و قاچاق به ارزش بیش از چهار و نیم میلیارد ریال از یک واحد صنفی در شهر کاشمر کشف شد.   سرهنگ حسن مشهدی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از این واحد صنفی موادغذایی، کالای احتکار شده را کشف کردند.   وی گفت: کالاهای احتکارشده در این واحد صنفی برنج، قند بسته بندی، روغن و مواد شوینده بود و در این رابطه یک متهم به مراجع قضایی معرفی شد.   فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر اظهار کرد: مالکان واحدهای صنفی مکلفند فهرست کالاهای موجود در انبارهای خود را در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارهای اداره صمت شهرستان ثبت کنند.   مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین