Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@20:44:20 GMT

ضروري ترين نياز اورژانس نيشابور آمبولانس است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۹۳۴۴

خبرگزاری آریا- اورژانس 115 نیشابور باید براساس استاندارد سازمان اورژانس کشور 54 دستگاه آمبولانس داشته باشد که در حال حاضر فقط 33 دستگاه آمبولانس در نیشابور بزرگ فعال است و حداقل به 15 دستگاه آمبولانس نیاز مبرم و ضروری دارد.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان در اولین نشست خبری سال 1401 اظهار کرد: اورژانس 115 نیشابور باید براساس استاندارد سازمان اورژانس کشور 54 دستگاه آمبولانس داشته باشد که در حال حاضر فقط 33 دستگاه آمبولانس در نیشابور بزرگ فعال است و حداقل به 15 دستگاه آمبولانس نیاز مبرم و ضروری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مصطفی افشار نیک در این نشست که در سالن مدافعان سلامت مرکز آموزشی،پژوهشی و درمانی 22 بهمن برگزار شد گفت: اورژانس نیشابور دارای 11 پایگاه شهری و 15 پایگاه جاده ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و یک پایگاه موتورلانس می باشد.

وی افزود: بیش از 32 هزار بیمار و مصدوم در سال 1400 خدمات درمانی دریافت کرده اند که از این تعداد 21هزار و 166 مورد ماموریت شهری و 11هزار و 505 مورد ماموریت جاده ای صورت گرفته که 7هزار و 868 مورد تصادفی و 24هزار و 803 مورد غیر تصادفی بوده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ماموریت ها به ترتیب شهری 15درصد، جاده ای 30 درصد، تصادفی 26 درصد و غیرتصادفی 19درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور با اشاره به این که در سال 1400 تعداد کل تماس ها با توجه به روند نزولی بیماری کرونا یک درصدی کاهش داشته است گفت: از ابتدای سال، تا کنون 142 هزار و 433 تماس با مرکز ارتباطات اورژانس برقرار شده است که از این تعداد 19هزار و 535 تماس مشاوره و 10 هزار و 327 تماس مزاحمت تلفنی بوده است که خوشبختانه مزاحمت ها 4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در طرح سلامت نوروزی 1401 علی رغم اینکه حوادث ترافیکی در شهرستان های نیشابور،فیروزه و زبرخان 37 درصد افزایش پیدا کرده است ولی خوشبختانه فوتی ها 37 درصد کاهش یافته است که نشان از تمهیدات خوب دستگاه های اجرایی طرح سلامت نوروزی 1401 می باشد.

افشارنیک اضافه کرد: در  سال گذشته اورژانس هوایی نیشابور با انجام 28 سورتی پروازی به 38 بیمار و مصدوم در اقصی نقاط این شهرستان خدمت رسانی کرده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی بیان کرد: اورژانس 115 نیشابور 208 نیروی فوریت های پزشکی دارد که در سال گذشته 60 نفر با آزمون استخدامی و یا تبدیل وضعیت به نیروی انسانی اورژانس 115 اضافه شده اند و در سفر اخیر رئیس سازمان اورژانس کشور به نیشابور، ایشان قول مساعدت تبدیل وضعیت 37 نفر نیروی شرکتی به قراردادی و پیمانی را دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور در پایان به نقش موثر و مهم خیرین در حوزه سلامت اشاره نمود و از اقدامات شاخص خیرین گفت: خوشبختانه با کمک خیرین سلامت آقایان حاج حسین یوسفی، حاجی آبادی و امیران پایگاه های اورژانس 115 جاده ای جوادالائمه (ع) در شهر اسحاق آباد و شهید محمد نعیم آبادی در روستای حسینی و پایگاه موتورلانس در هتل امیران در سال گذشته به بهره برداری رسید.

مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی نیشابور ضمن اعلام رضایت 95 درصدی شهروندان از عملکرد اورژانس 115 نیشابور در سال گذشته گفت: در طی4 سال گذشته 75 درصد شهروندان از عملکرد اورژانس 115رضایت داشته اند که با فراخوان پویش جملات شفابخش بین کارکنان اورژانس 115 و همچنین راه اندازی سامانه پیامکی رضایت سنجی شهروندان از عملکرد اورژانس 115، تاثیر دوچندانی در میزان رضایت مردم داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ضروری ترین نیاز اورژانس نیشابور آمبولانس است اورژانس 115 نیشابور دستگاه آمبولانس فوریت های پزشکی سال گذشته جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت

رئیس اورژانس جیرفت از فوت امام جمعه بلوک در اثر سانحه تصادف خبر داد. دکتر جواد افشارمنش با تشریح جزئیات علت تصادف خودروی حامل امام جمعه بلوک، افزود: در اثر برخورد خودروی پژو با آمبولانس، یک نفر فوت کرد و سه نفر مصدوم شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اورژانس جیرفت، وی گفت: متاسفانه سرنشین خودرو پژو امام جمعه بلوک، حجت الاسلام اصغر دهقان دولتی بوده که علی‌رغم تلاش پرسنل اورژانس برای احیا، در بیمارستان امام خمینی جیرفت جان باخت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی جیرفت افزود: سه سرنشین آمبولانس شامل دو تکنسین و یک مصدوم داخل کابین از نواحی سر، صورت، کتف و گردن آسیب دیدند که توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام دهقانی امام جمعه فقید شهر بلوک از توابع شهرستان جیرفت، همواره مشکلات مردم را منصفانه از تریبون نماز جمعه مطالبه می‌کرد. او بعد از ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه در محور جیرفت-بلوک در اثر برخورد با آمبولانس جان باخت.

دیگر خبرها

  • امام جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • تصادف مرگبار در گتوند خوزستان
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • ۷ نفر بر اثر واژگونی خودروی سواری در محور نیشابور- کاشمر مصدوم شدند
  • ۷ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در مرادلو
  • مصدومیت ۲۳ نفر در تصادفات زنجیره‌ای در زنجان
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان- قزوین ۲۳ مصدوم برجا گذاشت