Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@07:11:15 GMT

تعدیل ۴۰ درصدی قیمت ۸ هزار کالا از اول اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۵۹۶۸

تعدیل ۴۰ درصدی قیمت ۸ هزار کالا از اول اردیبهشت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ورئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: براساس ضوابط تعیین شده و لزوم تثبیت قیمت‌ها، از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نرخ هشت هزار قلم کالای اساسی به طور متوسط ۴۰ درصد نسبت به قیمت قبل تعدیل خواهد یافت.

 «عباس تابش» روز چهارشنبه در جریان بازدید از چند واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه به خبرنگاران، گفت: میزان تعدیل قیمت هشت هزار قلم کالای مورد اشاره که در تمام سایت ها از جمله پایگاه اینترنتی سازمان حمایت منتشر شده است، در چهار مرحله اجرای طرح مشمول کاهش قیمت از سه تا ۶۱ درصد نسبت به قبل می شوند اما متوسط میزان کاهش ها قیمت این اقلام حدود ۴۰ درصد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اول اردیبهشت امسال حدود ۶۰ هزار قلم کالای دیگر مشمول تعدیل قیمت می شوند و عملا آثار آن بیشتر ملموس خواهد بود.

وی ادامه داد:اجرای سیاست شبکه تامین و توزیع کالاها در کشور به طور جدی پیگیری خواهد شد تا مردم از کاهش قیمت‌ها و شفافیت در این زمینه بهره‌مند شوند.

تابش بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قیمت کالاها با توجه به بحث افزایش دستمزد حداکثر تا دو درصد نسبت به سال گذشته می‌تواند تغییر کند و موضوع تعدیل قیمت به طور متوسط تا ۴۰ درصد بر کالاهای مشمول اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور بیان کرد: فعالیت شبکه توزیع کالاهای اساسی نیز تعریف شده است و براساس توافق صورت گرفته با ذینفعان از قبیل اتاق اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده‌فروشان ضرایب در حوزه پخش کالا مشخص و ابلاغ شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت کالا از سوی تولیدکنندگان هم مطابق ضوابط تعیین و تثبیت قیمت‌ها است و براساس قانون به میزان تخطی از ضوابط، تولید کنندگان مشمول جریمه و تعزیر می‌شوند همچنین باید در نظر داشت که قسمت اول کالاهای مشمول قیمت گذاری تثبیتی تا زمانی که در ستاد تنظیم بازار کشور مصوب نشود، نباید افزایش قیمت داشته باشند و ما در برخی استانها شنیدیم که بدون اطلاع سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار اقدام به افزایش قیمت نموده اند که توصیه می کنیم هرچه سریع تر قیمت ها به روال قبل بازگردد و مستندات خود را ارائه کنند تا بررسی کنیم و در جلسه تنظیم بازار مطرح شود.

وی عنوان کرد: درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده الزام واحدهای تولیدی است اما برخی واحدهای فعال در شهر صنعتی کاوه (شهرستان ساوه) این اقدام را به درستی انجام نداده بودند که در این بازدید چگونگی درج قیمت اصلاح و ابلاغ شد؛ همچنین مشکل آرد و گندم برخی واحدهای تولیدی نیز بررسی و برطرف شد.

به گفته رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ۵۰ تا ۶۰ هزار قلم کالا نیز از به زودی به لیست کالاهای مشمول کاهش قیمت اضافه می‌شود که اثرات مثبت آن در سبد خانوار مشهود خواهد بود.

شهرستان ساوه با بهره مندی از ۶۰۰ واحد تولیدی در قالب شعر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه و شهرک های احمد آباد، نوبران و غرق آباد در مجموع زمینه اشتغال حدود ۵۰ هزار نیروی کار را فراهم کرده است.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار قلم کالا سازمان حمایت ۴۰ درصد قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت صد دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۴,۱۹۵ تومان است که نسبت به روز گذشته ۴۵ تومان (۱.۰۶ درصد) کاهش یافته است. هر واحد صد دینار عراق، روز گذشته با قیمت ۴,۲۴۰ تومان معامله می‌شد.

امروز ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت ۱۰۰ دینار عراق که دیروز با کاهش قیمت ۴۵ تومانی به ۴,۲۴۰ رسیده بود، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۴۵ تومانی (۱.۰۷ درصد) به ۴,۱۹۵ رسید. بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۲۲۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۱۹۵ تومان خرید و فروش می‌شد.

 قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۳.۵۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۷.۲۹ درصد افزایش یافته است.

 

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • قیمت طلا و سکه امروز 8 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار