Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:46:15 GMT

بیان واقعیت دفاع مقدس سخنن از ساخته شدن جویندگان حقیقت است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۵۹۰۰

بیان واقعیت دفاع مقدس سخنن از ساخته شدن جویندگان حقیقت است

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا امامقلی در آئین رونمایی از کتاب «نوجوان برزخی» که صبح جمعه با با حضور نویسنده این کتاب در شبستان امیرالمومنین قزوین برگزار شد اظهار کرد: روایت‌های جنگ هرکدام بخشی از واقعیت به‌منزلۀ یک کلیت را بازتاب می‌دهد.

وی افزود: در پاره‌ای از بیان واقعیت‌های دفاع‏ مقدس سخن از تکاپوها و ساخته شدن انسان‌های باانگیزه و جویندۀ حقیقت است و برای همین خاطرات رزمندگان بیش از آنکه روایتی از واقعه باشد، روایتی از خود را در واقعه بازگو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: خاطرات رزمندگان از روزگاری که شرایط سخت دوران آموزش را در پشت جبهه می‌گذرانند گرفته تا هنگامی که خبر در پیش بودن عملیاتی قریب‏الوقوع را دریافت می‌کنند و دست‏آخر زمانی که با اشتیاق به جنگ با اهریمن رهسپار می‌شوند و در نبرد حق علیه باطل وارد عمل می‌شوند، هریک روایتی ویژه از عاملان رخدادها شامل آرزوها، رنج‌ها، امیدها و لقاء یار را نمایان می‌کند.

وی بیان کرد: گردآوری منابع شفاهی عاملان دفاع مقدس از اولویت‌های دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری سراسر کشور است تا بتوان به شناخت بایسته‌ای از فرهنگ پایداری هشت سال دفاع مقدس دست یافت.

رئیس حوزه هنری استان قزوین در پایان به ویژگی کتاب «برزخ نوجوانی» پرداخت و یادآور شد: این کتاب به حُسن سلیقه «برزخ نوجوانی» نام‏گذاری شده است و ذیل الگویی قرار می‌گیرد که از آن می‌توان به رزمنده‌شناسی یاد کرد و حکایت رزمندگان تازه‏ جوانی است که با هدف دفاع از کیان کشور و شاد کردن دل امام امت با شجاعت و جسارت گام برداشته و شور و اشتیاق را با کنجکاوی جوانی پیوند زده‌اند؛ تا جایی که جلوه‌هایی دیگر از صفات برجستۀ آدمی همچون وفاداری و فداکاری را به نمایش گذاشته‌اند.

گفتنی است؛ کتاب «برزخ نوجوانی» خاطرات خودنوشت مسعود حاجی پهلوان از دفاع مقدس زیر نظر کارشناسی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان قزوین به چاپ رسید.

کد خبر 5467471

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا امامقلی حوزه هنری قزوین دفاع مقدس رونمایی کتاب بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گرد و غبار آمار کرونا ماه رمضان 1401 خراسان رضوی آلودگی هوا هفته هنر انقلاب اسلامی مشهد انقلاب اسلامی هنر گرگان ماه مبارك رمضان جام جهانی 2022 قطر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۵۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم / فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم/فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز