Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@22:10:00 GMT

پس از دعای خیر یک پیرزن سرطان پدرم درمان شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۶۸۰۷

پس از دعای خیر یک پیرزن سرطان پدرم درمان شد

به گزارش همشهری آنلاین، جشن رمضان شب گذشته میزبان فردی بود که به بزرگ نیکوکاران شهرت دارد. جعفر شفاهی، که فعالیت‌های خیرخواهانه خود را آز کودکی به همراه پدرش آغاز کرده در برنامه شب گذشته از اقدامات خود برای حمایت از کودکان بی‌سرپرست صحبت کرد. وی همچنین از نحوه اعتماد به کمیته امداد و چرایی ضرورت همکاری با آن‌ها گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیر بزرگ گفت: تمام هدف فعالیت ما کمک به کودکان محصل بد سرپرست و بی‌سرپرست است. ما تلاش داریم در تحصیل، درمان و دیگر نیازها به این دسته از افراد کمک کنیم تا به این نحو آینده جامعه خود را بسازیم. فعالیت‌های من طی سال‌های گذشته در ساوه به صورت پراکنده بود و به همراهی پدر، مادر و همسرم انجام می‌شد. با گذر سال‌ها و افزایش نیازمندها قدرت ما برای شناسایی تمامی نیازمندها محدود شد و تصمیم گرفتیم پس از انجام تحقیقات لازم با کمیته امداد همکاری کنیم.

 جعفر شفاهی ادامه داد: اکنون در مسیری قرار گرفته‌ایم که می‌خواهیم دیگر خیرین را به سمت کمیته امداد هدایت کنیم چراکه این کمیته سیستم رصد و پیگیری مناسبی برای بررسی کمک‌های مالی دارد در صورتی که دیگر خیرین از چنین قابلیتی برخوردار نیستند و مردم نیز کمتر به آن‌ها اعتماد می‌کنند. با انجام این کار نیازمندان همواره در سیستم کمیته امداد قرار می‌گیرند و با فوت حامی خود دچار مشکل نمی‌شوند چراکه همواره مورد حمایت دیگر خیرین خواهند بود.

این نیکوکار با سابقه افزود: من کارگاه پخش و ساخت طلا دارم و فعالیت حرفه‌ای من در آن حوزه است. کارهای نیکوکاری من در سال‌های گذشته ریشه دارد؛ زمانی که من و پدرم که مرغداری داشت تعدادی از مرغ‌ها را به نیازمندان منطقه خود اهدا می‌کردیم. در آن زمان دوره‌ای پیش آمد که ما تولید مرغ نداشتیم و مدتی به نیازمندان مرغ ندادیم، پس از مدتی که باری دیگر برای آنان مرغ بردیم یکی از زنان مسن خانواده‌های نیازمند به من گفت که تصور کرده ما آن‌ها را فراموش کرده‌ایم. چنین اتفاقی من را تحت تاثیر بسیاری قرار داد، به گونه‌ای که تصمیم گرفتم فعالیت مستمرتری در این زمینه داشته باشم. 

وی ادامه داد: پدر من جدا از اهدای مرغ به نیازمندان بحث آب‌رسانی منطقه خود و حتی روستاهای دیگر را نیز انجام می‌داد. در یک دوره که ایشان سرطان معده گرفته بودند و حال بسیار بدی داشتند به یک روستا رفتند تا آب‌رسانی حمام‌های آن‌ها را راه بی‌اندازند. پس از آن کار مسن‌ترین از فرد آن روستا دعای خیری برای پدرم کرد و ما شاهد بهبود سلامتی او بودیم به طوری که بعد از سه ماه دیگر سرطان در بدن ایشان وجود نداشت. من در شغل پدری خود ورشکست شدم و برای همین شغل دیگری انتخاب کردم. من کار خود را با پخش طلا شروع کردم و تعهد دادم که همواره بخشی از درآمد آن را صرف کمک به نیازمندان کنم.

 
نیکوکار کودکان بی‌سرپرست گفت: پخش درآمد ما برای خیریه‌ها به صورت پراکنده بود و این باعث شد دوستان و خانواده‌های دیگر در این کار با ما همراهی کنند. ما از دو سال گذشته فعالیت خود برای حمایت از ایتام را آغاز کردیم و اکنون من و همسرم از ۱۴۰ کودک را یا همکاری کمیته امداد حمایت می‌کنیم. متاسفانه امسال ۲۴ نفر به جمع کودکان بی‌سرپرست مجموعه مورد نظر اضافه شده. ما قول داده‌ایم که این کودکان را نیز به سرپرستی قبول کنیم و آن‌ها را مورد حمایت قرار دهیم.

جعفر شفاهی ادامه داد: ما در کارگاه طلاسازی خود ۵ الی ۱۰ نفر را به صورت سالانه آموزش می‌دهیم و از پیشرفت آن‌ها بسیار خوشحالیم. همچنین در تلاش هستیم تا مجموعه گردشگری تاسیس کنیم و در نظر داریم از مددجویان برای فعالیت در آن مجموعه استفاده کنیم تا بتوانند روی پای خود بایستند و رشد کنند. 

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا نیازهای کودکان مددجو مانند تحصیل را فراهم کنیم تا بتوانند در آینده آماده فعالیت در مجموعه‌های مختلف باشند و پیشرفت کنند. ما در سیستان و بلوچستان نیز فعالیت داریم که بحث مدرسه و خانه‌سازی برخی مناطق نیازمند آنجا را انجام می‌دهیم. از مردم عزیز تقاضا دارم در بحث نیکوکاری همدل شوند و به کمیته امداد اعتماد کنند تا بتوانیم نیازهای شناسایی شده را برطرف کنیم و آینده‌ای بهتر برای کودکان نیازمند بسازیم.

کد خبر 669989 برچسب‌ها ماه رمضان تلویزیون - صدا و سیما

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ماه رمضان تلویزیون صدا و سیما کمیته امداد بی سرپرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته