Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام حم آنلاین گیلان،دوستداران طبیعت با شعار “احترام به طبیعت، احترام به زندگی است” سعی داشتند «نه به ریختن زباله» را به عنوان یک فرهنگ ترویج کنند.

این برنامه با حضور محیط بانان اداره بوجاق بندر کیاشهر، پاسگاه سفیدرود، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر با همت و سمن‌های مردمی؛ شرکت تعاونی پسماند پردازگر بوجاق بندر کیاشهر، موسسه پیشگامان محیط زیست و مشارکت هیئت ورزش‌های همگانی، دوچرخه سواری، کوهنوردی، رفتگران طبیعت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان با اهدای لوح سپاس از سوی موسسه پیشگامان محیط زیست، مدیر پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر و رییس پاسگاه سفیدرود به پاس زحمات و تلاش‌هایشان مورد تقدیر قرار گرفتند.

بوجاق نخستین پارک ملی خشکی دریایی ثبت شده در ایران بوده و نزدیک به ۳۳۰۰ هکتار وسعت دارد. این پارک خشکی دریایی است که ۱۶۰۰ هکتار از وسعت آن را منطقه دریایی و ۱۶۰ هکتار نیز محوطه تالابی تشکیل می‌دهد بقیه مساحت این پارک ملی شامل محوطه خشکی شده و به زمین‌های ساحلی و جلگه‌ای تقسیم می‌شود.

این پارک در شمال دریای خزر و در سمت جنوب بندر کیاشهر واقع شده و از غرب به رودخانه اوشمک و از شرق شهر زیبا کنار و سمت شرق نیز به تأسیسات صدا و سیما در کنار روستای امیر کیاسر متصل است. در سال ۱۳۸۱ بود که منطقه بوجاق جز پارک‌های ملی ایران شد و به عنوان سرمایه ارزشمند و گران بهای طبیعی استان گیلان به شمار می‌رود و در حفظ و حراست آن هیچ گونه اهمال کاری پذیرفته نیست.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پارک بوجاق آستانه اشرفیه گیلان بندر کیاشهر بوجاق بندر پارک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار

شمال شرق ایران دارای مناطق متعددی است پارک ملی ساریگل در شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی واقع شده است. این منطقه کوهستانی با آب و هوای نسبتا سرد است و یکی از جاذبه‌های طبیعی و بسیار دیدنی این استان محسوب می‌شود طبیعت زیبا و پوشش گیاهی و جانوری ویژه‌ای دارد به همین دلیل مورد توجه گردشگران است. این منطقه علاوه بر رشد انواع گیاهان، محلی برای رشد قارچ است.

شهروند خبرنگار ما تصاویری از طبیعت این منطقه و قارچ کوهی به نمایش گذاشته است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان شمالی

بیشتر بخوانید:

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • پاکسازی پارک جنگلی النگدره و ناهار خوران گرگان به همت طبیعت دوستان
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم