Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: تزریق دُز سوم از راه‌های اصلی پیشگیری از ابتلا به سویه اُمیکرون  است که باید مردم را نسبت به این امر آگاه شوند.

وی افزود: براساس گزارش های علوم پزشکی استان، این روزها میزان مراجعات برای دریافت دُز سوم کاهش پیدا کرده به گونه ای که باید از ظرفیت دستگاه های اطلاع رسانی برای تشویق شهروندان به تزریق دُز سوم واکسن کرونا بهره گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین نژاد با اشاره به تغییر رنگبندی کرونایی استان به وضعیت قرمز، گفت: نبود بیمارستان در برخی از شهرستان های خراسان شمالی موجب تجمع بیماران در بیمارستان مرکز استان می شود و همین امر موجب قرارگیری این خطه در وضعیت قرمز کرونایی با توجه به شاخص های وزارت بهداشت است.

نماینده عالی دولت در استان افزود: از سوی دیگر در ایام نوروز شاهد ورود و خروج بیش از ۴۶۰هزار نفر به این استان بودیم که همین امر هم می تواند از دلایل قرار گیری استان در وضعیت خیلی پرخطر کرونایی باشد.

هم اینک افزون بر ۹۵ درصد جمعیت هدف استان دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۵۰ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲ هزارو ۲۰۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در خراسان شمالی جان خود را از دست داده اند.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، هفت شهرستان بجنورد، جاجرم، گرمه، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی و تنها شهرستان فاروج در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 استانداری خراسان شمالی ویروس کرونا واکسن کووید 19 استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی خراسان شمالی د ز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند