Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: این گروه به مدت ۳ هفته کلیه مناطق گردو کاری شهرستان را رصد و سپس اقدام به سرشاخه کاری و پیوند اسکنه‌ای ارقام دیرگل و پرمحصول بر روی ارقام درختان گردو کم محصول و زود گل محلی می‌نمایند.

محمدی با بیان اینکه ارقام فوق بعلت دیرگل بودن به مقدار زیادی میتوانند از سرمای بهاره در امان بمانند، گفت: زود به بار نشستن، پوست نازک بودن، جدا شدن راحت پوست از مغز، گرده افشانی بالا، عملکرد بالا و متوسط عمر حدود ۷۵ سال را از مزایای این طرح برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی گفت: سطح زیر کشت باغات گردوی شهرستان زرند، ۵۴۰ هکتار که از این مقدار ۳۱۰ هکتار از آن بارور می‌باشد.

او گفت: با سرشاخه کاری گردو علاوه بر جلوگیری از خسارت سرمای بهاره می‌توان عملکرد محصول را تا چندین برابر افزایش داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردو کاری جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از شوراهای شهرستان‌ها و ۸۵ شورای شهر استان، شورای شهرستان‌های راور و بافت و شورای شهر زرند رتبه برتر را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، علی شهسواری در همایش رؤسای شوراهای اسلامی و شهرداران استان، اظهار کرد: شورا نهاد مقدسی است که بدون شک نشان دهنده عمق تفکر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ریشه در قرآن و مبانی گسترده دین مبین اسلام دارد.

وی با اشاره به اینکه از میان ۴۴۵ نفر عضو شوراهای شهرهای استان، ۴۰۷ نفر مرد و ۳۷ نفر زن هستند، از برگزاری شش هزار و ۷۳۹ جلسه شوراهای شهرهای استان کرمان در دوره ششم خبر داد و افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۶۱ مصوبه در شوراهای اسلامی مذکور به تصویب رسیده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از شوراهای شهرستان‌ها و ۸۵ شورای شهرهای استان، شورای شهرستان‌های راور و بافت و شورای شهر زرند رتبه برتر را کسب کردند.

به گزارش ایمنا، تقدیر از رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان و اعضای شورای استان، بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان و پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری سیرجان از دیگر برنامه‌های این همایش دو روزه بود.

کد خبر 749088

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • تقدیر از معدنچیان زغالسنگ در شهرستان زرند
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • ژاوی: ماندم چون اعتماد‌به‌نفس تیم بالا رفته بود
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • تجلیل متفاوت و بی نظیر از کارگران در شهرستان زرند
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد