Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:37:27 GMT

روند ابتلا به کرونا در قزوین صعودی شده است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۱۱۹۶۳

روند ابتلا به کرونا در قزوین صعودی شده است

به گزارش خبرنگار مهر جلال رحمانی در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان قزوین که ظهر یکشنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری برگزار شد اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که ویروس کرونا در استان قزوین در حال رشد مجدد است و در در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ مورد بستری جدید به مجموع بستری‌های استان اضافه شده و تعداد مراجعان به مراکز درمانی در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ۳ روز گذشته هیچ‌گونه مورد فوتی گزارش نشده است تبیین کرد: مجموع فوتی‌های فرودین ۲۱ نفر بوده و غالب فوتی‌ها مربوط به سنین بالای ۶۰ سال بوده است.

این مسئول یادآور شد: شهرستان قزوین و آبیک در رنگ‌بندی نارنجی و شهرستان‌های البرز، آوج، تاکستان و بویین‌زهرا نیز در رنگ‌بندی زرد قرار دارند.

وی عنوان کرد: در هفته اخیر الموت شرقی و بخش مرکزی شهرستان قزوین و همچنین شهرک عارف شهر قزوین بیشترین ابتلاء به کرونا را داشته‌اند.

این مسئول اذعان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در شهرستان تاکستان بخش مرکزی و ضیاءآباد در شهرستان بویین‌زهرا بخش مرکزی در شهرستان آوج نیز مرکزی و در شهرستان آبیک نیز بخش مرکزی و بشاریات بیشترین آلودگی‌ها را دارد.

وی به وضعیت واکسیناسیون استان اشاره به اینکه استقبال از تزریق و تکمیل واکسیناسیون در استان کاهش یافته عنوان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز ۲ میلیون ۶۰۸ هزار و ۴۰۷ دز واکسن در استان تزریق شده است و استقبال در سطح استان به‌قدری کم است که در روز گذشته تنها ۷۵۰ دز واکسن تزریق شده است.

رحمانی با تأکید بر اهمیت واکسیناسیون مطرح کرد: کلیه ادارات برای تکمیل واکسیناسیون کارمندان خود اهتمام داشته باشند و واکسیناسیون دانش آموزان نیازمند توجه ویژه آموزش‌وپرورش است و نیز اصناف باید همکاری بیشتری در بحث واکسیناسیون داشته باشد.

وی بیان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌شدت کاهش یافته است که به نظر می‌رسد رسانه‌ها باید بیش‌ازپیش در خصوص فرهنگ‌سازی این موضوع تمرکز کنند.

رحمانی در خصوص وضعیت استان در خصوص شیوع بیماری سرخک نیز یادآور شد: شیوع ویروس سرخک در کشور در حال طغیان است اما در استان یک مورد ابتلاء به سرخک، در یکی از روستاهای شهرستان آوج گزارش شده بود که بیمار با رعایت شرایط قرنطینه بهبود یافته است.

کد خبر 5469087

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه رمضان 1401 خراسان رضوی مشهد هفته هنر انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان اردبیل گرگان شیوع کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر مهرداد شریفی در حاشیه حضور در شهرستان باوی و بررسی روند انجام مصاحبه جذب بهورزی در این شهرستان، گفت: بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها هستند، بنابراین باید بهترین و مجرب‌ترین جوانان روستا برای آموزش و استخدام به عنوان بهورز انتخاب شوند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم و اهمیت آموزش، ارتقاء و جذب نیروی انسانی مجرب و کارآمد در نظام سلامت، افزود: دقت و حساسیت در برگزاری آزمون کتبی و انجام مصاحبه جذب بهورزی با هدف ارائه بهینه خدمات سلامت و حفظ و حراست از حقوق داوطلبان و مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

مصاحبه جذب بهورز از پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون کتبی به صورت روزانه و براساس جدول زمانبندی در محل شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال انجام است و تاکنون بازرسی‌های بعمل آمده از نظر روند اجرای کمی و کیفی برنامه رضایت بخش بوده است.

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها