Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی اصغر موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون عرض این خیابان ۱۴ و طول آن ۱۹۰ متر است که شهرداری با خرید هزار و ۱۲۰ متر مربع زمین از مالک یک قطعه زمین درحاشیه این خیابان، ۶ متر به عرض آن اضافه تا ۲۰ متری شود.

وی تصریح کرد: قیمت کارشناسی این زمین هر مترمربع افزون بر ۲۰۰ میلیون ریال است اما با توافق و کمک مالک، هر مترمربع ۸۰ میلیون ریال خریداری شد که کل مبلغ هنگام صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری تهاتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی اضافه کرد: این اقدام شهرداری با عنایت به طرح جامع و تفصیلی مصوب موجود شهر که در آن منطقه خیایانی با عرض مشخص پیش بینی شده و مالک نیز درخواست صدور پروانه داشت، باید وضعیت تعریض یا عدم تعریض آن مشخص می‌شد.

وی ادامه داد: درصورت نیاز به تعریض معابر و مطابق قوانین شهرداری‌ها، شهرداری مکلف به خرید زمین تعریض از مالک یا مالکان است که در این قسمت به سبب ضرورت تعریض خیابان و موافقت اعضای شورای اسلامی شهر گنبدکاووس تصمیم به تعریض آن گرفته شد.

شهردار گنبدکاووس گفت: براین اساس شهرداری با مالک وارد مذاکره و توافق شد و با وجود قیمت بالای تعیین شده کارشناسی اما با مساعدت مالک، در نهایت شهرداری متری ۸۰ میلیون ریال با وی برای واگذاری هزار و ۱۲۰ مترمربع زمین به مبلغ ۸۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توافق کرد.

موسوی افزود: مبلغ توافق شده نیز در آینده و هنگام صدور پروانه ساختمانی و عوارض آن برای مالک، تهاتر خواهد شد در نتیجه با همراهی مالک مساعدت و تخفیف خوبی به شهرداری برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان در مجموعه گردشگری - تفریحی دریاچه مصنوعی داده شد.

وی اضافه کرد: دربحث تغییر کابری زمین نیز باتوجه به اینکه کاربری آن کارگاهی بود ولی با عنایت به قانون تعیین املاک واقع در طرح بعد از گذشت مدت مشخصی که ۱۸ ماه پیش بینی و حقوقی که برای مالکین تصور شده و اینکه بیش از ۱۰ سال از تاریخ تصویب طرح جامع و تفصیلی شهر می‌گذرد، با تغییر کاربری ملک به تجاری - اقامتی موافقت شد.

موسوی ادامه داد: در دفترچه ضوابط شهرسازی تغییر کاربری، این نوع کاربری‌ها پیش بینی و این اجازه به مالک برای تغییر کاربری داده شده است. 

شهردار گنبدکاووس ابراز امیدواری کرد با تعریض و زیباسازی این خیابان، شهروندان از امکانات و خدمات موجود در مجموعه گردشگری - تفریحی دریاچه مصنوعی بهتر و بیشتر بهره ببرند.

گنبدکاووس با ۱۶۵ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۲۸ کیلومتر مربع وسعت، دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

برچسب‌ها گنبدکاووس شورای شهر طرح های عمرانی گلستان شهرداری گنبد کاووس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس شورای شهر طرح های عمرانی گنبدکاووس شورای شهر طرح های عمرانی گلستان شهرداری گنبد کاووس میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، با حکم استاندار گیلان امین رجائی به سمت شهردار گوراب زرمیخ معرفی و از زحمات احمد سرکزی سرپرست سابق شهرداری قدردانی شد.
فرماندار صومعه‌سرا و مدیر کل دفتر امور شهری و روستائی استانداری گیلان در آئین معارفه شهردار جدیدگوراب زرمیخ بر مشارکت شورای اسلامی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شهر وندان با شهرداری درعمران و آبادانی شهر گوراب زرمیخ تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • وقتی زمین پراید را وسط خیابان شلوغ بلعید | تصویر
  • عکس | بلعیده شدن پراید در خیابان پس از فرونشست زمین
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ
  • (ویدئو) قمه‌کشی رعب‌آور در خیابان‌های ارومیه
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک