Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سامانه هوشمند پایش سلامت دانش آموزان به پیشنهاد ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان برای اولین بار در کشور در مازندران در دستور کار قرار گرفت. این سامانه در نظر دارد علاوه بر مهیا ساختن بسترهای لازم برای همزیستی دانش آموزان با کرونا در مدارس و کاهش خطرپذیری ابتلا به این بیماری با نظارت دقیق بر روند واکسیناسیون ، در کاهش میزان تلفات کرونایی و بازگشت به روال عادی تحصیل دانش آموزان بعد از ۲ سال آموزش مجازی نقش‌آفرینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طراحی سامانه‌ای اختصاصی تحت عنوان سامانه هوشمند پایش سلامت دانش آموزان در استان گفت : در این سامانه انحصاری، مدیر مدرسه به تمام اطلاعات بهداشتی دانش آموز از تزریق واکسن گرفته تا ابتلایشان به بیماری کرونا دسترسی خواهد داشت و با کسب اطلاعات به روز از سلامت محصلان، مدیر مدرسه می‌تواند با همراهی شبکه بهداشت هر منطقه از استان نسبت به تعیین ضوابط کرونایی در مدارس تحت مدیریت خود اقدام کند.

دکتر عباس علیپور با بیان این که این سامانه اطلاعات را به صورت اختصاصی تنها در اختیار مدیر مدرسه قرار می‌دهد و دیگر نیروهای اجرایی و معلمان نمی‌توانند سوابق پزشکی یک دانش آموز را رصد کنند، افزود : چنانچه دانش آموزی با هر علامت یا نشانه‌ای از بیماری در مدرسه حاضر شود، مدیر مدرسه موظف است در کمترین زمان ممکن گزارش بیماری را از طریق سامانه به معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ارجاع دهد.

وی ادامه داد: به محض اعلام نشانه‌های بیماری توسط مدیر مدرسه در سامانه هوشمند پایش سلامت دانش آموزان، مراقبین سلامت در کمترین زمان ممکن در مدرسه برای بررسی وضعیت دانش آموز و انجام تست‌های مربوطه حاضر می‌شوند و بعد از معاینات اولیه و آزمایش پی سی آر، رصد موارد مشکوک و در ادامه نیاز به قرنطینه کردن، اقدامات لازم برای پیشگیری از گسترش موارد و شیوع بیماری انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : همچنین براساس اعتبار سنجی که انجام می‌شود، کاربر مشخصات دانش آموز علامت دار را وارد سامانه می‌کند و توسط معاونت امور بهداشتی، این موارد به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت ارجاع داده می‌شود و نتیجه ثبت در این سامانه به سامانه پزشکان خانواده استان به نام « سیب » نیز اضافه خواهد شد ضمن این که دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان متولی، این سامانه را به تمام مراکز درمانی استان تسری خواهد داد.

علیپور روند ابتلا کودکان پنج تا ۱۲ سال به کرونا را در هفته های گذشته جدی و نگران کننده توصیف کرد و ادامه داد : درخواست ما این است که فاصله گذاری اجتماعی به صورت جدی رعایت و همه از ماسک در کلاس‌های درس استفاده کنند.

وی از والدین دانش آموزان هم خواست تا چنانچه فرزندانشان علائم مشکوک به کرونا دارند ضمن اعلام مورد به مدیران مدارس، از حضورشان در مدرسه و اماکن عمومی جلوگیری کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در ششم فروردین امسال اعلام کرد که همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند و سه روز بعد از این اعلام  و در نهم فروردین هم وزارت آموزش و پرورش شیوه‌نامه حضوری شدن مدارس را، به ادارات کل آمورش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد تا به نوعی در مدت زمان باقی‌مانده زیرساخت‌های لازم برای تحصیل حضوری دانش آموزان فراهم شود.

مازندران در سال تحصیلی جاری ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد که توسط ۴۵ هزار معلم در چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه تحصیل می کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۴۶ بیمار جدید به ۱۷۲ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر از شهروندان مازندرانی به دلیل ابتلا به کرونا جان باخت.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا تعطیلی مدارس مازندران دانش‌آموزان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا تعطیلی مدارس مدارس ویروس کرونا تعطیلی مدارس مازندران دانش آموزان بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران سلامت دانش آموزان بهداشتی دانش مدیر مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۱۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند