Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی پژوهش گفت: بسیاری از جوانان انقلابی با هدف جهاد فرهنگی وارد پلتفرم‌های آمریکایی شده اند اما خود در مقابل شبهات تاب نیاورده و از قطار انقلاب پیاده شده‌اند تا امروز آن‌ها را کشته جنگ نرم خطاب کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی پژوهش، پژوهشگر رسانه با بیان اینکه امروز در جهان چیزی به اسم اینترنت آزاد وجود ندارد، در گفت‌وگو با "تیتریک" گفت: تا مادامی که غربی‌ها و غرب‌گراها می‌توانند در پلتفرم‌های آمریکایی از همجنس‌بازی و پرورش سگ‌ها حرف بزنند و جنایت‌کاری چون مریم رجوی در این پلتفرم‌ها تیک آبی اصالت دریافت می‌کند، امّا ۱۳ میلیون پست مرتبط با حاج قاسم در این سکوهای انتشار، به راحتی پاک می‌شود تا بار دیگر عزیز ایران ترور شود؛ کاربران انقلابی نمی‌توانند از جنایات رژیم صهیونسیتی و ظلم‌های آل‌سعود در یمن و قطیف صحبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این شرایط کاربران انقلابی در دام فیلترینگ حبابی می‌افتند و سکوهای انتشار کاری می‌کنند که فقط هم فکرهای آن‌ها و برخی افراد غیرتأثیرپذیر پست‌های مذهبی و انقلابی را مرور کنند، صحبت از آزادی اینترنت و گردش آزاد اطلاعات به یک لطیفه تلخ شبیه است تا حقیقتی قابل تأمل که بتوان به آن استناد کرد. پژوهش افزود: بهترین آثار مذهبی و انقلابی در این سکوها یک تا ۵ میلیون بازدید دارد، اما سکوهای آمریکایی مانند اینستاگرام بسیار بیشتر از این رقم کاربر مذهبی و انقلابی دارد. این پژوهشگر تصریح کرد: بسیاری از جوانان انقلابی با هدف جهاد فرهنگی وارد پلتفرم‌های آمریکایی شده اند اما خود در مقابل شبهات تاب نیاورده و از قطار انقلاب پیاده شده‌اند تا امروز آن‌ها را کشته جنگ نرم خطاب کنیم. وی گفت: بارها شاهد بودیم که ویدیوها و تصاویر مغایر ارزش‌های اسلام و انقلاب در این سکوها میلیون‌ها بار دیده شده‌اند. در همین فقره طرح حمایت از کاربران، موافقان صدها ساعت‌ ویدیو تولید کردند، در مناظرات و برنامه‌های تبیینی حضور یافتند تا ابعاد طرح را برای مردم تشریح کنند امّا حتی بنده به عنوان یکی از موافقان ساماندهی فضای مجازی هنوز یک ساعت محتوا به نفع موافقان طرح مذکور در سکوهای آمریکایی ندیده‌ام. پژوهش ادامه داد: موافقان ساماندهی فضای مجازی مطالب خود را در سرویس‌های آمریکایی به اشتراک گذاشته‌اند، اما متأسفانه طوری در محفظه بسته فیلترینگ حبابی گرفتار هستند که حتی همه همفکران آن‌ها نیز مطالب منتشر شده را ندیده‌اند. این پژوهشگر افزود: محتوا و پلتفرم در دنیای رسانه دو عنصر جدا نیستند؛ اگر آن‌ها قابل تفکیک بودند، ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز با نقطه گذاشتن بین حروف اسم خود در توییتر به فعالیت ادامه می‌داد تا بار دیگر رئیس جمهور کشورش شود، امّا ترامپ متوجه شد که این کار فایده‌ای ندارد به همین جهت پلتفرم خاص خودش را راه‌اندازی کرد. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: قاتل و جنایتکاری همچون ترامپ به این حقیقت رسید امّا سیاستمدارهایی در ایران اسلامی زندگی می‌کنند که هنوز از ترس فحاشی فیک‌نیوزها در سکوهای آمریکایی و به‌خاطر مشتی رأی، تلاش می‌کنند تا مانع ساماندهی فضای رهای مجازی شوند.  

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پلتفرم ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ

یتنا - واتس‌اپ در جدیدترین بروزرسانی خود قصد دارد امکان به اشتراک‌گذاری فایل بدون اتصال به اینترنت را برای کاربران خود فعال کند.
گزارش‌های فنی حاکی از آن است که اپلیکیشن واتس‌اپ در حال حاضر مشغول آزمایش ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به اتصال به اینترنت، فایل‌ها را به اشتراک بگذارند.

واتس‌اپ در جدیدترین بروزرسانی خود قصد دارد امکان به اشتراک‌گذاری فایل بدون اتصال به اینترنت را برای کاربران خود فعال کند. به این معنی که کاربر می‌تواند برای هر مخاطبی که در اپلیکیشن قرار دارد، بدون نیاز به اینترنت فیلم و عکس ارسال کند.

وب‌سایت WABetaInfo که متخصص در پیگیری و افشای اخبار واتس‌اپ است، گفت که این ویژگی جدید «افراد نزدیک» نام دارد و کار آن به ارسال داده‌ها از طریق شبکه‌های بلوتوث مانند قابلیت ارسال سریع در دستگاه‌های اندروید یا ویژگی AirDrop در دستگاه‌های اپل مرتبط است.

برای بهره‌مندی از این قابلیت، باید آخرین نسخه آزمایشی واتس‌اپ را دانلود کرده و تنظیمات را تغییر دهید تا اپلیکیشن به فایل‌های موجود در دستگاه، موقعیت جغرافیایی و بلوتوث شما دسترسی داشته باشد.

به گفته WABetaInfo، روند ارسال داده‌ها از طریق ویژگی جدید رمزگذاری خواهد شد و گیرنده داده‌ها شماره تلفن فرستنده را برای حفظ حریم خصوصی نشان نمی‌دهد.

دیگر خبرها

  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد