Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:39:10 GMT

دمشق: زمان رسیدگی به جنایات آمریکا در رقه فرا رسیده است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۲۲۵۸۵

دمشق: زمان رسیدگی به جنایات آمریکا در رقه فرا رسیده است

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: زمان آن رسیده است که جنایات سال ۲۰۱۷ ائتلاف بین المللی در تخریب رقه، کشتار هزاران نفر از مردم بیگناه و مسؤول دانستن آن در قبال اقدامات خود روشن شود.

در ادامه این نامه آمده است: اقدامات ائتلاف به رهبری آمریکا در رقه یکی از فجیع ترین جنایاتی است که جامعه بین‌الملل آگاهی کاملی از آن نداشت، ولی زمان آن رسیده است که این مساله انسانی، حقوقی و سیاسی که از نظر کشورهای عضو مورد توجه قرار نگرفته است، روشن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه سوریه افزوده است: عملیات نظامی وحشیانه نیروهای ائتلاف بین المللی علیه شهر رقه و مردم آن عمدی بوده و به صورت هدفمند زیرساخت‌ها و اموال عمومی و خصوصی در این شهر را نابود کردند.

دمشق اضافه کرده است: عملیات نظامی آمریکا که توسط نیروهای موسوم به ائتلاف بین المللی در شهر رقه در فاصله ژوئن تا اکتبر ۲۰۱۷ آغاز شد، منجر به تخریب تقریباً کامل این شهر و نابودی هزاران غیرنظامی شد که اجساد آنها در زیر آوار مدفون شد.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین گفته است که تا نوامبر ۲۰۲۰، منابع آمریکایی به کشته و زخمی شدن ۲۴۰ غیرنظامی (۱۷۸ کشته و ۶۲ زخمی) در رقه از ۳۸ حادثه مختلف بر اثر عملیات نظامی آمریکا اعتراف کردند.

وزارت امور خارجه سوریه در نامه خود اشاره کرده، گزارش‌های رسمی آمریکا شامل تحلیل تصاویر ماهواره‌ای است که پس از نبرد انجام شده و نشان دهنده این واقعیت است که میزان آسیب‌ها در رقه در عملیات نظامی تکان دهنده بوده است که تقریباً ۱۱ هزار ساختمان در رقه بین فوریه تا اکتبر ۲۰۱۷ به طور کامل ویران یا آسیب جدی دیدند که معادل تخریب ۴۰ ساختمان در روز است.

در این نامه همچنین آمده است: میزان خسارت زیرساخت‌ها و اموال عمومی و خصوصی و تعداد تلفات غیرنظامیان به ویژه در رقه، عین العرب و الباغوز، همگی ثابت می‌کند که آمریکا و متحدانش مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده‌اند.

وزارت خارجه سوریه در بخش دیگری از این نامه آورده است: گزارش‌های نهادهای رسمی آمریکایی درباره آنچه در رقه رخ داد، در رسیدگی به ابعاد فاجعه نادرست بوده است.

دمشق تاکید کرده که وزارت دفاع آمریکا به دنبال پنهان کردن حقیقت آنچه در رقه رخ داده است اما نمی‌تواند ابعاد وحشتناک ویرانی ناشی از عملیات ارتش آمریکا در رقه را انکار کند زیرا هنوز بر روی زمین است.

وزارت امور خارجه سوریه در پایان ضمن درخواست از سازمان ملل متحد برای رسیدگی به پرونده تخریب رقه و کشتار هزاران نفر از ساکنان آن، تأکید کرده است که این کشور به طرح موضوع آنچه در رقه، الباغوز، سد فرات و سایر مناطق رخ داد، ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد دمشق ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد دمشق ایالات متحده آمریکا سازمان ملل متحد دمشق ایالات متحده آمریکا عملیات نظامی خارجه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.   به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»   به نقل از خبرگزاری تاس، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»   وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»   ۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشورها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.   ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استانداردهای دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • صدای شکسته شدن استخوان‌های لیبرالیسم و نئولیبرالیسم به گوش می‌رسد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد