Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریپتوجکینگ یا همان استخراج مجرمانه و مخفیانه ارز دیجیتال این پتانسیل را دارد که بر کل عملیات تجاری شما تأثیر بگذارد. چرا که وقتی سخت‌افزاری در معرض این حمله قرار می‌گیرد، هکر بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای از سخت‌افزار شخص دیگری استفاده می‌کند. همین امر موجب می‌شود تا سخت‌افزار کند شده و هزینه‌های استخراج برای شخص مالک افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشخیص اینکه کدام یک از سیستم‌های شما در معرض خطر قرار گرفته اند ممکن است دشوار باشد. کد موجود در اسکریپت‌های رمزنگاری به راحتی می‌تواند از تشخیص فرار کند، به این معنی که شما و تیم فناوری اطلاعات شما باید بسیار مراقب باشید.

در اینجا برخی از روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید قبل از اینکه خیلی دیر شود، برای شناسایی سرقت رمزنگاری شده استفاده کنید.

کاهش در عملکرد

یکی از مهمترین علائم کریپتوجکینگ کاهش عملکرد دستگاه‌های محاسباتی شما است. این شامل دسکتاپ، لپ تاپ، تبلت و دستگاه‌های تلفن همراه می‌شود. سیستم‌های کندتر می‌تواند اولین علامت رمزنگاری باشد. به کارکنان خود آموزش دهید که هرگونه کاهش در پردازش را به IT گزارش کنند.

گرم شدن بیش از حد

فرآیند پرمصرف منابع رمزنگاری می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد دستگاه‌های محاسباتی شود. این می‌تواند منجر به آسیب دیدن رایانه یا کاهش طول عمر آن‌ها شود. همچنین فن‌هایی که برای خنک کردن سیستم بیشتر از آنچه که باید، کار می‌کنند نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

استفاده از CPU را بررسی کنید

از تیم فناوری اطلاعات خود بخواهید استفاده از واحد پردازش مرکزی (CPU) را نظارت و تجزیه و تحلیل کند، یا می‌توانید خودتان این کار را برای رایانه‌های شخصی انجام دهید. این کار را می‌توان با استفاده از Activity Monitor یا Task Manager انجام داد. اگر زمانی که کاربران در وب‌سایتی با محتوای رسانه‌ای کم یا بدون محتوای رسانه‌ای هستند، استفاده از CPU افزایش می‌یابد، این نشانه‌ای است که ممکن است اسکریپت‌های رمزنگاری در حال اجرا باشند.

نظارت بر وب سایت‌ها

مجرمان سایبری به دنبال وب سایت‌هایی هستند که بتوانند کد‌های رمزنگاری را در آن جاسازی کنند. به طور منظم وب سایت‌های خود را برای تغییرات در صفحات وب یا هر فایلی در وب سرور نظارت کنید. این تشخیص زودهنگام می‌تواند از به خطر افتادن سیستم‌های شما توسط کریپتوجکینگ جلوگیری کند.

از روند‌های جدید کریپتوجکینگ آگاه باشید

مجرمان سایبری همیشه کد را تغییر می‌دهند و روش‌های تحویل جدیدی را برای جاسازی اسکریپت‌های به روز شده در سیستم رایانه شما ارائه می‌کنند. فعال بودن و ماندن در صدر آخرین روند‌ها می‌تواند به شما در تشخیص سرقت رمزنگاری شده در شبکه و دستگاه‌های خود کمک کند.

بدافزاری که برای استخراج رمزنگاری ایجاد شده است، مانند اسکریپت‌های رمزنگاری از منابع سیستم استفاده می‌کند. مشابه CryptoLocker، بدافزار را می‌توان برای آلوده کردن رایانه ها، رمزگذاری فایل‌ها و نگهداری آن‌ها برای باج بیت کوین استفاده کرد. استفاده از نرم افزار امنیتی خود برای اسکن بدافزار می‌تواند به شناسایی این اسکریپت‌های مخرب کمک کند. همچنین می‌توانید از نرم‌افزار‌هایی مانند PowerShell برای شناسایی حمله کریپتوجکینگ استفاده کنید.

نکات پیشگیری از کریپتوجکینگ

اگرچه تشخیص زمانی که سیستم رایانه شما توسط سرقت رمزنگاری شده در معرض خطر قرار گرفته است دشوار است، برخی اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که می‌توانید برای محافظت از رایانه و سیستم‌های شبکه و دارایی‌های رمزنگاری خود انجام دهید:

تیم فناوری اطلاعات خود را آموزش دهید

تیم فناوری اطلاعات شما باید برای درک و تشخیص سرقت رمزنگاری شده آموزش ببیند. آن‌ها باید به خوبی از اولین علائم حمله آگاه باشند و اقدامات فوری برای بررسی بیشتر انجام دهند.

به کارمندان خود آموزش دهید

تیم‌های فناوری اطلاعات باید به کارمندان تکیه کنند تا به آن‌ها اطلاع دهند که کامپیوتر‌ها در زمان کندی یا داغ شدن بیش از حد کار می‌کنند. کارمندان همچنین باید در زمینه امنیت سایبری آموزش ببینند، مانند کلیک نکردن بر روی پیوند‌های موجود در ایمیل‌هایی که کد‌های رمزنگاری را اجرا می‌کنند و فقط از لینک‌های قابل اعتماد دانلود می‌کنند. همین قانون برای ایمیل‌های شخصی در دستگاه‌های شخصی شما نیز صدق می‌کند.

از اکستنشن‌های Anti-Cryptomining استفاده کنید

اسکریپت‌های کریپتوجکینگ اغلب در مرورگر‌های وب مستقر می‌شوند. از افزونه‌های مرورگر برای مسدود کردن cryptominers در سراسر وب مانند minerBlock، No Coin و Anti Miner استفاده کنید.

از Ad-Blockers استفاده کنید

تبلیغات وب مکان‌های رایجی برای جاسازی اسکریپت‌های کریپتوجکینگ هستند. استفاده از مسدود کننده تبلیغات می‌تواند کد‌های مخرب رمزنگاری را شناسایی و مسدود

جاوا اسکریپت را غیرفعال کنید

هنگام مرور آنلاین، غیرفعال کردن جاوا اسکریپت می‌تواند از آلوده شدن کد‌های رمزنگاری شده به رایانه شما جلوگیری کند. به خاطر داشته باشید که غیرفعال کردن جاوا اسکریپت بسیاری از توابع مورد نیاز هنگام مرور را مسدود می‌کند.

برای ذخیره حاشیه نویسی از موضوعاتی که بررسی کردیم، اینفوگرافیک زیر را دانلود یا به اشتراک بگذارید:

برای دانلود دکمه اینفوگرافیک کلیک کنید

از نکات و رهنمود‌های اینجا استفاده کنید تا از سرقت رمزنگاری و معنای آن برای شما و کسب و کارتان آگاه شوید. اگر شبکه کامپیوتری شما توسط cryptojack مورد حمله قرار گرفته است، وقت آن است که نگاه دقیق تری به قدرت امنیت خود بیندازید. Varonis نرم‌افزار و خدمات ضد باج‌افزاری دارد که سازمان شما برای هوشیار ماندن و محافظت در برابر رمزنگاری مخرب به آن نیاز دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کریپتو ارز دیجیتال استخراج رمز ارز بیت کوین تیم فناوری اطلاعات استفاده کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۲۲۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این شرکت انواع کیت‌های استخراج DNA و RNA را با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی به بازار عرضه می‌کند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفولانزا قابل استفاده است.

وی افزود: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند.

دکتر شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

این دانش‌آموخته رشته نانوشیمی دانشگاه تهران می‌گوید: در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است.

دکتر شیرعلی‌زاده که در حال سپری کردن دوره پسادکتری در دانشگاه علوم پزشکی ایران است از عرضه کیت‌های آموزشی نانویی خبر داد؛ کیت‌هایی که هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

شرکت روناش تکنولوژی پارس به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان ایرانی، در زمینه توسعه و تولید محصولات بر پایه دانش نانو تمرکز دارد. تمامی فعالیت‌ها و پروژه‌های شرکت در حوزه‌های مواد پیشرفته و نانومواد، توسعه محصولات بر پایه فناوری نانو و نیز تولید و توسعه محصولات بر محور زیست‌فناوری است که منجر به خلق فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان شده است. در حال حاضر تمامی محصولات تجاری‌سازی شده این شرکت با برند تخصصی AMINBIC به بازار ارائه می‌شود.

کد خبر 6092295 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • پایان زندگی مخفیانه بوکسور قاتل در پاسداران
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر