Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سالن شهید رجایی استانداری افزود: در  این سفر حدود ۲۰ و ۳۰ میلیارد ریال به ترتیب برای ساماندهی گلزار شهدا و تکمیل یادمان شهدای گمنام مصوب شد.
وی اظهارداشت: امیدواریم با مشارکت دستگاه ها و  خیرین تا پایان سال یادمان های گلزار شهدا تکمیل، احداث و زیباسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بعد از بازدیدی که به مناطق عملیاتی جنوب داشتیم حدود هفت میلیارد ریال برای برخی یادمان های مربوط به استان در این منطقه  اختصاص یافت  که امیدواریم با مشارکت خیرین برای این مکان فرهنگی سرمایه گذاری شود.
استاندار گلستان گفت:حفط آثار و نشر ارزش ها در  ترویج شعائر الهی و  تقوای قلوب تاثیرگذار بوده  و براساس آن تمام فعالیت‌های این حوزه در راستای تبیین و تحقق شعار سال دفاع مقدس به عنوان ما «مقاوم هستیم» و با رویکرد برنامه جهاد تبیین خواهد بود.

زنگانه بیان داشت: حفظ آثار و نشر ارزش ها در عرصه دفاع مطهر در مقابل تهاجم و شبیخون اقتصادی، جنگ اقتصادی به عنوان قرارگاه های دفاع مطهر بوده است و دستگاه های فرهنگی همانند افسران این بخش عمل می کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان در این جلسه گفت: تعداد کل شهدای گمنام گلستان ۱۴۲ نفر هستند که سه  نفرشان  احراز هویت شده و اکنون استان میزبان ۱۳۹ شهید گمنام است.
 سرهنگ محمدرضا کاظمی اضافه کرد: گلستان ۳۵ یادمان تکمیل شده شهدای گمنام دارد و  ۱۵ یادمان شهرستان های  بندرترکمن، بندرگز، آق قلا،گرگان، علی آباد کتول، رامیان، آزادشهر و گنبدکاووس به حمایت مالی نیاز دارند.
وی بیان کرد: تمامی فعالیت های شورای هماهنگی حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  در راستای نامگذاری شعار سال دفاع مقدس، توجه ویژه به جهاد تبیین و مناسبت های خاص با  ۴۳ عنوان و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی  برگزار می شود.
فرمانده سپاه نینوای گلستان در این جلسه گفت: باغ موزه دفاع مقدس گلستان با تخصیص  اعتبارات پیش بینی شده تا پایان شهریور به بهره برداری خواهد رسید.
سردار علی ملک‌شاهکویی بیان کرد: یادمان های شهدا با اعتبارات سفر استانی رییس جمهور تا پایان سال ۱۴۰۱ احداث خواهد شد.
وی با اشاره به بازدید استاندار از یادمان های شهید باکری و خرمشهر به عنوان تنها مرکز استقرار راهیان نور استان و یادمان شهدای والفجر هشت و  هفت تپه در ایام نوروز امسال گفت: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ مشکلات موجود این مراکز فرهنگی برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: گلستان نیازمند دایره المعارف استانی دفاع مقدس است و باید به ثبت تاریخ شفاهی دفاع توجه ویژه شود.

به گزارش ایرنا ساخت باغ موزه دفاع مقدس از ۸۹ با برآورد هزینه اولیه ۴۰ میلیارد ریال شروع شد.

این طرح فرهنگی در تپه نورالشهدا و مجاورت گلزار شهیدان گمنام قرار دارد و با مساحت هزار و ۶۵۶ متر مربع و زیربنای چهار هزار و ۱۷۹ متر مربع ساخته می‌شود

این مرکز فرهنگی شامل سالن تاریخ شفاهی و راویان، بخش هنری و سینمایی، گالری آثار دائمی و دوره ای، کتابخانه و مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس و دیگر بخش های تخصصی مربوط به نمایش وقایع روزهای اوج پیروزی انقلاب در گلستان و نیز دفاع همه جانبه توسط ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری، بسیج، نیروهای مردمی، اقشار و صنوف است.

عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان که بودجه آن از محل اعتبارات ملی تامین می شود، چند نوبت به دلیل تاخیر در تزریق اعتبار متوقف شده بود اما با پیگیری صورت گرفته از سوی مسوولان ساخت آن بار دیگر آغاز شد.

آخرین تزریق اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان در سال ۹۷ از محل سفر رییس جمهورها به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

۳۳ هزار رزمنده گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفته و در مناطق عملیاتی حضور یافتند و در این راه بیش از سه هزار و ۷۰۰ هزار شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز و یک هزار و ۱۷۹ نفر آزاده کارنامه پرافتخار مردم این خطه شمالی در طول جنگ تحمیلی است.

محل شهادت شهدای استان گلستان در ۷۷ منطقه جنگی ثبت شده که بیشترین فراوانی با نزدیک به ۴۰۰ شهید در شلمچه، بیش از ۲۵۰ شهید در مریوان، بیش از ۲۰۰ شهید در منطقه فاو عراق و حدود ۲۰۰ شهید در پاسگاه زید عراق بوده است.

برچسب‌ها استانداری گلستان دفاع مقدس گرگان گلستان بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری گلستان دفاع مقدس گرگان استانداری گلستان دفاع مقدس گرگان گلستان بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس باغ موزه دفاع مقدس گلستان ارزش های دفاع مقدس آثار و نشر ارزش ها میلیارد ریال حفظ آثار تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان

طی مراسمی با حضور مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان اهدا شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، طی مراسمی با حضور مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا به موزه دفاع مقدس استان کرمان اهدا شد.

تاج در این مراسم که در محل سالن موزه دفاع مقدس کرمان و با حضور مدير كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان كرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و شهدا و خصوصا سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طی سخنان کوتاهی گفت: همیشه در مسابقات فوتبال در قالب کار فرهنگی یاد شهدا را در ورزشگاه‌ها زنده نگه داشته ایم.

وی افزود: فوتبال بی خبر از گذشته نبوده است و در بطن جامعه است.

او با ذکر خاطراتی از شهدای ورزشکار بر ضرورت تداوم راه و سیره شهدا در جامعه تاکید کرد.

وی همچنین صبح امروز با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز ادای احترام کرد.

شایان ذکر است موزه دفاع مقدس کرمان، اولین موزه دفاع مقدس کشور است که به ابتکار عمل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تاسیس شده است.

دیگر خبرها

  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان