Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش همدانی گفت : نبات با چای کم رنگ، خرما، لبنیات کم چرب با سوپ یا حلیم یا شله زرد یا فرنی مطلوب است.

به گفته کارشناس تغذیه سفره افطار را با خرما، لبنیات کم چرب، نان، سبزی و یک غذای سبک گرم مانند سوپ یا شله زرد یا آش و یا حلیم یا فرنی زینت ببخشید.

در ماه رمضان مصرف زولبیا و بامیه رونق پیدا می‌کند، زیرا که محصولات حاوی روغن، نشاسته و قند‌های ساده هستند و مصرف محدود آن‌ها مطلوب‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان رسیدن افطار آب سرد ننوشید، زیرا ضمن ایجاد حالت ضعف، میل به نوشیدن آب را بیشتر کرده و موجب رقت شیره معده، پر شدن حجمی از معده و مصرف کمتر غذای اصلی می‌شود.

در ماه مبارک رمضان برای تأمین نیاز بدن نوجوانان و کودکانی که در سن رشد هستند، وعده‌های غذای افطار و شام را بصورت دو وعده مجزا کنید.

پس از افطار در ماه مبارک رمضان، شام را پرچرب یا شیرین مصرف نکنید؛ در وعده شام یا سحری از مصرف دوغ و نوشابه‌های گازدار خودداری کنید، زیرا گاز آن ضمن تحریک معده، موجب اشغال حجمی از معده شده و سبب مصرف کمتر غذای اصلی می‌شود.

در ماه مبارک رمضان برای تأمین املاح و ویتامین ها، مصرف سالاد، سبزی و ماست را از یاد نبرید.

در ماه مبار ک رمضان با مصرف انواع میوه تازه یا خشک یا آبمیوه طبیعی و خانگی در فاصله زمانی بین افطار و شام یا شام و سحری، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدنتان را تأمین نمایید.

در ماه مبارک رمضان به منظور جلوگیری از یبوست که بدلیل کم شدن مصرف آب بروز می‌نماید؛ از سبزیجات پخته و خام، خورش‌های آلو و کرفس و میوه‌ها استفاده کنید.

در ماه مبارک رمضان، بیدارنشدن برای سحری به طور کامل اشتباه است و در طولانی مدت روز سبب بروز ضعف و بی حالی روزه دار می‌شود.

در ماه رمضان افرادی که سحری نمی‌خورند از ساعت ۱۱ روز بعد کم کم دچار افت کاری و گاه سرگیجه افت قند خون، سردرد وحتی افت فشار خون می‌شوند، در سحر‌های ماه رمضان سعی کنید غذای مختصر مصرف کرده، از مصرف دوغ گازدار و نوشابه‌های گازدار بپرهیزید، زیرا می‌تواند موجب برگشت غذا و ابطال روزه می‌شود.

مهمترین منبع سوخت و انرژی برای فعالیت مغز، گلوکز است که در نان، برنج و ماکارونی به مقدار کافی وجود دارد.

در ماه رمضان برای کاهش بوی بد دهان دندان‌ها را مرتب مسواک زده و از گیاهان و میوه مانند هلو، هل، انجیر، به، برگ ترب، دارچین و اسفناج استفاده نمایید.

در ماه مبارک رمضان بهتر است تمرینات ورزشی سبک‌تر باشد، زیرا در حین ورزش بدن نمک و آب زیادی را از دست می‌دهد که در ورزش‌های شدید منجر به ضعف شدید روزه دار می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی ماه رمضان ماه مبارک رمضان ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی