Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:59:11 GMT

رئیسی: امام خمینی مفسر و مبین قرآن و شاگرد مکتب پیامبر بود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۹۵۵۰

رئیسی: امام خمینی مفسر و مبین قرآن و شاگرد مکتب پیامبر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امشب در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و احیا شب قدر در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام‌خمینی(ره)، اظهار کرد: شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، شب ضربت خوردن مولای متقیان در جوار مرقد نورانی امام بزرگوار (ره) و ارادتمندان و سوگواران به ساحت مقدس حضرت امیرالمومنین(ع) قرار داریم و امشب شب بسیار بافضیلتی در زندگی همه ما است و لیله القدر شب امید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لیله القدر شب تصمیم، استغفار، انابه، نجوا و سر و سر با خدای متعال است و شبی است که پرونده اعمال به خدمت حجت الهی تقدیم می‌شود و لیلة القدر رقم خوردن مقدرات هستی است و معرفت نسبت به این شب و صاحب آن برای انسان بسیار لازم است.

رئیس جمهوری بیان‌کرد: این معرفت را باید صاحب این شب بخواهیم و امشب باید مدال معرفت و شناخت را طلب کنیم، شناخت نسبت به کتاب کامل قرآن کریم که امشب بر قلب انسان کامل نازل شد و آنچه نجات دهنده انسان است معرفت نسبت به کتاب کامل و انسان کامل است.

رئیسی با اشاره به اینکه تمام این مسائل برای هدایت انسان‌ها است، گفت: قرآن هدایت برای تمام انسان‌هاست، اما تمام انسان‌ها بهره نمی‌برند لذا در ابتدای سوره بقره به متقین اشاره شده و آنان که به هدایت‌های قرآن توجه می‌کنند، هدایت می‌شود اما برخی انسان‌ها بهره نمی‌برند.

وی ادامه داد: وجود مقدس نبی اسلامی برای تمام انسان‌ها و مردم است و هم هدایت قرآن و هم هدایت نبی مکرم اسلام برای کسی است که به آن دل می‌دهند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امام بزرگوار فرمودند امتی که امروز لبیک‌گوی پیام اسلام، قرآن و پیامبر است ایمانشان بسیار قوی تر از کسانی که است که در زمان پیامبر بودند و امام مفسر و مبین قرآن و شاگرد مکتب پیامبر بود و مردم سخن او را شنیدند و از تمام جان و مال برای تحقق ندای او مایه گذاشتند.

در حال تکمیل ....

منبع: فارس

کلیدواژه: شب قدر شب احیاء احیا شب قدر انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر

در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره‌ای بیماری در گذشت.

 


منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  •  ساعت بازی رئال مادرید مقابل رئال سوسیداد امشب جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳