Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات مازندران از پایان فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران اظهار کرد: باتوجه به دو مرحله تمدید فصل صید که از سوی کمیته صید سازمان شیلات ایران انجام شد، فصل صید ماهی‌های استخوانی ۳۱ فروردین ماه امسال به پایان رسید.

وی گفت: میزان کل صید ماهی‌های استخوانی از دریای مازندران یک‌هزار و ۸۳۳ تن بوده که نسبت به مدت مشابه قبل ۳۱ درصد کاهش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: ارزش اقتصادی این میزان ماهی‌های صید شده با توجه به افزایش قیمت ماهی‌ ۴۶ درصد افزایش یافت.

این مسؤول در بحث سرانه صید هر تعاونی پره، اضافه کرد: در این زمینه نیز شاهد کاهش ۲۸درصدی صید بودیم.

اسحاقی درباره میزان ماهیان صید شده، یادآور شد: از بین میزان ماهی‌های صید شده، ۶۲ درصد ماهی سفید، ۲۵ درصد ماهی کفال و ۱۳ درصد ماهی کپور بوده است.

وی تصریح کرد: از ۱۶ تا ۳۱ فروردین ماه که فصل صید تمدید شد میزان کل صید ۱۵۱ تن بوده که چهار درصد  تمدید زمان صید میزان کاهش را کم کرد و کاهش صید از ۳۵ درصد به ۳۱ درصد رسید.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به مصوبه سفر رئیس‌جمهوری به مازندران در ارتباط با صیادان زحمت‌کش پره استان، تصریح کرد: در صورت تحقق این مهم و تخصیص اعتبار مورد نظر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه صیادی پره استان شامل تعدیل، تثبیت و ماندگاری شغل صیادی رفع خواهد شد.

این مسؤول با بیان اینکه عوامل زیادی در کاهش صید دخیل هستند، اظهار کرد: رودخانه‌های شاخص شیلاتی، مصب رودخانه‌های مختلفی که از بالادست به دریا می‌ریزند، آلاینده‌های ‌زیست‌محیطی و همچنین تورها و صیادان غیرمجاز مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر کاهش صید بوده است.

اسحاقی در پایان گفت: با تمهیداتی از جمله صید ماهی‌های مولد، کمک به تکثیر طبیعی، بحث شیل‌گذاری و تکثیر و بازسازی در دو مرکز استراتژیک که در دستور کار قرار دارد، بتوانیم این کاهش صید را جبران کنیم.

منبع: فارس

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل شیلات مازندران صیادان مدیرکل شیلات مازندران صید ماهی کاهش صید فصل صید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

باشگاه پرسپولیس بعد از انتخاب اوسمار ویرا به‌عنوان جاشنین یحیی گل‌محمدی از علمکرد این مربی برزیلی رضایت دارد و رضا درویش مدیرعامل باشگاه، به دنبال تمدید قرارداد این مربی بوده و مذاکرات خود را با اوسمار آغاز کرده است.

این در شرایطی‌ست که در پایان این فصل از رقابت‌های لیگ، قرارداد چند بازیکن پرسپولیس که مهره‌های کلیدی این تیم نیز محسوب می‌شوند، به اتمام خواهد رسید. تمدید قرارداد با این بازیکنان یکی از مهم‌ترین و چالش‌های مدیریت باشگاه خواهد بود که تبدیل به دغدغه هواداران در این روز‌ها نیز شده است.

یکی از ۱۱ بازیکنی که قرارداد وی در پایان فصل به اتمام خواهد رسید، سعید صادقی وینگر این تیم است. صادقی در تابستان سال ۱۴۰۱ بعد از درخشش در لیگ بیست و یکم با حواشی فراوان به عنوان شاه ماهی نقل و انتقالات به پرسپولیس پیوست و سال گذشته نیز قرارداد خود را با قرمز‌ها تمدید کرد.

سرمربی برزیلی پرسپولیس علاقه‌ای به این بازیکن ندارد و او در لیست تمدیدی‌ها اوسمار قرار ندارد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد در پایان فصل صادقی بعد از ۲ سال حضور در پرسپولیس از جمع قرمز‌ها جدا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • موج کوتاه در دریای خزر