Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@06:04:40 GMT

بازديد وزير تعاون از شرکت حمل و نقل ريلي رجا

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۷۳۳۷

خبرگزاری آریا-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رأس هیئتی از معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه از مجموعه فنی و تعمیراتی شرکت رجا بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین تحولات و چالش‌های این شرکت قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا، در این بازدید 3 ساعته که با همراهی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، معاونان اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی و مدیرعامل شرکت رجا انجام شد، از همه بخش‌های فنی از جمله: تعمیر مولدها، کارخانجات تعمیرات اساسی و جاری، بازسازی‌ها و بخش‌های تعمیراتی قطار‌های خودکشش بازدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در این بازدید با برخی از کارگران حاضر در بخش‌های تعمیرات در خصوص وضعیت شغلی، ساعات کاری و حقوق و معیشت آنان به گفتگو پرداخت.
«ناصر بختیاری» مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در این بازدید با معرفی شرکت رجا، امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، گزارش عملکرد این مجموعه و اقدامات انجام شده در دروه جدید را تشریح و چالش‌ها و مشکلات این شرکت را مطرح کرد.
وی با اشاره به سهم 9.8 درصدی حمل و نقل ریلی از جابه‌جایی مسافر در شبکه حمل و نقل کشور، گفت: حدود نیمی از این جابه‌جایی‌ها در بخش ریلی مسافری توسط شرکت رجا با سهم 4.4 درصدی انجام می‌شود.
بختیاری به گستره زیاد حضور رجا در شبکه ریلی کشور و تنوع بالای قطار‌های این شرکت اشاره کرد و افزود: این شرکت با قطار‌های خود که به انواع 3 تا 5 ستاره زندگی تقسیم می‌شود به 21 مرکز استان کشور تردد داشته که بخشی از آن‌ها از مبدأ تهران به استان‌های دیگر و بخش مهم دیگر از مبدأ مشهد مقدس به مراکز استان‌ها تردد دارند.
وی با اشاره به کمبود لوکوموتیو به عنوان نیروی کشش در این مجموعه، گفت: تعداد کل ناوگان رجا نزدیک به 1077 واگن اعم از مسافری، خدماتی و خودکشش است.
مدیرعامل رجا، تعیین تکلیف و مشخص شدن وظایف حاکمیتی و تصدی‌گری در راه‌آهن به عنوان یک نهاد دولتی در صنعت ریلی را از مهمترین نیازمندی‌ها و ضرورت‌های این حوزه عنوان کرد.
بختیاری از لزوم ورود رجا به حوزه باری و برنامه‌های در دست اقدام این شرکت برای انجام این پروژه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تغییر اساسنامه شرکت و امکان ورود به حوزه باری باید موافقت راه‌آهن را نیز در این خصوص اخذ کنیم یا اینکه شرکت ریلی باری را در زیرمجموعه رجا تشکیل بدهیم.
وی گفت: با عنایت به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای بازسازی اساسی، تعمیرات و آماده‌سازی قبل از نوروز، بیشترین تعداد ناوگان موجود شرکت رجا در ایام نوروز 1401 در سیر قرار گرفت و تعداد قطار‌ها نیز افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در ادامه از ثبت یک رکورد درآمدی خبر داد و افزود: اصلاح برنامه‌ریزی مسیر واگن‌ها و متعاقب آن استفاده از واگن‌های نوسازی شده و نو برای برخی مسیرها، نهایتاً منجر به شکسته شدن رکورد درآمدی روزانه شرکت رجا از ابتدای تأسیس در نوروز سال 1401 شد؛ این مهم با دستیابی به درآمدی بیش از 4 میلیارد و 100 میلیون تومان پنجم و ششم فروردین تحقق یافت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حمل و نقل حمل و نقل شرکت رجا قطار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۷۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر جمعه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور اثرگذارند و علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

وی افزود: امروز توسعه و پیشرفت روز افزون و شکوفایی ایران اسلامی مدیون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کارگران نوآور و خلاق این مرز و بوم است و جامعه کارگری در توفیقات حاصل شده علمی، اقتصادی و صنعتی کشور نق‌افرین بوده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ظرفیت‌های اداره کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران استفاده می‌شود، گفت: سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شدند.

پیشکاری اعلام کرد: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است و حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.
وی به پرداخت یارانه چهار میلیون ریالی به یارانه بگیران هم پرداخت و افزود: یارانه بگیران می‌توانند از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال کالابرگ الکترونیک خرید کنند که ارزش آن هفت میلیون و ۴۲۰ هزار ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان ابنکه مهارت‌آموزی می‌تواند جوانان را صاحب شغل و پیشه کند، یادآور شد: جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند.

گفتنی است؛ در حاشیه نماز جمعه سنندج اداره کار، تعاون ورفاه اجتماعی کردستان اقدام به برپایی میز خدمت برای پاسخگویی به نیاز مردم کرد.

کد خبر 6089073

دیگر خبرها

  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد