Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا که از دوشنبه گذشته عملیات نظامی خود را در شمال عراق آغاز کرده، مدعی شد که در چارچوب این عملیات موسوم به «پنجه عقاب» تاکنون ۴۲ نفر از اعضای «پ.ک.ک» را کشته است.

به گزارش ایرنا از الشرق قطر، وزارت دفاع ترکیه - که عملیات نظامی فرامرزی خود را با حضور نیروهای زمینی و هوایی علیه مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه در شمال عراق آغاز کرده، می‌گوید که طی پنج روز گذشته ۴۲ نفر از نیروهای این حزب را کشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حملات که آنکارا مدعی است با هماهنگی دولت عراق انجام شده، مواضع و واکنش‌های مقام‌های عراقی را به دنبال داشته است؛ روز پنجشنبه بغداد با تکذیب ادعای هماهنگی آنکارا برای انجام عملیات نظامی در شمال عراق، حملات ترکیه را به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه عراق روز گذشته اعلام کرد که سفیر ترکیه را احضار و یادداشت اعتراضی شدیدی به او تسلیم کرده که در آن عملیات نظامی آنکارا یکجانبه، خصمانه و تحریک آمیز توصیف شده است.

در همین حال "آناتولی" خبرگزاری نیمه رسمی ترکیه، گزارش کرد که وزارت خارجه ترکیه درپی موضع گیری های مقام های عراقی در خصوص عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق موسوم به "پنجه کلید" ،کاردار سفارت عراق را در این کشور فراخوانده و یادداشت اعتراضی را به وی تسلیم کرده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه گفته که عملیات نظامی ترکیه در سوریه و عراق برای کمک به امنیت کشور ادامه خواهد داشت.

ترکیه و پ. ک. ک از دهه ۸۰ قرن میلادی گذشته با هم می‌جنگند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته داشته است.

ترکیه به ویژه در طول سه سال اخیر به حملات زمینی و هوایی موسوم به پنجه ببر و پنجه عقاب در شمال عراق دست زده که با واکنش شماری از مسوولان و جریان‌های سیاسی عراقی حتی اتحادیه عرب روبه رو شده است و آنها بارها نقض حاکمیت عراق و حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال این

کشور را محکوم کرده و خواهان پایان دادن به آن و برچیدن پایگاه‌های نظامی ترکیه در شمال عراق شده‌اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترکیه در شمال عراق عملیات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق

منابع خبری از حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، میدان گازی کورمور اقلیم کردستان مورد حمله قرار گرفت.

یک مسئول امنیتی در میدان گازی کورمور اعلام کرد که این میدان گازی بدون در پی داشتن تلفات جانی، مورد حمله قرار گرفت.

مسئول امنیتی ضمن تاکید بر تداوم تولید بدون وقفه میدان گازی کورمور، اعلام کرد خسارت وارده در پی این حمله، مادی و جزئی است.

همچنین رمک رمضان فرماندار منطقه چمچمال گفت این حمله با پهپاد صورت گرفته است.

کورمور یکی از روستاهای توابع منطقه «قادر کرم» در استان سلیمانیه اقلیم کردستان است و این میدان گازی یکی از غنی‌ترین مناطق از لحاظ منابع طبیعی به ویژه گاز به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: «پدرم خودش را نکشت ، می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید»
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد