Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@21:12:09 GMT

تسهیل شرایط زیارت وظیفه همه مسئولان نظام است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۹۳۱۶

تسهیل شرایط زیارت وظیفه همه مسئولان نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار مدیران اجرایی استان خراسان رضوی اظهار کرد: سفر زائران به مشهد سفری تفننی نیست. سفر به مشهد با سفر به شهرهای گردشگری متفاوت است. مردم نه برای سیاحت، بلکه برای زیارت به مشهد سفر می‌کنند. لذا همه مسئولان وظیفه دارند موانع زیارت را برای کسب معنویت مردم از این بارگاه نورانی برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تسهیل شرایط زیارت تنها وظیفه آستان قدس نیست، بلکه وظیفه هر مسئولی بوده که در جمهوری اسلامی خدمت می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: مدیران و دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی و مشهد علاوه بر مسئولیت‎های قانونی، اگر به‌واسطه کوتاهی در انجام وظایف موجب ایجاد کدورت در ذهن زائری از سفر به مشهد شوند، مسئولیت شرعی بر عهده شان خواهد بود و روز قیامت باید پاسخگو باشند زیرا باعث قطع ارتباط یک انسان با امام و حجت خدا شده‌اند.

وی افزود: در دیدار با رئیس‌جمهور محترم عرض کردم که همان‌گونه که تأمین امنیت، معیشت، بهداشت، تحصیل، فرهنگ و سایر نیازهای مردم را مسئله دولت می‌دانید، باید زیارت را نیز مسئله دولت بدانید.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین از همکاری‌های دولت و تمامی مسئولان استانی و شهری با آستان قدس رضوی برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا (ع) تقدیر و تشکر کرد.

 

تمام بروندادها و جلوه‎ های مشهد باید حول محور فرهنگ رضوی باشد

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: رویکرد مدیریت و هدف‌گذاری استان حول محور امام رضا (ع) است. حضرت رضا (ع) فلسفه ایجاد شهر مشهد است و تمام بروندادها و جلوه ‎های این شهر باید حول محور فرهنگ رضوی باشد.

وی با اشاره به این که تمام رفتارهای اجتماعی و اقدامات فرهنگی در مشهد باید با توجه به فرهنگ رضوی و حفظ حرمت حضرت رضا (ع) شکل بگیرد، تاکید کرد: حفظ حرمت و کرامت زائران حضرت رضا (ع) وظیفه اصلی و اساسی تمام بخش‎های مرتبط با خدمت‌رسانی به زائران است. حتی در مسائل زیرساخت شهری نیز اعتقاد ما بر این است که این زیرساخت‎ها باید در راستای خدمت به مجاوران و زائران حضرت رضا (ع) باشد.

گفتنی است در این دیدار فرماندار مشهد، شهردار مشهد و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز نکاتی را در مورد تعامل آستان قدس در عرصه های مختلف مدیریت شهری مشهد بیان کردند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: تولیت آستان قدس رضوی مسئله زیارت وظایف مسئولان تولیت آستان قدس رضوی حضرت رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ‌از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهارداشت: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌هاست، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

 وی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی  افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد