Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:33:34 GMT

دستگیری ۲ صیاد غیرمجاز و تخریب ۱۳ کومه در گلستان

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۹۹۱۷

دستگیری ۲ صیاد غیرمجاز و تخریب ۱۳ کومه در گلستان

دستگیری ۲ صیاد غیر قانونی و تخریب ۱۳ کومه غیر مجاز در سواحل گلستان

به گزارش ایرنا، فرمانده یگان حفاظت منابع شیلات گلستان گفت: ماموران این یگان با هدف مقابله با صیادان غیرقانونی، یک صیاد غیر مجاز را به همراه قایق موتوری شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ دوم ابوالفضل تمسکنی اظهارداشت:‌ در این عملیات که در خلیج گرگان انجام شد، ماموران توانستند ۸۰ کیلوگرم ماهی استخوانی کفال بدون صاحب را کشف و به پایگاه آشوراده منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در یک عملیات ساحلی در منطقه چالاشت، ماموران یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات گلستان پس از گشت زنی در حوالی شرکت تعاونی پره با هماهنگی و دستور قاضی، ۱۳ باب کومه صیادی (خانه‌های ساخته شده از نی و علف) را تخریب کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع شیلات گلستان ادامه داد: در راستای تعامل و هماهنگی‌ یگان‌های حفاظت منابع آبزی شیلات ۲ استان گلستان و مازندران و دریابانی گلستان عملیات مشترکی به منظور پاکسازی مناطق آلوده از دام‌های غیرمجاز و مقابله با صیادان غیرقانونی اجرا شد و ماموران در این عملیات توانستند در حوزه استحفاظی استان منطقه (چالاشت) یک متهم را به همراه قایق و یک قطعه ماهی استخوانی شناسایی و دستگیر کنند.

توقیف خودرویی با ۱۴۰ میلیون ریال خلافی

سرگرد حسین حبیبی فرمانده پلیس راه آزادشهر - شاهرود از توقیف سواری دارای خلافی بیش از ۱۴۰ میلیون ریال در این محور خبر داد و گفت: این سواری به‌ علت سبقت غیرمجاز متوقف و پس از استعلام از سامانه اجرائیات پلیس راهور در توقفگاه برای اقدامات قانونی متوقف شد.

دیدار مجمع نمایندگان استان با استاندار گلستان

استاندار گلستان در دیدار مجمع نمایندگان استان گفت: مجمع نمایندگان استان و فرمانداران دیدگاه‌های خود را برای اجرای مصوبات و طرح‌های دولت و توسعه سریع‌تر استان مطرح کردند.

علی محمد زنگانه افزود: اجرای طرح‌های زیاد مصوب دولت نیاز به هماهنگی بین استانداری و مجمع نمایندگان استان دارد.

رمضانعلی سنگدوینی دبیر مجمع نمایندگان استان هم با اشاره به سفر روسای سه قوه به گلستان در سال گذشته، هماهنگی در استان برای اجرای طرح‌های مصوب دولت و توسعه استان را ضروری دانست.

الزام تاسیسات گردشگری گلستان به تزریق هر سه نوبت واکسن کرونا

رحمان فرمانی سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان گفت: در راستای سیاست‌های پیشگیرانه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و برای جلوگیری از تعطیلی گسترده، تمام تاسیسات گردشگری استان باید نسبت به تزریق سه نوبت واکسن کرونا، اخذ QR Code سامانه ایران من و نصب آن در واحد صنفی به‌فوریت اقدام کنند.

وی همچنین بیان کرد: با همکاری ویژه پلیس امنیت اقتصادی گرگان و پایگاه عملیاتی یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی مرکز استان، فعالیت فردی در زمینه قاچاق اموال تاریخی فرهنگی گزارش شد و ماموران پس از کسب نیابت قضایی وارد منزل این شخص شدند و ۱۱ قلم شی ارزشمند را کشف و ضبط کردند.

فرمانی ادامه داد: متهم که طبق تحقیقات صورت‌گرفته یکی از حفاران غیرمجاز منطقه است، پس از تشکیل پرونده به همراه اموال کشف‌شده برای سپری شدن مراحل قانونی به نیروی انتظامی تحویل شد.

پاکسازی بخشی از جنگل‌های علی‌آباد کتول از زباله

جمعی از نمایندگان تشکل‌های زیست محیطی و مسوولان شهرستان علی‌آبادکتول به مناسبت دوم اردیبهشت روز زمین پاک، باحضور در دهنه محمد آباد کتول بخشی از مناطق جنگلی را از وجود زباله و پلاستیک رها شده پاکسازی کردند.

همراهی مردم گالیکش در اهدای خون

رییس انتقال خون شعبه گنبدکاووس گفت: با هماهنگی اتاق اصناف گالیکش و اداره انتقال خون گنبد، تیم سیار خونگیری در بیستمین روز از ماه مبارک رمضان در این شهرستان مستقر و از مردم خونگیری شد.

محمد رضا رعفت ضمن قدردانی از حضور و استقبال خوب و گسترده مردم مسلمان و انقلابی این شهرستان، تعداد افرادی که در این امر خداپسندانه شرکت کردند را ۵۰ نفر اعلام و بیان کرد: این افراد  در مدت سه ساعت ۲۲ هزار و ۵۰۰ سی سی خون اهدا کردند. 

وی افزود: به دلیل استقبال گسترده آحاد مختلف مردم و با هماهنگی اعضای هیات امنای مسجد جامع محله اوغان (۲۱ ماه مبارک رمضان و ۲ اردیبهشت ماه ) هم این تیم خونگیری در گالیکش فعالیت می‌کند و عزیزانی که تمایل به اهدای خون دارند می‌توانند به مسجد اوغان مراجعه کنند. 

توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی در آزادشهر

فاطمه سلطانعلی مسوول موسسه بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌های آزادشهر گفت: ۳۰۰ بسته معیشتی هرکدام به ارزش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بین خانواده‌های نیازمند تحت پوشش این موسسه توزیع شد.

رهاسازی آب سدهای بوستان و گلستان به منظور تامین نیاز آبی سد وشمگیر

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان از رها سازی آب سدهای بوستان و گلستان به منظور پشتیبانی و تامین نیاز آبی کشاورزان شبکه وشمگیر خبرداد.

جواد تیموری اظهارداشت: با توجه به‌ تصمیمات کارگروه توزیع آب سدهای استان و مراجع بالادستی، به منظور تامین نیاز آبی کشاورزان در حوزه شبکه سد وشمگیر، بخشی از آب سد بوستان از ساعت ۲۰ روز جمعه دوم اردیبهشت به سد گلستان و بخشی از آب سد گلستان از ساعت ۱۰ روز شنبه سوم اردیبهشت به سد وشمگیر رهاسازی می‌شود. 

وی از کشاورزان و اهالی منطقه تقاضا کرد از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سدها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: این رهاسازی مختص آبیاری و نجات بخشی از غلات کشت شده در شبکه سد وشمگیر بوده و هرگونه برداشت از آن در مسیر رودخانه ممنوع و موجب پیگرد قانونی خواهد بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان، از همراهی ناجا و بسیج و جهاد کشاورزی با عوامل شرکت بهره‌برداری و توزیع آب استان و امور منابع آب گنبدکاووس برای جلوگیری از بهره برداری غیر مجاز آب تا رسیدن به مقصد خبر داد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست شرکت آب منطقه ای گلستان سازمان شیلات ایران انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست شرکت آب منطقه ای گلستان سازمان حفاظت محیط زیست شرکت آب منطقه ای گلستان سازمان شیلات ایران انتظامی مجمع نمایندگان استان بهره برداری یگان حفاظت سد وشمگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر

به گزارش خبرآنلاین،در پی ممانعت محیط بانان میانکاله از ورود مصالح ساختمانی به این منطقه، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده، قرار شد اداره میراث فرهنگی استان گلستان پس از اخذ مجوز نسبت به ورود به میانکاله اقدام کند.

ایسنا در خبری نوشت: سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: برابر بررسی به عمل آمده از عطاالله کاویان -مدیر کل محیط زیست استان مازندران- و محمود تقی‌پور - مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله - روز سه شنبه هفته گذشته اداره میراث فرهنگی با مصالح ساختمانی بدون انجام هماهنگی، قصد ورود به منطقه حفاظت شده میانکاله را داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه دولتی برای انجام هر گونه فعالیت عمرانی در منطقه حفاظت شده باید مجوز داشته باشد، ادامه داد: یک اثر باستانی در منطقه حفاظت شده میانکاله قرار دارد که وظیفه حفظ و نگهداری آن بر عهده میراث فرهنگی است، اما نیاز است از قبل، مجوزی برای ورود به منطقه گرفته شود؛ محیط بان نیز وظیفه کنترل مجوز را دارند.

محبت‌خانی اضافه کرد: مسئولان میراث فرهنگی مجوز ارائه نداده بودند، بنابراین محیطبانان میانکاله از ورود مصالح به منطقه ممانعت به عمل آوردند و با احترام از آنان خواستند که پس از اخذ مجوز نسبت به ورود مصالح به منطقه اقدام کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: فرماندار بندر ترکمن و چند نفر از دریابانی فراجا نیز مراجعه کرده و گفته‌اند با توجه به اینکه میراث فرهنگی دستور قضایی دارد، اجازه ورود آن‌ها داده شود ولی محیط بانان از ورود کارکنان میراث فرهنگی ممانعت کردند چون باید مجوز لازم به آنان ارائه می‌شد.

وی با تکذیب وقوع درگیری بین محیط بانان و کارکنان میراث فرهنگی گفت: بحث جزئی بین طرفین به وجود آمده بود اما درگیری رخ نداده بود. در نهایت آقای تقی‌پور مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله برای بررسی بیشتر موضوع به پاسگاه دریابانی محل می‌روند. از آقای تقی‌پور سوال کردم و گفت نیم ساعت در پاسگاه بودیم، هیچ اتفاق خاصی نیفتاد و در حد صحبت موضوع حل و فصل و قرار شد مجوز لازم از محیط زیست استان گرفته و سپس وارد منطقه شوند چون محیط بانان مجری هستند و مجوزدهنده نیستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: بحث شفاهی بوده و بازداشت و درگیری رخ نداده است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری بخش‌های مختلف فراجا با یگان حفاظت محیط زیست گفت: به همه استان‌ها سرکشی می‌کنیم و با محیط بانان ارتباط داریم و در همه استان‌ها این هم افزایی و همکاری وجود دارد. سال گذشته حدود ۲۳ درصد کشفیات با همکاری پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، دریابانی و مرزبانی اطلاعات انجام شد و آنها نقش موثری در کشف سلاح‌های غیر مجاز و قاچاق حیات وحش مانند پرندگان شکاری داشتند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899720

دیگر خبرها

  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر