Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@22:52:24 GMT

آخرین خبر‌ها درباره گوشی‌های تاشو آینده سامسونگ

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۰۲۶۰

آخرین خبر‌ها درباره گوشی‌های تاشو آینده سامسونگ

فرارو- شرکت سامسونگ قصد دارد قیمت گوشی‌های تاشو Galaxy Z Fold 4 و Z Flip 4 را تا حد امکان کاهش و تولید آن‌ها را افزایش دهد.

به گزارش فرارو، از دیدگاه کاربران و علاقه‌مندان به یک گوشی جدید، چهار ماه می‌تواند به اندازه یک عمر طول بکشد. مخصوصا که پای دو گوشی تاشوی درجه یک با مشخصات متفاوت در میان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، برای یک سازنده گوشی‌های هوشمند، چهار ماه اساساً نشان‌دهنده مرحله نهایی آماده‌سازی پیش از عرضه یک گوشی است. در حالی که تولید واقعی گوشی‌های تاشوی سامسونگ هنوز در حال انجام نیست، اما برنامه‌های بسیار محکمی از قبل برای آنچه در آینده انجام می‌شود، در حال اجراست.

برای مثال شرکت سامسونگ را در نظر بگیرید. احتمال زیادی وجود دارد که فروشنده شماره یک گوشی‌های هوشمند در جهان دقیقاً می‌داند که برای رویداد سنتی Unpacked اوت ۲۰۲۲ چه چیزی در آستین دارد. این شرکت در حال آماده سازی چند گوشی جدید از جمله Z Fold 4 و Z Flip 4 برای فروش به کاربران است.


البته اگر اینطور باشد، خبر خوب این است که ما احتمالاً همه چیز‌هایی را که باید در مورد برنامه‌های عرضه پرچمدار این شرکت بدانیم، پیش از ماه اوت خواهیم فهمید. می‌دانیم که عرضه این دستگاه‌ها در نیمه دوم ۲۰۲۲ (تابستان و پاییز ۱۴۰۱) خواهد بود. یکی از مسئولان سرشناس در زمینه نمایشگرها، به نام Ross Young، در حال حاضر اطلاعات بسیار ارزشمند و البته مبهم درباره این گوشی‌ها به اشتراک گذاشته است.

به تازگی صحبت از «راه اندازی بسیار قوی» گوشی‌های تاشوی سامسونگ شده است. حال این پرسش پیش می‌آید که این عبارت به چه معناست. تنها با گذشت زمان می‌توان از این مطلب صد در صد مطمئن شد. به هر حال آنچه که فعلا از آن مطمئن هستیم، این است که سامسونگ قصد دارد در ماه ژوئیه شمار تولید گوشی‌های Z Fold 4 و Z Flip 4 را نسبت به گوشی‌های Z Fold 3 و Z Flip 3، که در همان زمان در سال ۲۰۲۱ عرضه شدند، به بیش از دو برابر افزایش دهد.

این مطلب به روشنی نشان می‌دهد که غول فناوری کره‌ای انتظار دارد در طی چند هفته اول عرضه در سال جاری، نسبت به سال ۲۰۲۱، تعداد بیشتری از جدیدترین دستگاه‌های تاشو خود را بفروشد. البته برای کسانی که از رشد سریع شرکت و رشد علاقه به گوشی‌های تاشو آگاهند، خبر عجیبی نیست. این بازار در ۱۸ ماه پیش از این کاملا نوپا بود و هنوز اوایل مسیر را طی می‌کرد، اما امروز داستان کاملا متفاوت است.


به یاد دارید که تولید تاشو‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش خیره کننده ۴۰۰ درصدی داشت. در مقایسه با آن رشد شگفت‌انگیز، افزایش تولید امسال مدل‌های زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴، بسیار محافظه کارانه قلمداد می‌شود.

به طور طبیعی، اگر تقاضای اولیه بیش از انتظارات فعلی باشد، شرکت می‌تواند باز هم تولید خود را افزایش دهد و در این صورت پیش بینی می‌شود که قیمت این گوشی‌ها هم کاهش یابد. صحبت‌های آقای راس یانگ نیز این حدس را تقویت می‌کند.

اگرچه انتظار اینکه دستگاه‌های تاشوی پیشرفته‌ای مانند این دو، تنها یک سال پس از عرضه نسخه‌های قبلی خود، با کاهش قیمت چشمگیری روبرو شوند قطعا غیرواقعی و خوش بینانه است. به هر حال کاملاً واضح است که شرکت سامسونگ تمام تلاش خود را خواهد کرد که قیمت‌های ۱۸۰۰ و ۱۰۰۰ دلاری سال گذشته را تا سر حد امکان کاهش دهد.

دلیل اصلی آشکار بودن این موضوع این است که قیمت Z Fold 3 و Z Flip 3 پس از انتشار تجاری در سال ۲۰۲۱ چقدر سریع و زیاد کاهش یافت. به یاد دارید که قیمت اولیه این گوشی‌ها تا ۱۴۰۰ و ۸۵۰ دلار کاهش یافتند. با این حال نمی‌توان درباره کاهش قیمت سری جدید با قطعیت صحبت کرد.

با توجه به عدم استفاده از قلم Z Fold 4 S Pen و ارتقای بسیار کمی که از Z Flip 4 انتظار می‌رود، پاییز امسال یا بهتر است بگوییم اواخر تابستان، زمانی ایده‌آل برای عرضه این دستگاه‌ها به نظر می‌رسد.

از طرفی شایعه شده است که این شرکت قصد دارد از یک مدل سوم تاشو در کنار گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ رونمایی کند. عرضه سومین گوشی هوشمند در سال جاری توسط راس یانگ تکذیب نشد، ولی وی آن را تکرار هم نکرد.

البته، گفته شده که دستگاه سوم ممکن است با قیمتی حتی بالاتر از Z Fold 4 عرضه شود. اگر اینطور باشد، Z Flip 4 با تخفیف بالاتری نسبت به مدل قبلی خود ارائه می‌شود و احتمالا خیلی زود به محبوبیت می‌رسد.

منبع: phonearena

منبع: فرارو

کلیدواژه: گوشی های تاشو دستگاه ها سال ۲۰۲۱ گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخایر شکلات جهان در خطر است

ایتنا - شاید بد نباشد که عاشقان شکلات هرچه ظرف در خانه دارند، پر از شکلات کنند، چون دانشمندان دریافته‌اند بیماری ویرانگری که درختان کاکائو در غرب آفریقا را گرفتار کرده است، احتمالا می‌تواند عرضه شکلات در سراسر جهان را به مخاطره بیندازد.
به آخرالزمان شکلات‌ها رسیده‌ایم؟

شاید بد نباشد که عاشقان شکلات هرچه ظرف در خانه دارند، پر از شکلات کنند، چون دانشمندان دریافته‌اند بیماری ویرانگری که درختان کاکائو در غرب آفریقا را گرفتار کرده است، احتمالا می‌تواند عرضه شکلات در سراسر جهان را به مخاطره بیندازد.

بنیتو چن‌ــ‌چارپنتیر، استاد ریاضیات دانشگاه تگزاس در آرلینگتون، و نویسنده این پژوهش دلسردکننده که به‌تازگی در مجله «پلاس وان» (PLOS One) منتشر شد، می‌گوید: «این بیماری ویروس تهدید واقعی برای عرضه جهانی شکلات است.»

این بیماری که به «بیماری ویروسی ساقه متورم کاکائو» (cacao swollen shoot virus disease) معروف است، از طریق چند گونه شپشک آردآلود، نوعی آفت گیاهی، که از محصول شکلات تغذیه می‌کنند، گسترش می‌یابد.

پس از آلوده شدن گیاه با این آفت، طیف وسیعی از علائم می‌توانند ظاهر شود. از جمله تورم ساقه‌ها و ریشه‌ها، ظاهر‌شدن رگبرگ‌های قرمز روی برگ‌های تازه‌جوانه‌زده و و گرد و کوچک‌شدن غلاف کاکائو.

به گزارش نیویورک پست، دانشمندان «جهانی‌ شدن، تغییرات اقلیمی، تشدید کشاورزی و کاهش انعطاف‌پذیری در سیستم تولید» را از جمله عوامل دخیل در این بیماری می‌دانند.

طبق تخمین کارشناسان، بیماری ویروسی ساقه متورم کاکائو، کاهش ۱۵ تا ۲۵ درصدی برداشت در غنا را به دنبال داشته است که پس از همسایه‌اش، ساحل عاج، دومین تولید‌کننده بزرگ این ماده غذایی به شمار می‌رود. بیش از نیمی از شکلات‌‌های جهان از این دو کشور تامین می‌شوند.

چن چارپنتیر ابراز تاسف کرد و گفت: «غنا در سال‌های اخیر بیش از ۲۵۴ میلیون درخت کاکائو از دست داده است.»

به گفته این دانشمند، متاسفانه مبارزه با این طاعون نبردی دشوار بوده است. شپشک‌های آردآلود در مقابل آفت‌کش‌ها مقاومت بسیاری دارند و کشاورزان را مجبور می‌کنند تا برای پیشگیری از گسترش آفت، گیاهان آلوده را از بین ببرند، درختان مقاوم در برابر بیماری را پرورش دهند یا اینکه به گیاهان واکسن بیماری ویروسی ساقه متورم تزریق کنند.

با این حال، این واکسن‌ها گران‌قیمت‌اند و باری را بر دوش کشاورزان کم‌درآمد وارد می‌کنند و همچنین منجر به بازده کمتر کاکائو می‌شوند که عملاً شکست هدف برداشت‌شان را به دنبال خواهد داشت.

البته این آفت تنها تهدید تجارت جهانی کاکائو نیست. کارخانه‌های شکلات‌سازی در ساحل عاج و غنا فعالیت‌شان را متوقف کرده یا ظرفیت‌های عرضه را کاهش داده‌اند، زیرا توانایی خرید دانه‌ را ندارند. همین مساله باعث شد که قیمت کاکائو در سال گذشته بیش از دو برابر شود و از چندین رکود قیمت در تاریخ فروش این محصول، پیشی بگیرد.  

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی/ جدول قیمت‌ها