Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان پارلمان نیجر با ۱۳۲ رای موافق، متنی را تصویب کردند که به نیروهای خارجی به ویژه فرانسوی اجازه می‌دهد برای مبارزه و مقابله با گروه‌های تکفیری- تروریستی در این کشور مستقر شوند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از النشره، "سینی عمرو"، رئیس پارلمان نیجر در این خصوص اعلام کرد که متن پیشنهادی در این رابطه با کسب ۱۳۲ رای موافق توانست اکثریت آراء را به خود اختصاص دهد و تصویب گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، "اوهمودو محمدو"، نخست وزیر نیجر با رد نگرانی‌های ابراز شده توسط برخی سازمان‌های غیردولتی در مورد گسترش نیروهای خارجی در کشور، تاکید کرد که پیدا کردن مشارکت‌های جدید در زمینه‌های امنیتی به هیچ وجه بر حاکمیت ملی نیجر تأثیر نمی‌گذارد.

وی افزود، طبق متن تصویب شده توسط پارلمان، دولت توانایی ایجاد ائتلاف‌هایی علیه گروه‌های تکفیری را دارد.

محمدو خاطرنشان کرد که نیجر تقریبا توسط گروه‌های تکفیری محاصره است و این اقدام در راستای مقابله با خطرات این نیروها صورت گرفته است.

نخست وزیر نیجر همچنین در جریان سخنرانی خود، خروج نیروهای فرانسوی و نیروهای اروپایی از مالی را یادآور شد.

فرانسه و شرکای اروپایی اعلام کردند که قصد دارند نیروهای خود را از مالی به دلیل موانع زیادی که توسط شورای نظامی حاکم در آن کشور ایجاد شده است، خارج کنند.

اما فرانسه می‌خواهد در منطقه ساحل آفریقا حضور داشته باشد، در همین راستا فرانسه با کشورهای همسایه در خلیج گینه و غرب آفریقا برای مبارزه با تکفیری‌ها همکاری می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: فرانسه ، منطقه ساحل در آفریقا ، نیجر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرانسه منطقه ساحل در آفریقا نیجر گروه های تکفیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیدبندی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴؛ ایران سرگروه شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه ویکی پدیا، تا کنون ۲۳ تیم جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده اند و تیم برتر دور پلی آف جام ملت‌های آسیا از میان افغانستان و قرقیزستان آخرین مجوز جام جهانی را کسب خواهد کرد. مرحله نهایی رقابت‌ها ۱۴ سپتامبر تا ۶ اکتبر ۲۰۲۴ (شنبه ۲۴ شهریور تا یک شنبه ۱۵ مهر) در شهر‌های تاشکند، بخارا و آندیجان برگزار خواهد شد و دور گروهی رقابت‌ها یک شنبه ۶ خرداد قرعه کشی می‌شود و تیم‌ها به ۶ گروه ۴ تیمی تقسیم بندی می‌شوند و از هر گروه تیم‌های اول و دوم به صورت مستقیم صعود می‌کنند و ۴ تیم برتر از ۶ تیم سوم نیز راهی دور یک هشتم نهایی می‌شوند. سیدبندی مسابقات به این شرح است: 
* پات یک: ازبکستان، ایران، برزیل، اسپانیا، آرژانتین و پرتغال 
* پات دو: قزاقستان، پاراگوئه، اوکراین، مغرب، تایلند و پاناما 
* پات سه: کاستاریکا، گواتمالا، ونزوئلا، نیوزیلند، کوبا و لیبی 
* پات چهار: آنگولا، کرواسی، فرانسه، هلند، تاجیکستان و تیم برنده پلی آف آسیا (افغانستان و قرقیزستان)
- تیم‌های فرانسه، تاجیکستان، برای اولین بار به جام جهانی فوتسال راه یافته اند.

دیگر خبرها

  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • سیدبندی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴؛ ایران سرگروه شد
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات