Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@03:10:18 GMT

استاندار تهران: نیازمند به روزرسانی آمار جمعیت هستیم

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۵۱۵۷

استاندار تهران: نیازمند به روزرسانی آمار جمعیت هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، محسن منصوری استاندار تهران در جلسه شورای اداری شهرستان های شهریار، قدس و ملارد که با حضور رییس جمهور در سالن جلسات فرمانداری شهریار عصر امروز برگزار شد اظهار کرد: نیروی انسانی ارزشمند و ظرفیت های بالا فرصتی برای رشد و توسعه غرب استان تهران است.

وی گفت: شهریار بزرگ چند مسئله جدی دارد و حل این مشکل در کوتاه مدت فقط به دست دولت امکان پذیر نیست ولی می توان ریل گذاری کرد تا با تدبیر حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران افزود: شهرستان قدس تنها ۳ کیلومتر با ناوگان حمل و نقل ریلی فاصله دارد و اگر ۲۰ کیلومتر مترو احداث شود بیش از ۲ میلیون نفر بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: تقاضا کردیم شرکت سهامی با همکاری شهرداری‌های سه شهرستان راه اندازی کرده و کار متروی غرب را شروع کنند و برای تحقق این امر کمک دولت مورد نیاز است.

منصوری خاطر نشان کرد: در غرب استان تهران حدود ۴ میلیون نفر و در شرق استان تهران حدود ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت زندگی می کنند که با مسائل و مشکلات ساختاری و امنیتی مواجه هستند و این امکانات و زیرساخت ها توان پاسخگویی ندارد و تقاضا می شود اجازه بررسی فرمانداری ویژه در غرب و شرق تهران ارائه شود تا ترددها کمتر و خدمات بیشتر صورت گیرد.

وی بیان کرد: حریم رودخانه کرج نیازمند بازنگری است و رودخانه های حبله رود فیروزکوه و جاجرود نیز دارای مشکلات مشابهی هستند.

استاندار تهران در خصوص جمع آوری معتادین متجاهر و مرکز ترک اعتیاد اخوان گفت: حدود ۲۳ درصد سرقت‌ها در ملارد کاهش یافت که با افزایش ظرفیت این کمپ می توان تا چندماه آینده تصویر تهران را از معتادین متجاهر پاک کرد.

وی بیان کرد: در اطراف تهران صنایع و کارخانه های زیادی مستقر هستند که با یک گره گشایی کوچک خانواده بسیاری بهره مند خواهند شد.

منصوری در ادامه به مشکلات آب کشاورزی و شرب سه شهرستان اشاره کرد و افزود: در حوزه کشاورزی مسائل فرهنگی را باید رعایت کرد و صادقانه باید محدودیت آب را بیان کرد و سیستم فاضلاب تصفیه خانه شهرستان قدس نیز نیازمند کمک است.

وی عنوان کرد: سیل مهاجرت به غرب استان تهران بیش از ۴ درصد است و بعد از سال ۹۵ رشد جمعیت ویژه ای داشتیم که در تسهیل منابع و ارزش افزوده تاثیر گذار بوده و برخی سرانه ها نیاز به افزایش دارد و نیازمند به روزرسانی آمار جمعیت هستیم.

انتهای پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: محسن منصوری استاندار تهران رئیسی در شهریار استاندار تهران استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است

عباس درودی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: زیرساخت‌های شهرستان که مهمترین آن راه‌ها است خصوصاً در محورهای منتهی به محل استقرار معادن و تردد ناوگان باربری معادن نیازمند رسیدگی جدی و فوری از ناحیه مدیران استانی و شهرستانی است‌.

دادستان بردسکن بیان کرد: معادن به صورت مستمر حقوق دولتی را پرداخت می‌کنند اما مسؤولین در اختصاص و هزینه کرد آن در زیرساخت‌هایی که مورد استفاده خود معادن نیز است تاکنون کوتاهی کردند که این مهم مسیر شکوفایی و پیشرفت معادن را با خلل مواجه کرده است.

وی افزود: مسؤولان اجرایی شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطالبات شهروندان در این خصوص را با جدیت از استان پیگیری و مطالبه کند.

درودی نیا بیان کرد: لازم است ابتدا پیگیری جدی جهت وصول اعتبارات ضروری از محل حقوق دولتی معادن صورت پذیرد و متعاقباً محل هزینه کرد اعتبارات وصولی شهرستان از محل حقوق دولتی معادن در اولویت‌های اصلی شهرستان نظیر راه‌ها، استحکام قنوات، درخت کاری و پیشگیری از پدیده ریزگردها، محیط زیست و … برای شهروندان تشریح شود تا مردم علاوه بر ایجاد اشتغال از سایر مزایا، برکات و منافع معادن برای شهرستان نیز مطلع شوند.

کد خبر 6090661

دیگر خبرها

  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است