Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی‌الله فرزانه گفت: وزارت آموزش‌وپرورش آیین‌نامه‌ای را در رتبه‌بندی معلمان تنظیم کرد که فرهنگیان به آن اعتراض داشتند که مجلس این مسئله را پیگیری می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی الله فرزانه در گفت‌وگو با بلاغ، در خصوص ملاقات چهره به چهره با مردم شهرستان نور در مصلی الغدیر اظهارکرد: در سال‌های اخیر با توجه به سخنان رهبری برای تحکیم روابط بین مردم و مسئولان ملاقات مردمی در سطح شهر و روستا را پیگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: ملاقات عمومی چهره به چهره مسئولان شهرستان و مردم در یک مکان می‌تواند در تسریع رفع مشکلات مردم تاثیر گذار باشد.
نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت افزود: مشکلات عمده که در این ملاقات مردمی مطرح شد تأمین آب زراعی بود که به علت اینکه منطقه در پایین دست قرار دارد، توزیع آب به خوبی صورت نمی‌گیرد و مقرر شد میراب‌ها با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای با توجه به رهنمون‌هایی که شدند، مکاتبات لازم را برای توزیع آب زراعی عادلانه انجام دهند.
این مسئول با اشاره به اینکه کارشناسان آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی چاه‌های زیر۲۰ متر را آب سطحی می‌گویند، خاطرنشان کرد: در استان مازندران چاه‌های کشاورزی با عمق ۱۲ تا ۲۰ متر وجود دارد که مشکل تأمین نفت برای موتور پمپ‌ها دارند که در این خصوص هماهنگ شد با مکاتبات آب منطقه‌ای مسئولیت‌هایی را به دهیاران واگذار کند تا سال زراعی جدید برای تأمین اقتصادی کشور و امنیت قضایی با هماهنگی همه دستگاه‌ها، شوراها و دهیاران با رفع مشکلات به خوبی سپری شود.
فرزانه از دیگر مشکلات به تسهیلات بانکی، اشتغال، راههای روستایی و طرح هادی در ملاقات مردمی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد سرشماری نفوس و مسکن است که این سرشماری فقط بر اساس نفوس انجام می‌شود که در سطح ملی نیاز به پیگیری دارد و در سطح شهرستانی فرماندار شهرستان نور با تشکیل جلسه با مدیران مربوطه این مشکل را پیگیری می‌کند.
وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری و وعده‌های سفر خاطرنشان کرد: اولویت ما جاده چمستان و جاده بلده است که در حال پیگیری هستیم.
نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به سخنان رهبر اظهارکرد: دشمن سفره مردم را نشانه گرفته است که با تأکید رهبری در تولید و اشتغال و تقویت شرکت‌های دانش بنیان، مجمع نمایندگان با استاندار مازندران جلسه‌ای را برای تحقق شعار سال برگزار می‌کند.
این مسئول با اشاره به شناسایی شرکت‌های دانش بنیان یادآورشد: شرکت‌هایی که نیاز به تقویت دارند باید حمایت شوند و در این جلسه باید با برنامه‌ریزی از ظرفیت‌هایی که وجود دارد برای تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت و توسعه آن‌ها استفاده شود.
فرزانه در خصوص مشکلات معلمان خاطرنشان‌کرد: معلمان در سطح‌های مختلف پیش دبستانی، غیرانتفاعی، شاغلین، بازنشستگان و...مشکلات متفاوتی دارند و مجلس لایحه‌ای را که برای رفاه شاغلین و بازنشستگان به مجلس ارائه شود با دولت همراهی خواهد کرد.
وی افزود: وزارت آموزش و پرورش آیین نامه‌ای را در رتبه‌بندی معلمان تنظیم کرد که فرهنگیان به آن اعتراض داشتند که مجلس این مسئله را پیگیری می‌کند.
فرماندار شهرستان نور نیز با اشاره به ملاقات عمومی با مردم و میز خدمت با حضور مدیران استانی و شهرستانی و نماینده مردم در خانه ملت اظهارکرد: مردم در این دیدار چهره به چهره مسائل مختلف را مطرح کردند که بیشترین مشکلات مربوط به آبرسانی، کمبود آب، توزیع آب کشاورزی، لایروبی انهارو رودخانه‌ها، اشتغال و راه دسترسی روستایی بود.
احمد توکلی با اشاره به سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی گفت: امسال با توجه به شعار سال با تمام توان تلاش می‌کنیم موانع تولید و نیازمندی‌های این حوزه‌ها را رفع کنیم تا بتوانیم اشتغال آفرین را رونق دهیم و در این راستا از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها نیز بهره می گیریم تا تولید کالاها و خدمات به صورت علمی و بهترین روش انجام شود.
فرماندار شهرستان نور افزود: استفاده از نیروهای بومی در محل تولید، نزدیکی محل تولید و محل تهیه مواد اولیه سبب کاهش هزینه حمل و نقل و خدمات به کارگران است که مهمترین عامل کاهش هزینه‌های تولید و سود بیشتر برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران است.
این مسئول تأکید کرد: باید با نظارت دائمی و دقیق بر سهمیه‌ای که به تولید‌کنندگان داده می‌شود از قاچاق به بازار جلوگیری تا کالاها به درستی توزیع و مصرف‌کننده بتواند از حمایت‌های دولت بهره‌مند شود و این حمایت‌ها تبدیل به رانت برای تولید کننده نشود.
توکلی اضافه کرد: دریا، جنگل، آببندان‌ها، زمین‌های کشاورزی و ... از پتانسیل‌های مهم در شهرستان هستند که می‌توانند زمینه‌های تولید و اشتغال‌زایی در شهرستان را فراهم کنند و نگاه علمی‌تر به پتانسیل‌های منطقه در مسائل تولید ضایعات به ویژه در بخش کشاورزی می‌تواند سبب اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در منطقه شود.
وی خاطرنشان‌کرد: تولیدکنندگان باید نیروهای توانمند برای تحلیل بازار جهانی و موضوعات داخلی داشته باشند تا سرمایه آنها به هدر نرود و با بررسی پتانسیل‌ها و تحلیل درست از بازار فروش و تقاضا در سرمایه‌گذاری و تولیدات بتوانند به سود مناسب برسند و سبب اشتغال‌زایی بالا در منطقه شوند.
فرماندار شهرستان نور با اشاره به شهرک صنعتی چمستان و نعمت آباد و مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی اظهارکرد: واحدهایی که چندین سال راکد هستند و تمایل به فعالیت ندارند باید زمین را به مجموعه متقاضی برای فعالیت واگذار کنند و مدیر شهرک صنعتی باید اطلاعات لازم را در این راستا ارائه دهد تا در زمان مقرر شرایط بررسی و اقدامات لازم انجام شود.
توکلی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی که دچار مشکل هستند در جلسه کارگروه بر اساس شعار سال مشکلاتشان پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که در ابتدا داشته‌های خود را در مجموعه صنعتی به حداکثر بهره‌برداری برسانیم و در ادامه با تکمیل ظرفیت‌ها از سرمایه گذار جدید و استقرار واحدهایی که بتوانند در این حوزه تولید کننده صنعتی و اشتغالزا باشند، استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرماندار شهرستان نور شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان

محمدتقی اکبری مدیرعامل و مؤسس یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در تشریح فعالیت و کارکردهای این شرکت اظهار کرد:‌ تولید و فروش مواد شیمیایی، طراحی و ساخت تجهیزات در صنایع شیمیایی ازجمله فعالیت این شرکت بوده است، سال ۱۳۹۳ گواهینامه دانش‌بنیان در زمینه ساخت تجهیزات نوین آزمایشگاهی از معاونت فناوری ریاست جمهوری را کسب کرده و سال ۱۳۹۵موفق به راه‌اندازی خط تولید اسانس‌های طبیعی با استفاده از برج تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان شدیم.

وی افزود:‌ طراحی و ساخت برج تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان از دیگر فعالیت‌های این شرکت است. برج‌های تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان (scc) به‌طور پیوسته کار می‌کنند و قادرند ترکیبات فرار را از جریان سوسپانسیون جداسازی کنند. افت فشار پایین، مصرف انرژی کم، بازدهی استخراج بالا، زمان ماند کوتاه، سرعت جداسازی بسیار بالا، جداسازی در دمای پایین، تجزیه شیمیایی پایین، مدیریت عطر و طعم، قابلیت حمل خوراک حاوی ذرات جامد، به‌کارگیری در صنایع فراوری میوه، آبمیوه، چای، قهوه، چاشنی و جایگزینی با برج‌های تقطیر رایج از مزایای این دستگاه است.

اکبری ادامه داد:‌ ساخت این‌گونه از برج‌ها در انحصار شرکت‌های ایتالیایی بود که برای نخستین‌بار طراحی و ساخت آن در ایران توسط این شرکت بومی‌سازی شد. لیمونن ازجمله ترکیبات پرمصرف و وارداتی در صنایع آرایشی و بهداشتی است که در سال ۱۴۰۰ خط تولید لیمونن را برای نخستین‌بار با ظرفیت روزانه ۱۰۰ کیلوگرم در این شرکت راه‌اندازی و تجاری‌سازی کردیم.

مدیرعامل و مؤسس شرکت «بهین اسانس آویژه» مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر گفت:‌ عصاره‌گیری از گیاه خار مریم با سامانه استخراج جامد-مایع پویای سریع Rapid Solid-Liquid Dynamic Extraction (RSLDE) و تولید سیلیمارین برای مصرف در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی از برنامه‌های آینده این شرکت است.

وی مطرح کرد:‌ دانش مواد شیمایی گیاهی که امروزه با عنوان فیتوشیمی به شدت در حال گسترش است به‌طور روزافزون در صنایع دارویی، غذایی، بهداشتی و آرایشی به کار گرفته شده، بسیاری از دارو‌های پیشرفته درمان کبد مانند سیلیمارین و ضد سرطان مانند تاکسول از منابع طبیعی استخراج می‌شوند در همین راستا این شرکت توانسته با تولید محصولات گیاهی بخشی از نیاز‌های مردم و کشور را برطرف کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بینان با بیان اینکه مهم‌ترین مانع در تجاری‌سازی سرمایه ثابت و هزینه‌های تحقیق و توسعه است، عنوان کرد:‌ شرکت از تسهیلات مالی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حمایت‌های غیرمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، تسهیلات صندوق پژوهش و نوآوری استان اصفهان، تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت ریاست جمهوری استفاده کرده است.

اکبری بیان کرد:‌ برای رشد و شکوفایی مراکز رشد در دانشگاه‌ها نیازمند همکاری و تعامل مراکز رشد و شهرک‌های صنعتی، واگذاری بازاریابی به افراد متخصص و تنوع‌بخشی به روش‌های تأمین سرمایه مانند مشارکت عام دانشجویان و خانواده‌ آنان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر