Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پاسخ شورای شهر درباره تعرفه خدمات حمل و نقل عمومی به تصویب رسید و به هیات تطبیق ارائه خواهد شد تا جمع بندی نهایی در رابطه با نرخ تعرفه‌های مذکور صورت گیرد، گفت: پس از اعلام نظر هیات تطبیق نرخ‌های جدید اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا اصفهان، علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: در جلسه امروز میزبان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست درباره اقدامات مشترک گفت‌وگو صورت گرفت و تفاهم نامه میان این مجموعه و مدیریت شهری که هفته گذشته به تصویب رسید، امضا و مبادله شد.

وی با اشاره به لایحه حمایت از ساخت مجموعه فرهنگی در خیابان جی گفت: با توجه به نکات ارائه شده، با تخفیف ۵۰ درصدی به این مجموعه فرهنگی، در مرحله صدور پروانه موافقت شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان  گفت: امروز همچنین لایحه پیشنهاد شده در رابطه با شیوه نامه سرمایه‌گذاری در شهرداری اصفهان بررسی و به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان اسفند ماه سال گذشته سه نرخ در حوزه حمل و نقل عمومی را تصویب کرد، افزود: بخشی از مسیر قانونی این تعرفه‌ها در شورا طی شده بود و بخش دیگر مربوط به جمع بندی هیات تطبیق در فرمانداری است، با توجه به سیاست‌های دولت و افزایش ۵۷.۵ درصدی حقوق کارگران در سال جاری، ابلاغی به شهرداری‌ها ارسال شده بود که در تعرفه‌ها افزایش زیر ۳۰ درصد باشد، در این راستا توضیحاتی پیرامون افزایش حقوق کارکنان حمل و نقل عمومی و تأمین مایحتاج زندگی و نیازهای خودرو مباحث مفصلی مطرح شد. 

صالحی خاطرنشان کرد: شورا جلسه‌ فوق العاده‌ای را در قالب کمیسیون تلفیق به صورت مشترک با کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل برگزار کرد. امروز پاسخ شورای شهر به رای گذاشته شد و به تصویب رسید و به هیات تطبیق ارائه خواهد شد تا جمع بندی نهایی در رابطه با نرخ تعرفه‌های مذکور صورت گیرد.

وی ادامه داد: هنوز مراحل نهایی درباره نرخ‌ها طی نشده و باید منتظر بمانیم که نشست مشترک شورا و هیات تطبیق انجام شود و بعد از جمع بندی هیات تطبیق نرخ‌های نهایی را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: براساس جمع بندی شورا، قرار شد بلیت قطارشهری از ۱۶۰۰ تومان به ۲ هزار تومان برای کسانی افزایش یابد که از اصفهان کارت استفاده می‌کنند و بیش از ۲۰ سفر در ماه دارند. بلیت تک سفره نیز از ۲ هزار تومان به ۲۸۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند. 

وی افزود: کسانی که در ماه کمتر از ۲۰ سفر از مترو استفاده و شارژ آن را از اصفهان کارت پرداخت می‌کنند نیز ۲۲۰۰ تومان بابت هر بلیت پرداخت خواهند کرد. 

صالحی گفت: افرادی که بیش از ۲۰ سفر در ماه دارند بیش از ۷۰ درصد مراجعان به مترو هستند. در واقع برای مشتریان دائمی مترو، حدود ۲۵ درصد افزایش نرخ خواهیم داشت و برای تشویق کسانی که موردی از مترو استفاده می‌کنند حدود بیش از ۳۰ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

وی افزود: در مجموع بیش از ۱۰۰ خط اتوبوسرانی به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش نرخ بلیت را شاهد خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: به رغم درخواست‌های صورت گرفته از تاکسیرانان،  مقرر شد کورس اول و دوم در تاکسی‌های کورسی ۲ هزار تومان و کورس دوم به بعد ۱۵۰۰ تومان محاسبه شود. با احتساب اعداد سال گذشته حدود ۳۰ درصد به صورت میانگین افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه میانگین هر سفر در تاکسیرانی ۴ کورس است و به صورت میانگین عدد ۱۷۵۰ تومان برآورد می‌شود که براساس تعرفه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش خواهیم داشت، گفت: افزایش ۴۵ درصدی تعرفه در خطوط تاکسیرانی ویژه نیز درنظر گرفته شده است.

صالحی تصریح کرد: تا امروز همه بخش‌ها موظف هستند که براساس تعرفه‌های سال ۱۴۰۰ فعالیت کنند و پس از اعلام نظر هیات تطبیق نرخ‌های جدید اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

 

لینک کپی شد ارسال به دیگران وبگردی تعریفه های حمل و نقل عمومی حمل و نقل عمومی اصفهان نظر شما نام ایمیل نظر خود را بنویسید: ارسال پربیننده‌ترین اخبار اصفهان ۱ نیمی از استان‌های کشور منتظر بارندگی‌های خوب باشند ۲ تدبیر ویژه مجیدی برای بازی بزرگ ۳ چگونه در ماه مبارک رمضان سفر کنیم تا روزه ی ما باطل نشود؟ ۴ نمره منفی برای سپاهان در آسیا ۵ سپاهان- التعاون؛ زرد کم‌رنگ ۶ سپاهان در چه صورتی صعود خواهد کرد؟ ۷ همه تیم‌ها مشکلات فنی دارند/ نویدکیا باید تا آخرین روز قراردادش بماند ۸ این 4 گروه دعای آنها در شب قدر مستجاب نمی‌شود ۹ پرواز سپاهان در آسمان صعود با 2 گل شهباززاده ۱۰ سرقت مسلحانه ناکام از طلافروشی در اصفهان ۱۱ سپاهان بر لبه تیغ التعاون ۱۲ محرم نویدکیا: امشب با ریسک کردن نتیجه گرفتیم ۱۳ نشست خبری مربیان پیش از دیدار تیم های فوتبال سپاهان - التعاون ۱۴ اوقات شرعی ١ اردیبهشت ماه ١٤٠١ اصفهان مهمترین اخبار فضیلت شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از دیدگاه مقام معظم رهبری رشد 1780 درصدی خروج پول از بورس در هفته گذشته حمید استیلی: برای پولی که نگرفته‌ام مواخذه می‌شوم همسر آیت الله العظمی جوادی آملی درگذشت کشف ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شناور خارجی در خلیج‌فارس آخرین اخبار اصفهان اجرای تعرفه‌های جدید حمل و نقل عمومی اصفهان پس از تائید هیات تطبیق ضرورت الزام فروشگاه های سراسر استان اصفهان به تجهیز سامانه رهتاب جریمه خودروهای باری فاقد پروانه فعالیت توسط دوربین‌های شهری اصفهان تامین ۸۰ درصدی بودجه خرید اتوبوس‌های اصفهان در سال گذشته توسط دولت تاخیر در ساعت کاری ادارات و مدارس اصفهان در روز 5 اردیبهشت ماه درخشش تکواندوکاران اصفهانی‌ها در مسابقات جهانی تکرار پاسخگویی میز خدمت مدیریت شهری اصفهان در نماز جمعه افزایش۳ برابری اعتبار اشتغال‌زایی کمیته امداد اصفهان امضای تفاهمنامه ارتقا همکاری بین کمیته امداد و شهرداری اصفهان نمره منفی برای سپاهان در آسیا اوقات شرعی ٤ اردیبهشت ١٤٠١ اصفهان اجرای نمایش «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند» در تالار هنر اصفهان اوقات شرعی ٣ اردیبهشت ماه ١٤٠١ اصفهان محرم نویدکیا: امشب با ریسک کردن نتیجه گرفتیم پرواز سپاهان در آسمان صعود با 2 گل شهباززاده این 4 گروه دعای آنها در شب قدر مستجاب نمی‌شود اخبار برگزیده محبی ششمین مردطلایی ایران در مغولستان فیروزپور مردطلایی بعدی ایران در آوردگاه مغولستان سردار وارد لیست گلزنان ایرانی بوندسلیگایی شد به پیامک های تور لحظه آخری اعتماد نکنید نمره منفی برای سپاهان در آسیا فولاد روی کاکل خارجی‌ها توصیه های پیامبر و امامان معصوم (ع) برای بهره بردن بهتر از شب بیست و سوم رمضان "شب تعزیه سنگلج" اما و اگرها برای آچارفرانسه پرسپولیس راه رهایی از سر دردهای میگرنی نعمتی، یحیی را امیدوار کرد عزاداری سالروز شهادت امام علی علیه السلام - تجریش عجیب ترین علت سکته مغزی ممنوعیت اعزام افراد بالای ۶۵ سال به حج شبکه اجتماعی پسر قالیباف از مردم به خاطر سفر خواهرش عذرخواهی کرد! ویدئوی منتشر شده از یک باستان شناس مربوط به سال 95 است! نوراللهی و قایدی در لباس احرام این افطاری متفاوت فوتبالیست معروف بیش از 3 میلیون لایک خورد! آخرین اخبار  بازار اخبار پربازدید اخبار برگزیده قیمت زنده نرخ سکه و ارز لیگ ایران و جهان آرشیو اخبار صفحه نخست | ارتباط با ما | درباره ما | آرشیو |

تمام حقوق برای خبرگزاریبرنامحفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی اصفهان شورای اسلامی شهر اصفهان حمل و نقل عمومی تصویب رسید درصد افزایش هیات تطبیق سال گذشته تعرفه ها جمع بندی خواهد شد ۳۰ درصد نرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج خسرونیا، در آستانه برگزاری کنگره متخصصان داخلی ایران، اظهار داشت: امسال در مورد تازه‌های بیماری‌های دستگاه گوارش، تازه‌های بیماری‌های قلب و عروق، ریه، بیماری‌های عفونی و…، سخنرانی خواهیم داشت؛ همچنین پیرامون عوارض مزمن و کهنه بیماری کرونا و تازه‌های درمان آن نیز مباحث خوبی خواهیم داشت.

وی افزود: در شرایط پیش رو مهم‌ترین نگرانی بی توجهی به بهداشت فردی و اجتماعی است و اینکه مردم دیگر ترسی از بیماری کرونا ندارند و بهداشت را رعایت نمی‌کنند، ماسک نمی‌زنند و دخانیات مصرف می‌کنند؛ متاسفیم که بگوییم تعداد مصرف کنندگان سیگار و دخانیات نسبت به چهار دهه پیش بیشتر شده و به ویژه در زنان کشور گسترش بیشتری پیدا کرده است.

خسرونیا گفت: متأسفانه هر روز شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم و عوارض مصرف دخانیات، بیشتر از گذشته مشهود است.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با بیان اینکه هر سال تعداد فراوانی رزیدنت داخلی پذیرش می‌شود ولی همچنان از این بابت کمبودهایی داریم، افزود: اغلب این متخصصان برای ادامه تحصیل به رشته‌های فوق تخصصی جذب می‌شوند یا اینکه مهاجرت کرده و یا از گردونه درمان به دلایل مختلف خارج می‌شوند.

خسرونیا گفت: عده فراوانی از پزشکان فارغ التحصیل، متأسفانه به اقدامات زیبایی برای مراجعان مطب خود روی آوردند این در شرایطی است که وجود متخصص داخلی در مسیر درمان و رسیدگی به بیماران در سراسر کشور همیشه پر اهمیت بوده است.

وی افزود: امروزه همکاران جوان فارغ التحصیل به رشته‌هایی که درآمد بیشتری خواهد داشت مانند فوق تخصص گوارش و یا قلب و عروق گرایش پیدا کردند و متأسفانه به رشته‌های عفونی و خون کمتر توجه می‌شود و متقاضی کمتری دارد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ضمن ابراز نگرانی از اینکه مطب‌های متعددی تعطیل شده و بدین ترتیب در آینده نزدیک جایگزینی برای متخصصان و فوق تخصص‌هایی که از گردونه طبابت خارج شده و یا مهاجرت می‌کنند وجود نخواهد داشت، گفت: شاید در آینده‌ای نه چندان دور هموطنان برای درمان بیماری‌های صعب العلاج خود مجبور به خروج از کشور باشند.

خسرونیا ادامه داد: پزشکان از دیدگاه مردمی جز گروه‌های شغلی با درآمد خوب هستند ولی در واقع این‌طور نیست و فقط حدود ۱۰ درصد پزشکان درآمد خوبی دارند و از شغل خود راضی هستند؛ جالب اینکه تمامی مسئولین و سیاستگذاران کشور نیز برای درمان خود به همین ۱۰ درصد پزشک معروف و پردرآمد مراجعه می‌کنند و تصور می‌کنند همه مطب‌ها به همین اندازه شلوغ و پر مریض است.

رئیس سی و چهارمین کنگره علمی سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: یکی از مشکلات عدیده جامعه پزشکی مربوط به تعرفه است، به همین خاطر نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت نوشتیم، مبنی بر اینکه متخصصین طب داخلی فقط نسخه نویس هستند و درآمد دیگری ندارند پس باید مورد حمایت تعرفه‌ای قرار بگیرند که در ابتدا موافقت‌هایی صورت گرفت ولی در عمل شاهد حمایت از همکاران متخصص داخلی در کشور نبودیم.

خسرونیا افزود: تعرفه اعلامی کنونی امکان پاسخگویی هزینه‌های اداره مطب و معیشت پزشکان را نخواهد داد به همین خاطر عده‌ای از همکاران ما به ناچار مجبور به خروج از گردونه درمان هستند، مهاجرت می‌کنند و یا به شغل‌های جانبی و خدمات زیبایی برای مراجعان می‌پردازند.

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی گفت: مالیات و درآمدهای دولت با میزان رشد تورم افزایش پیدا می‌کند، ولی متأسفانه تعرفه پزشکی از این روند تبعیت نمی‌کند و همیشه در محدوده ۲۰ یا ۳۰ درصد افزایش، ثابت و اصطلاحاً «فریز» شده است!

خسرونیا افزود: با تورم ۴۰ درصدی ولی سال گذشته تعرفه ۲۰ درصد افزایش یافت، امسال هم با وجود تورم و افزایش چند برابری هزینه‌های جاری زندگی و نگهداری مطب، مالیات، افزایش تعرفه ورود به محدوده طرح ترافیک و سایر مسائل، شاهد رشد چندانی در میزان تعرفه‌های پزشکی نیستیم؛ به خصوص پزشکان جوان که درآمد کمتری دارند مشکلات خیلی بیشتری خواهند داشت و موجب بی انگیزگی آنان خواهد شد.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی جامعه گفت: از سوی دیگر برخی برنامه‌های نمایشی و سریال‌های تلویزیونی، جامعه پزشکی را به شیوه‌های مختلف مورد تمسخر قرار می‌دهد که این رفتار موجب توهین به این افراد خدوم و تحقیر جایگاه ارزشمند آنان در سلامت مردم خواهد شد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به اینکه هزینه برگزاری کنگره‌ها در کشور به طور عجیب و فزاینده افزایش یافته به طوری که برگزاری یک همایش علمی در فضای دانشگاهی هزینه چندین میلیاردی به همراه دارد، افزود: برای چهار روز اجاره سالن همایش، حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه دریافت می‌شود که با احتساب هزینه‌های جانبی دیگر مبلغ کلانی خواهد بود؛ به اعتقاد من دولت باید حمایت لازم را جهت برگزاری همایش‌های علمی انجام دهد در غیر این صورت شاهد تعطیلی برخی از همایش‌های علمی خواهیم بود چون با این مبالغ دریافتی از پزشکان بابت ثبت نام، امکان گرداندن همایش‌ها و کنگره‌های دوره‌ای مقدور نخواهد شد.

سی و چهارمین کنگره علمی سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6089691 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند