Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@02:21:26 GMT

قیمت آپارتمان‌‌های پرتقاضای تهران

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۴۲۳۵

قیمت آپارتمان‌‌های پرتقاضای تهران

با رسیدن متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران به ۳۵ میلیون تومان، فهرست واحدهای مسکونی پرتقاضا برای خرید از سوی متقاضیان چند ویژگی مهم را در خود جای داده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بررسی‌‌های میدانی و همچنین آمارهای رسمی نشان می‌دهد نخستین مشخصه مربوط به واحدهای مسکونی پرتقاضا در شهر تهران مربوط به محلی است که این واحدها در آن‌‌ واقع شده‌‌اند؛ اگر‌چه هنوز هم بیشترین میزان معاملات خرید مسکن در منطقه 5 شهر تهران انجام می‌شود اما برخی دیگر از مناطق نیز به فهرست مناطق پرتقاضا اضافه شده‌‌اند که از آن جمله می‌توان به مناطقی اشاره کرد که متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در آنها کمتر از سطح متوسط شهر تهران یعنی کمتر از مترمربعی 35 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها مناطق جنوبی و برخی مناطق مرکزی و شرقی که کانون عرضه واحدهای مسکونی با قیمت هر مترمربع کمتر از 35 میلیون تومان هستند به کانون تقاضای واحدهای مسکونی به‌ویژه از سوی خانه‌‌اولی‌‌ها و متقاضیان مصرفی تبدیل شده‌‌اند. از سوی دیگر بیشترین میزان تقاضا برای خرید مسکن مربوط به بازار واحدهای مسکونی ریزمتراژ و با مساحت کمتر از 80 مترمربع است. آن طور که فعالان بازار معاملات مسکن شهر تهران می‌گویند بیش از 60 تا 70درصد متقاضیانی که این روزها برای خرید مسکن به مناطق مصرفی و ارزان‌‌ قیمت‌‌تر شهر مراجعه می‌کنند متقاضی خرید آپارتمان‌‌های با مساحت کمتر از 80 مترمربع هستند. این موضوع حتی در آمارهای رسمی نیز منعکس شده است.

براساس آخرین آمارهای مربوط به تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران، در ماه‌های اخیر بیش از 50 درصد واحدهای مسکونی که در بازار مسکن پایتخت خرید‌وفروش شده‌‌اند واحدهایی با مساحت کمتر از 80 مترمربع بوده‌‌اند.

این موضوع در مناطق ارزان‌‌قیمت‌‌تر و مصرفی‌‌تر پررنگ‌‌تر و مشهودتر است. هم‌‌‌‌اکنون در برخی از مناطق معمولی شهر تهران مانند مناطق 7 تا 10 که نه جزو مناطق شمالی و نه آن‌‌چنان جزو مناطق جنوبی محسوب می‌شوند، تعداد زیادی از فایل‌‌های فروش مسکن با سطح قیمت کمتر از متوسط قیمت مسکن شهر تهران و همچنین متراژ کمتر از 80 مترمربع در دسترس متقاضیان قرار دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بازار مسکن قیمت کمتر از 80 مترمربع واحدهای مسکونی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی موسوی گفت: عملیات آماده سازی شهرک مسکونی آذرشهر به مساحت ۱۵۲ هکتار آغاز خواهد شد.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی فرایند آماده سازی اولین دهکده شهری استان آذربایجان شرقی در شهرستان سراب با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ قطعه مسکونی را کلید خواهد زد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: با حضور وزیر راه عملیات ساخت ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی هم آغاز می‌شود.

موسوی افزود: افتتاح یک باب مدرسه هوشمند به مساحت یک هزار و ۸۶۵ مترمربع و کلنگ زنی چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع در شهر جدید سهند و آغاز عملیات ساخت مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت دو هزار و ۵۲۴ مترمربع در شهر سهند از دیگر برنامه‌های وزیر راه در آذربایجان شرقی است.

وی گفت: بهره برداری از معابر خاکی آسفالت ریزی شده طرح بازآفرینی شهری اهر به طول ۲۱ کیلومتر و افتتاح طرح مشارکتی مجتمع تجاری باران در شعر جدید سهند با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۳۱ باب مغازه در دستور کار وزیر راه و شهرسازی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی