Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به پیشگامی کارگران در عرصه تولید و اقتصاد، استان گلستان با ویژه‌نامه‌های خاصی به استقبال هفته کار و کارگر می‌رود.

حمید میرزاعلی
به گزارش ایران آنلاین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، ضمن بیان این مطلب، کارگران را مهمترین نیروی مولد و بازوی اقتصاد کشور دانست و گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، بهره‌مندی کارگران از خدمات بیمه‌ای و تأمین معاش آنها در صدر برنامه‌های مدیریتی ما قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینعلی خواجه‌مظفری تصریح کرد: همزمان با هفته کار و کارگر ( 5 تا 11 اردیبهشت ماه) و به منظور پاسداشت و قدردانی از کارگران که نقش مهمی در چرخه اقتصاد کشور دارند، 106 ویژه‌نامه تدارک دیده‌ایم که از این تعداد، 16 برنامه به صورت استانی و 90 برنامه به صورت شهرستانی اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: این برنامه‌ها شامل بازدید از واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌راکد، عارضه‌یابی مشکلات پیش‌رو و اتخاذ تدابیر لازم برای احیای آنها، برگزاری نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و اصناف مربوطه، برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، دیدار با جامعه کارگری و گفت و گو با آنها و.... است. 
این مسئول، در خصوص تعداد کارگران مشمول دریافت بیمه کارگری در استان نیز گفت: هم‌اکنون، یکهزار و 154 نفر از کارگران استان از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند؛ البته این میزان در سال گذشته حدود 2 هزار نفر بوده است که باید گفت استان گلستان از نظر دریافت بیمه بیکاری علیرغم شرایط کرونایی کشور روند کاهشی داشته است.
خواجه‌مظفری، در ادامه با بیان اینکه حفظ نیروی کار و جلوگیری از تعدیل نیروی کارگری همواره از رویکردهای مهم دولت است، یادآور شد: درسال ۹۹، 4 هزار و 650 نفر کارگر از اصناف گوناگون از چرخه کار خارج شدند که این رقم در سال 1400 با 9 درصد کاهش همراه شد که امیدواریم با تدابیر دولت و حرکت رو به رشد واحدهای تولیدی و اقتصادی هیچ کارگری از چرخه کار خارج نشود.
وی، همچنین با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده شکایات کارگران به صورت کاملً الکترونیکی از طریق سامانه جامع روابط کار صورت می‌گیرد، حفظ اشتغال موجود را از اهداف مهم دولت دانست و گفت: طبق آمار، میزان صلح و سازش در پرونده‌های تشکیل شده در گلستان، فراتر از میانگین کشوری است بطوریکه 90درصد پرونده‌های تشکیل شده مابین کارگر و کارفرما به صلح و سازش ختم می‌شود.
خواجه مظفری، در خصوص ضرورت تداوم تسهیلات روستایی و مشاغل خانگی به کارگران و روستائیان نیز یادآور شد:  تا پایان سال 1400، در بخش تسهیلات روستایی ۶ هزار و ۲۴۲ طرح به میزان 5 هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند. در بخش تسهیلات مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان نیز از مجموع ۲ هزار و ۳۸۷ پرونده تشکیل شده برای دریافت ۵۷۵ میلیارد ریال تسهیلات، به یکهزار و ۵۲۴ طرح در مجموع ۳۴۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

این مسئول، در ادامه با تأکید بر اینکه کارگران به عنوان نیروی مولد کشور، بازوی توانمند اقتصاد و اشتغال به شمار می‌روند، پاسخگویی به مطالبات جامعه کارگری را از اهم برنامه‌های این اداره‌کل عنوان و بر نقش سرمایه‌گذاران در احیای واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و چرخاندن چرخ کارخانه‌ها تأکید کرد و گفت: قطعاً از هیچ کوششی برای حمایت از سرمایه گذاران دریغ نخواهیم کرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محسن جعفری عصر سه شنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع کارگران یک شرکت صنایع چوب ضمن گرامیداشت این ایام اظهار کرد: کارگران در راستای عمل به شعار سال پیشتاز هستند.

وی با بیان اینکه کارگران مهم ترین ارکان توسعه یک جامعه به شمار می روند، افزود: بدون شک، پیشرفت و استقلال اقتصادی و صنعتی کشور مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های قشر کارگری است.

سرهنگ جعفری با اشاره به ۳۲ شهید کارگری شهرستان فومن اضافه کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور در جبهه های نبرد در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده است لذا می طلبد این از خودگذشتگی ها برای نسل جدید بازگو شود.

وی با تاکید بر اینکه همه دنیا روز جهانی کارگر دارنداما تفاوتی بین نگاه اسلام و مادی گرانه وجود دارد چرا که آنها کارگر را به عنوان یک ابزار می بینند، گفت: در نگاه اسلام به ارزش ها و کرامت انسانی و عمل کارگر نگاه کرده و تاکید دارد.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از کارگران باری دیگر بر جهش تولید با مشارکت مردم نه افزایش تولید تاکید کردند، ادامه داد: نقش کارگر در مجموعه رشد کشور غیر قابل انکار ناپذیر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه، امنیت شغلی، بیمه و ایمنی حین کار باید مورد توجه بیش از پیش قرار بگیرد، تصریح کرد: سودمندترین گروه قشر کارگری است چرا که کارگران ستون هر کشوری به شمار می رود بر همین اساس دشمن می خواهد بین این قشر و مسوولان اختلاف به وجود بیاورد.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اقدام برای تولید کار و اشتغال تاکید کرد و ادامه داد: کار و تلاش در عرصه‌های نرم و سخت مهم است لذا مسوولانمان باید برایرفع موانع تولید تلاش بیشتری انجام دهند.

کد خبر 6093667

دیگر خبرها

  • کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌دهند
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌کنند
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در استان بوشهر
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟