Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@00:52:10 GMT

مجلس به موضوع گرانی لوازم خانگی ورود کرده است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۸۰۷۱

مجلس به موضوع گرانی لوازم خانگی ورود کرده است

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، در مورد افزایش قیمت لوازم خانگی اظهار کرد: در ابتدای امر ما باید بین گرانی و گران‌فروشی تفاوت قائل شویم؛ کسی که در مسأله تولید درگیر است، وقتی در شرایط تورمی قرار دارد، انواع مختلفی از هزینه‌های تولیدش بالا می‌رود؛ مثلا از ابتدای سال جاری، باید ۵۷ درصد روی حقوق کارگر می‌گذاشتند و بسته به اینکه کارگر چه سهمی از هزینه تولید دارد، قیمت محصول تمام شده نیز افزایش می‌یابد

وی با اشاره به افزایش قیمت در سایر بخش‌های تولید مثل قیمت مواد اولیه و خدمات ادامه داد: این یک بخش از گرانی است که گریز‌ی از آن وجود ندارد و اثر خود را بر روی قیمت تمام شده می‌گذارد؛ مگر اینکه تولیدکننده خود بخواهد این هزینه‌ها را متحمل شود و از سود خود کم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طغیانی یک بخش دیگر گران شدن محصول تمام شده را مربوط به گران‌فروشی دانست و بیان کرد: در این مورد، اصلا بحث مواردی که گفتم و منطق بازار است، وجود ندارد؛ تولیدکننده از خود می‌پرسد در حال حاضر بازار چقدر کشش دارد و مصرف‌کننده تا چه قیمتی حاضر به خرید کالا است و به همین دلیل متناسب با تقاضای بازار و با توجه به انحصار و عدم رقابت در بازار داخل، کالای خود را گران‌تر از منطق بازار می‌فروشد؛ این دیگر ربطی به قیمت تمام‌شده تولید و حاشیه منطقی سود ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به گلایه مقام معظم رهبری در خصوص گرانی لوزام خانگی اشاره کرد و افزود: این گلایه ناظر به نوع دوم افزایش قیمت‌ها، یعنی گران‌فروشی است که تولیدکنندگان لوزام خانگی حق ندارند با تشنه کردن بازار، سودهای دوچندان به دست بیاورند.

وی تصریح کرد: کار کارشناس مربوطه در وزارت صمت یا در سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده است که این دو بخش را از هم جدا کند و بر غرمنطقی بودن یا نبودن قیمت‌ها نظارت کند.

طغیانی خاطرنشان کرد: مجلس هم در این زمینه ورود کرده است و چندین تذکر و سؤال از نمایندگان وجود دارد که در کمیسیون صنایع و کمیسیون اقتصادی گرد‌آوری می‌شود و وزیر باید پاسخگو باشد؛ مجلس نیز دنبال این است که این اتفاق بیفتد و از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: طغیانی لوازم خانگی صنعت گرانی تمام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟