Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:16:40 GMT

دولت در حفاظت از محیط زیست کوتاه نمی آید

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۹۸۵۱

دولت در حفاظت از محیط زیست کوتاه نمی آید

پیشتر اسفند پارسال هم آقای سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با تاکید بر اهمیت مسئله محیط زیست گفته بود که دولت سیزدهم محیط زیست را به مسئله درجه یک کشور تبدیل می‌کند.

اما محمد مخبر همچنین با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه در خصوص مسایل تالاب میانکاله و احیای خلیج گرگان گفت: رییس جمهور در سفر اخیر خود به این منطقه، نسبت به احیاء تالاب میانکاله و خلیج گرگان به مردم قول داده اند که لازم است با جدیت پای کار باشیم تا این وعده محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر رئیس جمهور در سفر ۲۰ اسفند پارسالر خود به میانکاله  با اشاره به جاذبه‌های طبیعی منطقه میانکاله،  خواستار زمینه سازی برای طبیعت‌گردی در این منطقه شد تا مردم هم بتوانند در چارچوب مقررات زیست محیطی از این طبیعت استفاده کنند و هرگونه اقدامی در این منطقه با رعایت اصول زیست محیطی و حفظ طبیعت همراه باشد تا ایجاد طبیعت‌گردی در منطقه میانکاله  برای مردم محل موجب درآمد و اشتغال شود.

در موضوع احیای خلیج گرگان نیز پنج روز پیش  مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: برای شروع عملیات لایروبی خلیج گرگان احداث داک ۱۰۰ هکتاری آغاز شده است.

به گفته این مقام مسئول، در مجموع ۳ داک احداث خواهد شد و پس از پایان احداث داک شماره ۱ عملیات لایروبی آغاز می‌شود و همزمان با لایروبی احداث داک شماره ۲ و ۳ در دستورکار قرار می‌گیرد.

به همین جهت امروز معاون اول رییس جمهور از وزیر نیرو، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و استاندار گلستان خواست در اسرع وقت نسبت به اتخاذ تصمیمات لازم جهت اجرا و تسریع در طرح تسهیل ارتباط بین دریا و خلیج گرگان برای احیاء این منطقه طبیعی اقدام کنند.

در این جلسه که وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، امور خارجه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار گلستان نیز حضور داشتند گزارشی از مشکلات و چالش‌های اصلی تالاب میانکاله و خلیج گرگان و نیز پروژه‌های اولویت دار طرح جامع میانکاله و خلیج گرگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین توضیحاتی در خصوص وضعیت فعلی، اهم چالش‌های پیش رو و پروژه‌های اولویت دار احیاء تالاب بین المللی گمیشان مطرح و گزارشی از طرح جامع احیاء، حفاظت و مدیریت این تالاب بین المللی ارائه شد که مورد تصویب قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خلیج گرگان تالاب میانکاله خلیج گرگان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بابایی اظهار کرد: ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6088915

دیگر خبرها

  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی