Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ایام نوروز، بهترین های قرن منتخب کارشناسان بزرگ فوتبال ایران را معرفی کردیم، مردانی چون ناصر حجازی، پرویز قلیچ خانی، محمد پنجعلی، مجتبی محرمی، مهدی مهدوی کیا، کریم باقری، ناصر محمدخانی، علی پروین، علی کریمی، علی دایی و حسن روشن به عنوان بهترین های قرن برگزیده شدند...

برای هفتمین قسمت "پروژه بهترین های قرن روی میز مصاحبه" سراغ ناصر محمدخانی رفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، ناصر محمدخانی برای پست هافبک چپ در تیم برترین های قرن رسانه طرفداری انتخاب شد. البته او کنار علی دایی و حسن روشن بیشترین رای را در خط حمله داشت اما چون برگزیدگان هافبک چپ آرای چندان بالایی نداشتند، ناصر محمدخانی را که توان بازی در هافبک چپ هم داشت را برای این پست برگزیدیم.

مصاحبه با ناصر محمدخانی را بدون کم و کاست می خوانید:

شما جزو 11 مرد برتر تاریخ فوتبال ایران انتخاب شده اید.

این لطف کسانی است که من را انتخاب کرده اند، باعث خوشحالی من است. افتخار می کنم در این فهرست نامم کنار بزرگانی مثل قلیچ خانی، ناصر حجازی و علی آقای پروین انتخاب شده است.

به نظر شما ترکیب 11 نفره ما خوب بود؟

بله، انتخاب ها کاملا منطقی هستند. به هر حال وقتی 260 کارشناس برجسته فوتبال نظر می دهند دیگر حرفی وجود ندارد البته از نظر من باز هم کسانی هستند که لیاقت داشتند در این تیم باشند اما به هر حال فوتبال یک بازی 11 نفره است.

جای چه کسانی را خالی می بینید؟

البته انتخاب ناصر خان حجازی و مهدی مهدوی کیا عالی است اما در پست این 2 نفر احمدرضا عابدزاده و ابراهیم خان آشتیانی هم که تنها دفاعی است که مرد سال فوتبال ایران شده هم خالی است.

اگر یک تیم 11 نفره تشکیل می شد و همه آن ها در دوران اوج فوتبالی شان بودند، شما دوست داشتید مهاجم بازی کنید یا در هافبک چپ؟

همین هافبک چپ خوب است. با بودن علی دایی و حسن روشن در خط حمله من ترجیح می دهم در هافبک چپ بازی کنم که فضای بیشتری هم برای پا به توپ شدن داشته باشم.

برخی از دوستان گفتند شما قبل از ظهور مسی مثل او بازی می کردید.

بله می دانم لطف دارند. مجتبی محرمی، مرتضی فنونی زاده، حسین یاریار و حمید علیدوستی این حرف را زده اند که حمید خان هم یک بار گفت همین کارهایی که امروز مسی می کند تو 30 سال قبل می کردی.

از حمید علیدوستی گفتید. جایش در این تیم خالی نیست؟

بله من خودم در تیم منتخب انتخابش کردم. یادتان باشد در دهه شصت تیم هما یک نفره روی کاکل او می چرخید. البته تلاش بقیه بزرگان هما را هم نباید نادیده گرفت.

مجتبی محرمی می گفت هر طور ناصر محمدخانی را در فوتبال می زدیم بلند می شد و دوباره می ایستاد. این آرامش شما از کجا نشات می گرفت؟

اتفاقا علی پروین هم می گفت از این ناصر خوشم می آید هر جور او می زنند بلند می شود و بازی اش را می کند. من از کسی نمی ترسیدم، بازیکن پرسپولیس بودم اما بلند می شدم و می رفتم توی شکم بازیکن حریف و داور که چه بشود؟ بیشتر اعصاب خودم را خرد می کردم.

بهترین بازی های شما برای تیم ملی چه زمانی بود؟

در مقدماتی جام ملتها و مرحله نهایی 12 گل زدم و بازیهای خوبی کردم. در سال 1986 هم جلوی ژاپن خوب بودم، یک گل کاشته زدم و یک پاس گل به چنگیز دادم.

زمان دهداری بود آن بازی.

بله و چه مرد بزرگی بود این آقای دهداری. من از تیم ملی استعفا کردم و 3 سال مهم فوتبالم را در تیم ملی از دست دادم و این استعفا نه به خاطر داشتن مشکل با آقای دهداری بلکه به خاطر رفاقت با بچه های مستعفی بود.

با وفاترین رفیق شما در فوتبال چه کسی بود؟

از قدیمی ترها محمد پنجعلی که با او رفت و آمد خانوادگی هم داشتم و از جدیدترها هم مجتبی محرمی.

در سطح باشگاهی کدام بازیهای شما برای پرسپولیس بهتر بود؟

بازیهای نیمه نهایی و فینال سال 65 جلوی استقلال و شاهین که به هر 2 گل زدم و 2 گل هم ساختم، بهترین روزهایم بود. 2 هفته بعد جلوی استقلال بندرترکمن یکی از بدترین مصدومیت های عمر فوتبالم را داشتم.

بهترین زوج شما در خط حمله بین کرم سوری، فتح آبادی، فرشاد پیوس، چنگیز، باوی، پیوس، علیدوستی، یکه و... چه کسانی بودند؟

فرشاد در پرسپولیس و حمید علیدوستی در تیم ملی عالی بودند.

از فوتبال چه کسی در دوران فوتبال به عنوان یک تماشاگر لذت بردید؟

علی کریمی واقعا استثنایی بود.

سخت ترین مدافعی که مقابلش بازی کردید؟

در اردوها و بازیهای تمرینی هر وقت جلوی محمد پنجعلی بودم، عذاب کشیدم. هر که را دریبل می کردم می دیدم مجتبی محرمی جلوی من بود.

بین حریفان مستقیم چطور؟

علی اصغر حاجیلو در استقلال هم خیلی خوب بود.

و حرف آخر؟

باز هم تشکر می کنم از رسانه طرفداری و کارشناسان محترمی که من را انتخاب کردند.

اخبار داغ 

رکنا برگشت ژست امیر عابدزاده بعد از کامبک سوژه فضای مجازی + عکس استاد بزرگ شطرنج ایران موقتاً از دنیای حرفه‌ ای خداحافظی کرد برای اولین بار در تاریخ؛ بارسلونا و 3 شکست پیاپی خانگی در طول یک فصل خنده های عجیب فرانچسکو آچربی روی اعصاب هواداران و بازیکنان لاتزیو /عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ناصر محمدخانی فوتبال ایران مجتبی محرمی هافبک چپ تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم

به گزارش ورزش سه، استیون جرارد سرمربی انگلیسی الاتفاق عربستان و بازیکن سابق لیورپول در گفتگو اختصاصی که با رسانه لیگ عربستان داشت درباره نکات شخصی زندگی‌اش صحبت کرده است.

او ابتدا گفت: من به ورزش علاقه زیادی دارم، بنابراین سعی می‌کنم در این رشته بمانم و شغلی مرتبط با فوتبال یا شاید ورزش دیگری پیدا کنم. در دوران کودکی تنها اوقات فراغت من این بود که در تلویزیون به تماشای فوتبال بنشینم.

او ادامه داد: توصیه‌ای که من به بازیکنان جوان می‌کنم این است که رویاهای خود را محدود نکنند و تا زمانی که به آن‌ها نرسیدند، سخت و با پشتکار باشید. آدم‌های موفق با انگیزه و منظم هستند و تا زمانی که به موفقیت برسید، من معتقدم که باید این مسیر را ادامه دهند.

جرارد در مورد انتخاب سه بازیکن خود برای پیوستن به تیم تاریخی مدنظرش گفت: زین الدین زیدان را قطعا انتخاب خواهم کرد، زیرا او الگوی نسل من بود و بهترین هافبک جهان بود، بنابراین زیدان را انتخاب خواهم کرد. بعد از آن هم رونالدو و مسی را انتخاب می‌کنم که بهترین بازیکنان جهان در دوران بازیگری من بودند و به رقابت با آنها افتخار می‌کنم.

مربی انگلستانی الاتفاق در خصوص نحوه شخصی خودش پاسخ داد: وقتی سر کار نیستم، فقط به خانواده فکر می‌کنم. من فردی هستم که خیلی به خانواده‌ام وابسته هستم و 3 دختر و یک پسر دارم که همیشه با آنها فوتبال بازی می‌کنم و با آنها درباره فوتبال بدون خسته شدن صحبت می‌کنیم. برای خانه رفتن همیشه مشتاق بودم چون می‌دانم یک خانواده دوست‌داشتنی منتظر من هستند.

دیگر خبرها

  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس
  • واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین (فیلم)
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • نیازمندی های نکونام برای جاودانه شدن در فوتبال ایران؛ برد، برد و برد!
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • پرسپولیس چه زیبا باخت/ برد آلومینیوم اراک در تاریخ فوتبال کم‌نظیر بود
  • (ویدئو) روایت جالب فریدون زندی از مشکل داشتن علی پروین با او
  • (ویدئو) واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین
  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم
  • مورایس: استقلال ملاثانی باعث افتخار جام حذفی بود