Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازارچه های شهرداری به عنوان مکان هایی ویژه جهت عرضه ی مایحتاج روزانه شهروندان، در زندگی شهری از اهمیت فراوانی برخوردارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، این روزها با وجود فروشگاه های مواد غذایی و مراکز خرید دسترسی به هر کالایی در کمترین زمان ممکن امکان پذیر است به ویژه با رویش قارچ گونه مراکز به اصطلاح تخفیفی در سال های اخیر کالاهای اساسی با برندهای مختلف با سلیقه مشتری و البته با چاشنی تخفیف در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با کمی بررسی می توان دریافت که حتی  فروشگاه های به اصطلاح تخفیفی هم برای قشر کمتر برخوردار جامعه نمی تواند دردی را دوا کند و اگر سری به این فروشگاه ها بزنید بیشتر از آنکه مرکز عرضه کالا باشند بیشتر به مرکزی برای تفریح خانواده های مرفه و برخوردار بدل شده اند.

حتی برخی از این فروشگاه ها برای حفظ برند خود با ارائه کالاهای لوکس و خارجی سعی می کنند سطح مشتریان خود را بالا نگهدارند و به زبان ساده تر مرکز خریدی برای پولدارها شده اند.

خوشبختانه یکی از حرکت هایی که سرآغاز ان در تهران و مشهد بود، ایجاد بازارچه های میوه و تره بار  شهرداری در مناطق مختلف شهر بود که میوه را با قیمت تنظیم بازار و ارزان تر برای خانواده های کمتر برخوردار عرضه می کنند.

این بازارچه ها با استقبال خوب طبقه متوسط جامعه روبرو شد و کم کم در شهرهای دیگر هم ایجاد شد که شهر یزد هم در سال اخیر شاهد ایجاد برخی بازارچه های شهرداری به ویژه در ایام های خاص مثل نوروز و ماه مبارک رمضان بود.

اما متاسفانه علیرغم تقاضای مردم در خصوص راه اندازی بازارچه های شهرداری، این موضوع در یزد در سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته و بازارچه های شهرداری نتوانستند در بین گزینه های مراکز خرید جای خود را برای مردم طبقه متوسط یزد باز کنند.

حال اینکه این بازارچه ها، به عنوان مکان هایی ویژه جهت عرضه ی مایحتاج روزانه شهروندان، در زندگی شهری از اهمیت فراوانی برخوردارند، که می تواند کمک شایانی را در حوزه عرضه بهینه میوه و ساماندهی تقاضای آن انجام دهند.

محسن ابوترابی رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص برنامه این کمیسیون خدمات شورای شهر یزد برای ایجاد بازارجه های شهرداری اظهار کرد: در گذشته بازارچه هایی با حمایت شهرداری یزد در مناطق مختلف شهر ایجاد شد که از جمله این بازارچه ها، بازارچه خدمت  واقع در  میدان امام رضا است که در سال ۹۸ به منظور ارائه محصولات خانگی و کمک به معیشت خانوارها و به ویژه زنان سرپرست خانوار ایجاد شد.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد باشاره به ایجاد بازارچه های جدید در مناطق مختلف یزد گفت: همچنین مسجد متعلق به شهرک مشاغل که مدت طویلی است برای صاحبان مشاغل در حال آماده سازی است و نیز بازارچه ای با چند مجموعه مناسب در بلوار بهمن برای استفاده شهروندان کمتر برخوردار در حال آماده سازی است.

به گفته ابوترابی بازارچه ای نیز در بلوار فرهنگ امامشهر در دست احداث است اما مدت یک سال است که کار آماده سازی آن متوقف شده و امیدواریم با استفاده از بودجه در اختیار شهردار این مجموعه ظرف چند ماه آینده آماده و به منظور ارائه مستقیم محصولات خانگی به بهره برداری برسد.

 

وی تصریح کرد: همچنین بازارچه ای در بلوار شهدای مریم آباد و بازارچه ای در منطقه آزادشهر در حال آماده سازی هستند که در دستور کار آینده قرار دارند.

پیش از این شهرداری یزد با سه بازارچه فعال یعنی بازارچه کوثر واقع در میدان راه آهن، بازارچه خدمت در میدان امام رضا و بازارچه موقت و فصلی بلوار صابر یزدی توانسته در این حوزه ورود پیدا کند اما با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و نیازمندی مردم یزد به چنین بازارچه هایی هم تقاضای از سوی مصرف کننده و هم از سوی عرضه کنندگان محصولات خانگی زیاد است و باید مسئولان شهرداری و شورای شهر زمینه را برای تسریع در راه اندازی چنین بازارچه هایی فراهم کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازارچه های شهرداری بازارچه هایی فروشگاه ها بازارچه ها آماده سازی بازارچه ای شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان به برکت کنگره شهدای استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله، سردار محسن کریمی در مراسم اختتامیه گردهمایی هم سنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در مجموعه آفتاب اراک، اظهار کرد: ایمان، توکل بر خدا و امید موتور محرکه پیشرفت کشور در طول انقلاب اسلامی است و رزمندگان اسلام در طول ۴۵ سال گذشته با این مؤلفه‌ها توانستند بزرگترین افتخارات و سربلندی را برای کشور رقم بزنند که نمونه آن در دوران پرافتخار دفاع مقدس و جبهه مقاومت موج می‌زند.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان ایثار و شهادت گنجینه‌های عظیم معرفت، ایمان و امید هستند، افزود: در شرایطی که امروز نظام اسلامی نزدیک قله‌های بلند سربلندی است باید تجربیات، روحیات و فرهنگ‌های ارزشی به نسل جدید منتقل شود و خودباوری و ما می‌توانیم را برای جوانان نهادینه سازند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: در همه مقاطع هشت سال دفاع مقدس ملت ایران ایمان، امید، اخلاق، معنویت و جوانمردی موج می‌زند و این مقطع نورانی مظهر مقاومت، پایداری، تدبیر و حکمت است و قطعاً راهبردهای دفاع مقدس برای رفع مشکلات کشور کارآمد است.

سردار کریمی با اشاره به نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: استان مرکزی نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی و خصوصاً دفاع مقدس داشته که تعابیر بسیار دقیقی از نقش استان در کلام مقام معظم رهبری داریم که نشان از پیشتازی مردم سرزمین دیار آفتاب در تاریخ انقلاب است.

وی اضافه کرد: در راستای تبیین نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی طی یک دهه اخیر اقدامات قابل توجهی انجام شده که یکی از آنها رویداد ملی کنگره شهدای استان است که برکات بسیار زیادی داشت و امروز به یک جریان عظیم فرهنگی، مردمی و ملی در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی علاوه بر مزین بودن به نام زیبای امام خمینی (ره) از جهات مختلف توانست در سال ۹۸ برترین رتبه را در کشور کسب کند و بسیاری از فعالیت‌ها برای سایر استان‌ها تبدیل به یک الگو شود.

سردار کریمی تصریح کرد: بعد از اجلاسیه اصلی فعالیت‌ها همچنان با رویکرد تحقق بیانات مقام معظم رهبری با قوت ادامه پیدا کرد و در بخش‌های مختلف محرومیت زدایی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغاتی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی اقدامات بسیاری انجام شده که همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات در ذیل کنگره شهدای استان تاکید کرد: طرح هر پروژه یک شهید و هر خدمت به نام یک شهید از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و به برکت این طرح هزاران عنوان خدمت به ولی نعمتان ارائه شده که اهدای بیش از یک هزار ۹۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان و ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومین از جمله آنها است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی تاکنون بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و مقاومت جمع‌آوری شده و بزرگترین منبع بریا انجام کارهای پژوهشی و علمی است.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: البته با تهیه دانشنامه دفاع مقدس که تاکنون بیش از ۷۲۰ مدخل آن نهایی شده بخش مهمی از این اسناد را مورد بهره برداری قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و حاکم‌شدن فرهنگ‌های ارزشی در استان مرکزی از دیگر دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و البته هر زمان به فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر پرداختیم شاهد برکات آن بودیم و این مسئله برای شرایط امروز درس‌های فراوانی دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: جوان‌گرایی، مردمی بودن، توجه به ماندگاری و اثرگذاری فعالیت‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان از دیگر شاخص‌های کنگره شهدای استان مرکزی است و در ستاد کنگره همه مسئولان و دستگاه‌ها نقش مهمی دارند که در قالب ۲۵ کمیته ۱۶ کارگروه و ده‌ها هیئت اندیشه‌ورز فعالیت می‌کنند.

سردار کریمی با اشاره به اینکه پیشکسوتان پیک‌های راستین انقلاب هستند، گفت: تقویت ارتباط با نسل جدید باید بیش از هر زمانی مورد توجه باشد و قطعاً این گردهمایی‌ها علاوه بر تجدید خاطرات و دیدار یاران که برکات فروانی دارد می‌تواند بر تقویت ارتباط با نسل جدید مؤثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی به‌عنوان رکن اساسی در نیروهای مسلح از راهبردهای مهم و رمز موفقیت در همه امور است، افزود: همه موفقیت‌ها و افتخارات نیروهای مسلح خصوصاً پیروزی‌های دفاع مقدس به برکت وجود نیروی انسانی متعهد و کارآمد است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: سومین گردهمایی «یاد یاران» با حضور رزمندگان پرافتخار استان‌های زنجان، قزوین، قم، سمنان، تهران، یزد، مازندران و استان مرکزی در مجموعه آفتاب اراک برگزار شد که در این برنامه علاوه بر یادآوری دوران پرافتخار دفاع مقدس هدف گذاری ها برای تدوین عملکرد واحد پرسنلی لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس انجام شد، تجلیل از خانواده معظم شهدای واحد پرسنلی از دیگر برنامه‌ها بود.

کد خبر 750822

دیگر خبرها

  • صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران