Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر محمدحسین باغبانها در مراسم تکریم و معارفه دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین که پیش از ظهر سه‌شنبه در سالن مولانا مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین برگزار شد اظهار کرد: مساجد تأثیر بسزایی در جریان سازی در چهل‌سال اول انقلاب داشتند و در چهل سال دوم علاوه بر جریان‌سازی باید به دنبال اتفاقات جدید باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین اذعان کرد: رونق مساجد در حوزه‌های مختلف جهادی، مراسمات و اقدامات فرهنگی با پیش از انقلاب قابل قیاس نیست و درحال حاضر نقش مسجد جدی‌تر شده است.

وی گفت: باید در چهل سال دوم انقلاب ما به دنبال گفتمان‌سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی در مساجد باشیم و همواره در مسجد به دنبال انسان‌سازی باشیم و همان طور که معمار کبیر انقلاب فرموده‌اند از مسجد به عنوان کارخانه انسان ساز استفاده کنیم و مساجد باید پایگاه و هسته مقاومت فرهنگی باشند.

باغبانها افزود: اخیراً اتفاقات خوبی در مدیریت‌ها رقم خورده و ما امیدواریم بتوانیم در حرکت ارگان‌ها برای تعامل و همکاری گام‌های مؤثری برداریم.

این مسئول تصریح کرد: در تلاشیم بتوانیم اقدامات خوبی در عرصه هنری رقم زده و از این طریق اثرگذار باشیم چرا که کار فرهنگی و هنری اثرگذاری را چندین برابر افزایش می‌دهد و همچنین از این طریق می‌توانیم مساجد را به محلی برای حضور نوجوان و جوانان بدل کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در دوره جدید مساجد به محلی برای مرتفع کردن مشکلات و معضلات اجتماعی تبدیل می‌شوند گفت: در دوره جدید استفاده از ظرفیت کانون‌هایی که تجارب و فعالیت‌های خوبی در استان و در سطح کشور دارند در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 5475706

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون مساجد فرهنگ سازی قزوین ماه رمضان 1401 شب قدر بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا راهپیمایی روز قدس ماه مبارك رمضان شب احیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت حضرت علی خراسان رضوی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در کمیته ترویج فرهنگ اهدای عضو گفت: سلامت یک اصل و مسئله مهم در زندگی بشریت است که بی توجهی به آن، عواقب جبران ناپذیری برای فرد و جامعه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اهدای عضو یکی از مواردی است که در حوزه سلامت تعریف می‌شود ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۸ هزار فرد سالانه دچار مرگ مغزی خاکسپاری می‌شود که از این تعداد آمار اهدا کننده عضو مطلوب نیست و باید فرهنگ سازی بیشتر و بهتری صورت گیرد.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راه‌های فرهنگ سازی در خصوص هر موضوعی فرهنگ سازی از سنین کودکی است که در این زمینه نهاد‌های آموزشی همچون وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های تبلیغی مثل صداوسیما می‌توانند کمک قابل توجه‌ای داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش می‌تواند موضوع اهدای عضو را در سرفصل‌های آموزشی خود قرار دهد.


نجفی گفت: دریافت کارت اهدای عضو یکی از راه‌های عضویت در این امر که سبب ادامه زندگی به افراد دیگر می‌شود است، اما با توجه به شرع مقدس برای اهدای عضو رضایت، ولی دم نیاز است لذا انجمن اهدای عضو نباید به صرف داشتن کارت عضویت اکتفا کند بلکه باید این مسئله را در خانواده‌ها نیز ترویج کند.

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری