Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسابقات بین المللی کشتی‌ با چوخه جام امام رضا(ع) وارد فاز اجرایی شد.

قربانعلی قائمی رئیس انجمن چوخه کشور در گفت و گو با ایران اکونومیست، اظهار کرد: برگزاری مسابقات بین المللی کشتی با چوخه یکی از انتظارات به‌حق اهالی این ورزش به‌ویژه چوخه کاران است و بارها در این زمینه فعالیت‌هایی صورت گرفته است که می‌توان به مسابقات بین المللی کشتی با چوخه در سال‌های گذشته در کشورهای آسیای میانه، مشهد و اسفراین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با موافقت محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و علیرضا تاج فیروز مدیر کل تربیت بدنی آستان قدس رضوی، مسابقات بین‌المللی وارد مرحله اجرایی شد و معتقدم در حوزه ورزش‌های سنتی می‌تواند به ارتقاء سطح کیفیت این ورزش و گسترش فرهنگ آیینی و پهلوانی این ورزش به سایر کشورها و همچنین تبادل فرهنگی ورزشی بین کشورها کمک کند.

قائمی خاطرنشان کرد: بدون شک حمایت آستان قدس رضوی از مسابقات بین‌المللی و مشارکت ارزشمند موسسه تربیت بدنی این آستان موجب افتخار اهالی کشتی با چوخه و جامعه ورزشی خواهد بود.

وی گفت: این مسابقات در اوزان مختلف و در گروه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال در روزهای ۱۹ و ۲۰ خرداد به میزبانی هیات ورزش روستایی و انجمن چوخه استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی همچنین از اعلام آمادگی ورزشکارانی از کشورهای روسیه، ترکیه، آذربایجان، پاکستان و گرجستان برای شرکت در این مسابقات خبر داد و افزود: رایزنی‌ با سایر کشورها نیز ادامه دارد و طبق پیش بینی ها انتظار داریم، این مسابقات با حضور حداقل ۶ تا ۸ تیم خارجی برگزار شود.

قائمی بر برگزاری مسابقات انتخابی تیم‌های داخلی در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود : مقدمات انتخاب تیم‌های داخلی برای شرکت در این دوره از مسابقات بین المللی فراهم شده و به‌زودی این مسابقات در شهرستان های مشهد، بجنورد و تهران انجام خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مسابقات بین‌المللی جام امام رضا (ع) که برای نخستین بار با کمک اداره کل ورزش و جوانان و هیات‌های ورزش روستایی و مسئولان کشتی با چوخه در استان‌های خراسان و تهران برنامه ریزی شده، بتواند از کمیت و کیفیت خوبی برخوردار شود و به گسترش ورزش آیینی و سنتی کشتی باچوخه به سایر کشورها کمک کند و موجبات پیشرفت این ورزش سنتی در سراسر کشور را فراهم کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کشتی با‌چوخه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کشتی با چوخه مسابقات بین المللی کشتی کشتی با چوخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند

 علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در حاشیه مسابقات کشتی فرنگی جام تختی در اهواز گفت: جوانان ما در خوزستان لایق کسب رتبه‌های بالا در صحنه‌های بین‌المللی خصوصا در المپیک هستند و امیدواریم در کشتی فرنگی صاحب مدال المپیک شویم.

او گفت: امروز شاهد شور و شوق خوبی بین جوانان و قهرمانان در جام تختی بودیم و تیم ملی با پیشقراولی ورزشکاران خوزستانی قهرمان شد و این ورزشکاران نشان دادند که شایستگی‌های بالایی دارند.

حسینی محراب ادامه داد: امیدواریم در همه رشته‌های ورزشی به موفقیت برسیم و در کنار ورزشکاران در همه رشته‌های ورزشی هستیم انشاالله با همت هیئت‌های استانی، شهرستانی و مدیران پرزش و جوانان و مسئولان ذیربط جوانان خوزستانی استعداد خود را نشان دهند و در کشور و آسیا بدرخشند

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • گزارش تسنیم از مسابقات کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل + فیلم
  • گود مشاهیر جوین میزبان چوخه کاران
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید
  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
  • نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی
  • برگزاری بیست و پنجمین مسابقات کشوری کشتی باچوخه در گرماب