Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان راجع به ایجاد یک نظم نوین در عرصه بین‌المللی گفت: کلام بسیار گوهربار رهبری در دیدار با دانشجویان حاکی از آینده‌نگری‌های رهبر فرزانه انقلاب است.

او گفت: رهبری فرمودند دنیا در آستانه یک نظم جدید بین‌المللی است و دوران دو قطبی بودن با وجود اتحاد جماهیر شوروی گذشت و دوران یک قطبی بودن که بوش پدر اعلام کرد نیز سپری شد، از منظر رهبر انقلاب باید به این جنگ اکراین که پیش آمده هم عمیقا نگاه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جامعه مدرسین گفت: ملت ایران، نیرو‌های نظامی و انتظامی، ارتش، سپاه، دانشجویان و دانشگاهیان و حوزویان باید به این موضوع توجه کنند.

او گفت: رهبری خطاب به دانشجویان گفتند، شما باید پیشکسوت باشید و با طراحی جنگ سخت و  جنگ نرم برای آینده‌ای که دنیا در پیش دارد، آماده باشید.

خطیب جمعه قم گفت: ما از این پیام رهبری نباید غافل باشیم، مثل یک دُر می‌درخشد باید همه به آن توجه کنیم.

حلیج فارس حقیقت روشن تاریخ است

امام جمعه قم با اشاره به روز ملی خلیج فارس گفت: غلط کردند کسانی که برای دل خوش کردن عده‌ای تعبیر دیگری را برای خلیج فارس مورد استفاده قرار می‌دهند.

او گفت: تاریخ روشن است که این خلیج، خلیج فارس است، ما نه از باب تعصب قومی و ملی گرایی، بلکه از باب یک واقعیت تاریخی این مسئله را مطرح می‌کنیم، نمی‌خواهیم دست بُردی در تاریخ بزنیم.

حسینی بوشهری گفت: امروز هم خلیج فارس و هم اقیانوس‌ها در اختیار نیروی قهرمان دریایی جمهوری اسلامی است و دشمن به خودش اجازه نمی‌دهد به این نیرو‌های فداکار نزدیک شود.

دولت افغانستان امنیت مردم خود را تامین کند

امام جمعه قم در بخشی از سخنان خود با اشاره به مسئله افغانستان  گفت: تروریست‌ها، روزی مسجد شیعیان و روز دیگر مسجد اهل سنت را منفجر می‌کنند، ما معتقدیم هیئت حاکمه افغانستان اگر می‌خواهد اقتدار خود را نشان دهد باید حافظ ملت افغانستان، چه شیعه و چه سنی باشد، این معنا ندارد در ماه رمضان این اتفاق‌ها بیفتد و ۶۰ تَن شهید و زخمی و مجرح شوند، چه خبر است، دست چه کسی در کار است؟

او گفت: حکومت داری لوازمی دارد و حفظ امنیت مردم یکی از آن‌ها است، مطمئن باشید اگر پیشگیری نکنید، در افغانستان نسل‌کشی به راه می‌افتد.

دولت منحوس صهیونیستی بر سیاست های کلی جهان چنگ انداخته است

حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود موضوع فلسطین را مورد توجه قرار داد و گفت: دولت جعلی در یک سرزمین حساس و کلیدی قرار گرفته است و  این تنها مسئله فلسطین نیست، این دولت منحوس صهیونیستی امروز بر روی سیاست‌های کلی جهان چنگ انداخته، در سازمان‌های بین‌المللی، موقعی که می‌خواهد چیزی به نفع ملت‌های محروم تصویب بشود، این‌ها پشت و حتی روی پرده خط می‌دهند و انتخابات ایالات متحده آمریکا نیز تحت تاثیر صهیونیست‌ها انجام می‌گیرد.

خطیب جمعه قم گفت: ما از کشور‌های عربی انتظار نداریم، که بر علیه رژیم صهیونیستی جنگ کلاسیک راه بیندازند، چون از آن‌ها خیلی بعید است که ساز و کار و تشکیلاتی را ایجاد کنند، از سازمان‌های بین‌المللی که دستشان در دست این رژیم است هم انتظاری نیست.

او قطع رابطه رژیم‌های عربی منطقه با رژیم صهیونیستی را برای نشان دادن حُسن نیت به مردم فلسطین ضروری دانست و گفت: این رژیم‌ها اگر چنین کاری را نمی‌کنند بر همان حالت نفاقشان بمانند.

امام جمعه قم همچنین خطاب به حماس و جهاد اسلامی گفت: هرگز دست از مقاومت برندارید، ملت و رهبری ایران در کنار شما قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمازجمعه نماز جمعه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۸۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار کرد: مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد است که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز، باید پیشرفت کشور در بخش تولید و اقتصاد ملی ارتقا یابد افزود: تاکید بر تقویت اقتصاد مستقل کشور که مبتنی بر تولید انبوه و با کیفیت و … است و به خاطر تأثیر شگرفی است که اقتصاد می‌تواند بر زندگی امروز و فردای جامعه بگذارد.

امام جمعه دشتستان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری تاکید کرد: اگر این دو اصل را بپذیریم که بالاترین خدمت به بشریت، نشر معارف دین است و بالاترین خیانت محروم کردن انسان‌ها از حقایق دینی است، آن‌گاه، خواهیم توانست موقعیت علامه شهید مرتضی مطهری را ارزیابی کنیم.

وی افزود: در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد؛ جهاد در برابر تحریف، الحاد، انحراف و التقاط.

مصلح با اشاره به ۱۲ اردیبهشت روز معلم افزود: از دیدگاه فرهنگ اسلامی، دعوت الهی و تربیت معنوی مهم‌ترین رسالت یک معلم تراز انقلاب اسلامی است. معلم و مربی شایسته از منظر دین باید واجد خصوصیات و ویژگی‌هایی باشد تا بتواند ضمن آموزش به پرورش انسان‌ها هم نائل شود.

امام جمعه دشتستان با اشاره به روز شوراها تاکید کرد: انقلاب اسلامی مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات و حضور در صحنه‌ها به اوج رساند.

وی با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس خاطرنشان کرد: ۱۰ اردیبهشت، سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس بعد از ۱۱۷ سال اشغال، توسط شاه عباس صفوی، روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده است.

مصلح بیان کرد: قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به کتاب‌های باقیمانده از یونان باستان و ۴۵۰ سال پیش از میلاد حضرت مسیح بر می‌گردد و تا ابد به این نام خواهد ماند.

وی ادامه داد: با وجود محرومیت‌ها و مشکلات متعدد زیرساختی در مناطق غیربرخوردار واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس خیانت و ظلم در حق مردم مناطق جنوب است.

امام جمعه دشتستان افزود: در شرایطی که شهرستان‌های جنوب و روستاهای توابع آن با مشکلات و محرومیت‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی‌های منطقه به هیچ عنوان منطقی نیست و نباید پول پتروشیمی‌ها صرف باشگاه‌داری تیمی شود که هیچ ربطی به این مناطق ندارد.

وی با حمایت از موضع گیری بحق دکتر رضایی نماینده دشتستان دشتستان افزود: در شرایطی که برخی مدارس و مراکز آموزشی درمانی استان بوشهر در گرمای تابستان کولر ندارند و تیم‌های ورزشی ما از امکانات حداقلی محرومند بخواهند سرمایه هلدینگ خلیج فارس خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود.

حجت‌الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: از مسؤولان مربوطه درخواست می‌شود جلوی این ظلم و تبعیض را بگیرند.

کد خبر 6088987

دیگر خبرها

  • علی‌عسکری: استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج فارس است
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود