Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:14:52 GMT

خیرین ۱۳.۵میلیارد تومان به دانشگاه شریف کمک کردند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۹۳۴۰

خیرین ۱۳.۵میلیارد تومان به دانشگاه شریف کمک کردند

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، حامیان و خیرین دانشگاه صنعتی شریف با هدف حمایت از این دانشگاه و به‌ منظور حفظ و ارتقای سطح تولید علم، پژوهش و پیشرفت کشور گردهم آمدند. در این نشست هم اندیشی، حاضران در جلسه حدود ۱۳ و نیم میلیارد تومان کمک به دانشگاه را متعهد شدند که در راستای حمایت از دانشجویان، احداث و نوسازی خوابگاه‌ها، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های دانشکده و سایر موارد مورد نیاز دانشگاه صنعتی شریف هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مراسم رسول جلیلی، رییس دانشگاه صنعتی شریف درباره نحوه تامین نیازهای مالی دانشگاه گفت: دانشگاه‌های معتبر و بزرگ دنیا همچون هاروارد، استنفورد و ام آی تی با وجودی که درآمدهای سرشاری از محل ارتباط با صنعت و دریافت شهریه دارند، ولی هیچ گاه از کمک نیکوکاران(در قالب هبه یا وقف) غافل نمی‌شوند. شاید به این دلیل که داشتن سبد درآمدی متنوع آزادی عمل بیشتر و ریسک کمتری به دنبال دارد و مهم‌تر اینکه اهدای کمک مردم، شاخصی است که تا حدودی میزان رضایت جامعه را از خدمات دانشگاه نشان می دهد.

وی افزود: ما هم به این موضوع اعتقاد داریم و در راستای تنوع بخشی به درآمدها و خوداتکایی مالی دانشگاه که یکی از مضامین برنامه راهبردی دانشگاه به شمار می‌رود، تا سال ۱۴۰۵ حداقل ۱۰ درصد از درآمدهای دانشگاه از محل کمک و اهدا نیکوکاران و دانش آموختگان تامین شود.

رییس دانشگاه شریف ضمن تاکید بر اهمیت حمایت مردمی از دانشگاه‌ها اظهار داشت: نیکوکاران متعلق به یک خطه یا استان ایران زمین، علاقه زیادی به کمک به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آن خطه نشان می‌دهند. استان‌ها نسبت به پایتخت کم برخوردارترند و مردم یک خطه از مشاهیر مفاخر، انتظار توجه و رسیدگی بیشتری دارند. ولی دانشگاه‌های تراز اول کشور همچون صنعتی شریف و تهران متعلق به کل کشور هستند. دانشجویانی از همه اقوام و نقاط جغرافیایی از بلوچستان تا آذربایجان و از خراسان تا خوزستان و استان‌های مرکزی ایران در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند، ضمن اینکه بهترین استعدادهای کشور به دانشگاه‌ها جذب می‌شوند و این جوانان آینده سازان کشورند.

به گفته جلیلی، بخش قابل توجهی از کادر هیأت علمی دانشگاه‌های شهرستان را دانشگاه‌های بزرگ کشور تربیت می‌کنند و اگر بخواهیم نسل بعدی توانمندتری داشته باشیم و سرمایه‌گذاری ما در حوزه ساختمان و تجهیزات در استان‌ها ثمر دهد، باید به دانشگاه‌های بزرگ توجه ویژه کنیم.

وی در خصوص نحوه مشارکت در کمک و حمایت از دانشگاه شریف، خاطرنشان کرد: نیکوکاران می توانند از ۲ طریق به دانشگاه کمک کنند. نخست مشارکت در یک پروژه خاص، تعریف یک بورس تحصیلی، تاسیس تجهیز یک آزمایشگاه و طریق دوم، کمک به صندوق نیکوکاری شریف یا صندوق نیکوکاری دانشکده‌ها که صندوق وفق هستند. مبالغ واریز شده به این صندوق‌ها توسط یک تیم متخصص و آشنا به بازار مالی، سبدگردانی شده و ضمن حفظ اصل سرمایه، از محل سود حاصل از سبد گردانی نیازهای دانشگاه مرتفع می‌شود.

برچسب‌ها خوابگاه دانشجو دانشگاه صنعتی شریف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوابگاه دانشجو دانشگاه صنعتی شریف خوابگاه دانشجو دانشگاه صنعتی شریف دانشگاه صنعتی شریف دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی گفت: به مظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان یافته موثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ،اساسنامه حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصوی هیات دولت رسید.

سخنگوی دولت تاکید کرد: این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.

کد خبر 6090222

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • دولت اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و ‎پیشکسوتان را ابلاغ کرد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟