Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@03:59:29 GMT

معرفي دانشجويان دانشگاه تهران به مراکز کسب و کار

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۴۲۱۳

خبرگزاری آریا-رئیس دانشگاه تهران با راه‌اندازی "مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار" دانشجویان این دانشگاه به مراکز کسب و کار متصل می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر سید محمد مقیمی در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان مرکز توسعه رهبران کسب و کار در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، گفت: نیاز به ایجاد این مرکز توسعه‌ای از سال‌ها قبل در دانشگاه تهران و دانشکده مدیریت مطرح بود تا در زمینه استعدادیابی دانشجویانی که استعداد فعالیت‌های کارآفرینانه و راه‌اندازی و مدیریت کسب‌وکار‌ها را دارند، فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا دانشجویانی که دارای استعداد راه‌اندازی کسب و کار‌ها هستند، ضمن برخورداری از آموزش‌های تئوریک، ارتباطات ویژه‌ای را با محیط کسب‌وکار در کشور برقرار کنند. یعنی آموزش‌های تئوریک و مهارت‌های عملی کسب و کار‌های کارآفرینانه را به طور همزمان فرا گیرند.
رئیس دانشگاه تهران، هدف دیگر مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار در دانشگاه تهران را تقویت مهارت‌های کارآفرینانه و مهارت‌های رهبری مدیران موجود در کسب‌وکار‌ها دانست و افزود: دانش مدیریت، دانشی عملگرا است و باید تئوری با عمل و هنر آمیخته شود تا به کار آید. یکی از مأموریت‌های مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار، برگزاری دوره برای مدیران کسب‌وکار‌ها است تا با این دوره‌ها شاهد کارایی و اثربخشی بیشتری در کسب‌وکار‌های موجود کشور باشیم.
وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد شاهد استعدادیابی رهبران کسب‌وکار در این مرکز باشیم و همچنین این مرکز آزمایشگاهی باشد تا مدیران جنبه رهبری خود را پرورش دهند.
دکتر مقیمی با اشاره به اینکه فضای فیزیکی و زیرساخت‌های مرکز توسعه رهبران کسب‌ و کار با سرمایه‌گذاری و مشارکت یکی از حامیان کارآفرین کشورمان احداث می‌شود، ابراز امیدواری کرد با حمایت نیکوکاران کارآفرین و علاقه‌مند به ارتقای علم و دانش، بتوان با سرعت بیشتری به توسعه و تقویت زیرساختی نهاد علم پرداخت.
همچنین دکتر طاهر روشندل اربطانی، رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ‏ ، علت عقب‌افتادن در بسیاری از عرصه‌ها را عدم ارتباط هماهنگ و ارگانیک بین صنعت و دانشگاه دانست و گفت: ایجاد مرکز توسعه رهبران کسب‌ و کار در دانشگاه تهران آغازگر تحولی بزرگ در پیوند صنعت و دانشگاه خواهد بود و شعار سال مبنی بر «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» در سایه پیوند ارگانیک بین صنعت و دانشگاه محقق می‌شود.
وی افزود: علت شکست بسیاری از تصمیم‌گیری‌های سازمانی ناشی از خطا‌های تصمیم‌گیری است و این مرکز می‌تواند با برگزاری دوره‌های ویژه مدیریتی و رهبری، پایه‌گذار و محلی برای تربیت رهبران آینده کسب‌ و کار باشد.
رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با اشاره به نقش نیکوکاران کارآفرین در پایه‌گذاری و توسعه مراکز علمی و دانشگاهی در دنیا، اظهار کرد: همزمان با تلاش سیاستگذاران و مدیران ارشد دانشگاهی برای تحقق دانشگاه کارآفرین در کشور، شاهد هستیم که چنین نیکوکاران باسابقه‌ای در کشورمان که دارای تجربه‌های مدیریتی بزرگی هستند، در زمینه سرمایه‌گذاری برای نزدیک شدن دانشگاه‌ها به مؤلفه‌های دانشگاه کارآفرین، انگیزه و رغبت پیدا کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشکده مدیریت دانشگاه تهران کسب وکار ها کسب و کار کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز

رئیس مرکز اورژانس استان تهران از برقراری بیش از ۶۴ هزار تماس با مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ تهران در یک هفته گذشته خبر داد.

محمداسماعیل توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات ماموریت‌های اورژانس تهران در یک هفته گذشته، گفت: از تاریخ یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در مجموع ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران ثبت شده که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند. همچنین ۲۰ هزار و ۱۵۰ نفر نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در طول یک هفته گذشته ۶۴ هزار و ۳۴۲ تماس با مرکز اورژانس تهران برقرار شده است، گفت:‌ متاسفانه در این میان این تماس‌ها ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز بوده است.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران همچنین گفت: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده در هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱ هزار و ۹۹۴ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است. همچنین اورژانس هوایی نیز چهار سورتی پرواز داشت که در پی آن چهار نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور