Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ در نشست صمیمی با طنزپردازان گفت: مانایی شخصیت مرحوم کیومرث صابری فومنی به عنوان یک طنز پرداز اجتماعی به دلیل توجه به دغدغه های مردم از دریچه طنز فاخر بود.

به گزارش ایران آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در نشست صمیمی با طنزپردازان  که به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ در باغ زیبا برگزار شد، گفت: مرحوم ‌کیومرث صابری فومنی مشهور به «گل آقا» یک طنزپرداز اجتماعی بود که برای پاسخ و توجه به دغدغه های مردم طنز فاخر می نوشت و ماندگاری این هنرمند هم به واسطه همین امر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امیدواریم که فضای مناسب تری برای پرداخت متفاوت به مقوله طنز فاخر در جامعه فراهم شود و ما هم در وزارت فرهنگ آماده هرگونه کمک و همکاری در این زمینه هستیم.

وزیر دولت فرهنگ در دولت مردمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیشنهادی مطرح شده است تا جایزه و جشنواره ای طنز با عنوان «گل آقا» برگزار شود که این اتفاق هم به نوعی بزرگداشت هنرمند بزرگ و فقید صابری فومنی محسوب میشود و هم برای رشد و توسعه طنز در فضای رسانه ای کشور اهمیت دارد. برگزاری این رویداد فرهنگی اتفاق خوبی است  که  می تواند زمینه ای برای بروز استعدادها در این حوزه باشد.

دکتر غلامعلی حداد عادل رییس بنیاد سعدی نیز که در این نشست  حضور داشت  طی سخنانی با بیان خاطراتی از دوران چاپ و انتشار هفته نامه گل آقا گفت: پس از حدود ۲۰ سال از فوت این طنزپرداز حرف های زیادی در خصوص مشی و شیوه فعالیت حرفه ای گل آقا وجود دارد که نیازمند بازگویی است.

حداد عادل ادامه داد:  در زمان انتشار مجله گل آقا بنده  سالها با اسم مستعار "مکتب دار" برای مرحوم صابری فومنی سوژه ارسال می کردم و هیچ کس از هویت «مکتب دار» خبر نداشت.وی در ادامه با اشاره به نامه نگاری های شخصی  که در قالب مکتوب طنز با مرحوم کیومرث صابری فومنی داشته است به خوانش یکی از این نامه ها پرداخت.

همچنین  در ادامه این نشست حجت‌الاسلام دعایی، مسئول موسسه اطلاعات نیز به ذکر خاطراتی از شروع همکاری «گل آقا» با روزنامه اطلاعات در دهه ۶۰ پرداخت. او از گل آقا به عنوان یکی از شاخص ترین طنزپردازان معاصر کشور یاد کرد که طنز فخیم او باعث اصلاح برخی کاستی ها  در آن زمان می شد.

گفتنی است سخنرانی و شعرخوانی  طنزپردازان  از دیگر بخش های اصلی نشست صمیمی طنزپردازان با وزیر فرهنگ بود.

 

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: صابری فومنی وزیر فرهنگ نشست صمیمی طنز فاخر گل آقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»