Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، سعید محمد یکشنبه شب در مصاحبه با خبرنگاران در قشم بیان کرد: برای توسعه و جذب و تشویق سرمایه گذاران در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی معافیت و مشوق هایی نیاز است که در نظر داریم ظرفیت سازی کنیم تا این صنایع بیشتر شده و منجر به تولید، اشتغالزایی و صادرات شوند.

وی اظهار داشت: برای کلیه مناطق آزاد با توجه به موقعیت اقتصادی، ظرفیت ها، دیپلیماسی اقتصادی، کشورهای همسایه و وضعیت معیشتی بومی برنامه راهبردی تدوین شده و به زودی اعلام می شود و دراین راه آن موضوعی که معیشت مردم را درگیر کرده به عنوان صنایع پیشران مناطق انتخاب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری بدون فروش زمین، اظهار داشت: زیرساخت های مناطق آزاد باید طبق قانون توسط دولت انجام می شد و با توجه به اینکه این مهم در سنوات گذشته توسط دولت ها انجام نشده، مناطق آزاد به دنبال زمین فروشی رفته اند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ما جلوی زمین فروشی را گرفته ایم و راه های دیگری را پیگیری می کنیم، افزود: مشارکت در زمین و صدور پروانه از جمله مواردی است که سرمایه گذاران را جهت راه اندازی واحدهای تولیدی کمک می کند و تمرکز هزینه های آنان در راستای تولید و اشتغال خواهد رفت.

محمد همچنین گفت: باید مشوق های بیشتری برای سرمایه گذاران ایجاد کرد و راه پیشرفت در مناطق آزاد تشویق سرمایه گذاران و احیای مشوق هاست که برخی مخدوش شده و امیدواریم مجددا به مسیر اصلی بازگردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به نحوه تامین منابع خرید سهام سهام شرکت سوخترسانی و خدمات دهی قشم که 60 درصد سهام آن متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی است، توضیح داد: توافق سه جانبه ای با صندوق توسعه ملی انجام شده و چون کشتیرانی به صندوق بدهکار است، منطقه آزاد قشم جایگزین این بدهکاری شده و به صورت اقساطی این بدهی را به صندوق توسعه پرداخت خواهد کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هدف از این کار را سهامدارشدن اکثریت سهم توسط منطقه آزاد قشم، مدیریت یکپارچه و تصمیم گیری بهتر در راستای توسعه بنکرینگ عنوان کرد.

وی ادامه داد: این باعث تمرکز مدیریت می شود و سرمایه گذاران زیادی برای موضوع بنکرینگ مراجعه می کنند اما چون مدیریت متمرکز نبوده از این فرصت استفاده نشده که با این رویداد احیا می شود.

قشم در جنوب هرمزگان دارای ظرفیت سوخترسانی و خدمات رسانی به کشتی ها (بنکرینگ) است که قرار گرفتن آن در آبراه بین المللی خلیج فارس، زمینه درآمدزایی کلان در این حوزه را بیش از پیش آشکار می سازد.

انتهای پیام/88050

منبع: فارس

کلیدواژه: سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قشم سازمان منطقه آزاد قشم صنایع دریامحور شیلات انرژی و سوخت سرمایه گذاران مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیران عامل، معاونین و مدیران این مناطق در مشهد برگزار شد، «اروند» توانست در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را کسب نماید.

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند