Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@03:59:21 GMT

سیری در پارک جنگلی سرچشمه خوانسار

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۶۷۴۳

سیری در پارک جنگلی سرچشمه خوانسار

سرچشمه خوانسار در دامنه کوه سیل و با درختانی بلند و سرسبز، چشمه‌های جوشان و روان و سایه‌های خنک و هوای پاک از زیبایی‌های این شهر است که به عنوان منطقه نمونه گردشگری شهر برگزیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرستان خوانسار واقع در استان اصفهان دارای طبیعتی بی‌نظیر است، چشمه‌ها، رودهای کوچک و طبیعتی سرسبز از ویژگی‌های بارز خوانسار و قدم زدن در کوچه باغ‌ها و تماشای خانه‌های خشتی و گلی از خاطرات فراموش نشدنی سفر به شهر خوانسار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارک جنگلی سرچشمه خوانسار با وسعت ۱۵ هکتار در دامنه کوه سیل در جنوب این شهر قرار دارد و با درختانی بلند و سرسبز، چشمه‌های جوشان و روان و سایه‌های خنک و هوای پاک از زیبایی‌های این شهر است که به عنوان منطقه نمونه گردشگری شهر برگزیده شده است.

این پارک در تمام فصل سال به ویژه از اردیبهشت تا پایان شهریورماه میزبان گردشگران از نقاط مختلف کشور است. میانگین ورود گردشگر به این پارک از ابتدای اردیبهشت تا پایان شهریورماه در روزهای عادی هفته حدود سه هزار نفر و در ایام تعطیل به بیش از ۱۲ هزار نفر می‌رسد.

دو چشمه طبیعی مرزنگشت (چشمه شتر خون) و چشمه پیر از ویژگی‌های پارک سرچشمه است که از دل کوه می‌جوشد و در گرمای تابستان طراوت بخش جان گردشگران است. چشمه اصلی، تأمین کننده آب کشاورزی خوانسار بوده و جوی‌های یازده گانه خوانسار از آن بهره‌مند می‌شود. رودی که در این منطقه جریان دارد در فصل بهار به ویژه اردیبهشت‌ماه چنان پرآب است که صدای جوش‌وخروش آن تا چندین متر دورتر از مسیر رود به گوش می‌رسد، در این پارک گردشگران از ایستادن کنار چشمه، آب بازی و لمس آب خنک لذت می‌برند.

حوضچه‌های پرآب روان این پارک از دیگر زیبایی‌های پارک است، آب این حوضچه‌ها از چشمه‌های پای کوه سرازیر شده است، سایه درختان بلند و کهن پارک همراه با خنکی آب حوضچه‌ها، برای ساعاتی روان انسان را تسکین می‌دهد.

کوه سیل با ارتفاع ۳۷۵۰ متر از سلسله کوه‌های زاگرس منشعب شده است و از بلندترین ارتفاعات خوانسار است که به دلیل موقعیت بلندتر از پارک، نما و چشم‌اندازی زیبا به پارک دارد؛ این قسمت از پارک میان گردشگران محبوب‌تر است. به فاصله‌ای کوتاه از چشمه مرزنگشت (مرزنگوش) در دامنه کوه، جنگل انبوهی از درختان مختلف با سکوهایی برای پیک‌نیک و دورهمی خانواده‌ها قرار دارد و بازدید آن به گردشگران و گروه‌های کوهنوردی توصیه می‌شود.

ساماندهی و توسعه پارک خوانسار در دستور کار شهرداری

مهدی احمدی، شهردار خوانسار در خصوص اقدامات شهرداری در توسعه و ساماندهی سرچشمه خوانسار، می‌گوید: در سال جاری در راستای توسعه پارک سرچشمه خوانسار سرویس‌های بهداشتی قدیمی پارک سرچشمه به منظور احداث کمپ اسکان، پارکینگ و شهربازی و مکان مناسب برای گردشگران تخریب شده است.

وی می‌افزاید: سال جاری ساماندهی روشنایی، نورپردازی و فضاسازی نماهای بصری پارک چشمه به همت شهرداری خوانسار انجام می‌شود.

شهردار خوانسار ادامه می‌دهد: در جنوب پارک سرچشمه و قسمت کوهستانی سکو سازی برای مسافران و در قسمت جنگلی پارک اقداماتی همچون فضاسازی برای اقامت مسافران و امکانات آشپزی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

احمدی با بیان این‌که پس از عملیات نصب حفاظ آبگیری دریاچه سرچشمه خوانسار انجام می‌شود، تصریح می‌کند: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری خوانسار برای توسعه و بهسازی پارک سرچشمه اعتبار پیش‌بینی شده است.

کد خبر 571205

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خوانسار شهردار خوانسار شهرهاي ايران گردشگران آلاچیق چشمه گردشگری گردشگری شهری ساماندهي شهري برنامه ریزی شهری شهرداری شهرداری ها مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سرچشمه خوانسار پارک سرچشمه چشمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اطلاعیه قطعی آب در ده چشمه

صدور اطلاعیه قطعی آب در ده چشمه

دیگر خبرها

  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • آب قنات؛ مهریه زنان طرشتی | ۵ قنات باغ‌های روستا را سیراب می‌کرد
  • صدور اطلاعیه قطعی آب در ده چشمه
  • شجاعی: از روی شکم سیری بازی کردیم!
  • قطعی آب شرب در ده چشمه
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • پاکسازی پارک جنگلی النگدره و ناهار خوران گرگان به همت طبیعت دوستان