Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فلیکس بولانوس، وزیر دولت در ریاست جمهوری روز دوشنبه گفت که مقامات اسپانیا نرم‌افزار جاسوسی "پگاسوس" را در تلفن های همراه نخست وزیر پدرو سانچز و مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع، شناسایی کرده اند.

 به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از رویترز؛بولانوس در یک کنفرانس خبری گفت که تلفن سانچز در می 2021 آلوده شده بود و حداقل یک نشت داده در آن زمان رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نگفت چه کسی می‌تواند از نخست‌وزیر اسپانیا جاسوسی کند و آیا قدرت‌های خارجی یا گروه‌های اسپانیایی مظنون به حضور در پشت آن هستند یا خیر.

این اظهارات در پی فشار شدید بر دولت ائتلافی چپ‌گرا برای توجیه خود پس از اینکه گروه حقوق دیجیتالی کانادایی Citizen Lab گفت بیش از 60 نفر مرتبط با جنبش جدایی‌طلب کاتالونیا هدف نرم‌افزار جاسوسی «پگاسوس» ساخته‌شده توسط گروه NSO اسرائیل بوده‌اند، صورت گرفت.

پس از اتهامات جاسوسی از اعضای جنبش جدایی طلب کاتالونیا،حزب چپ گرای استقلال کاتالونیا ERC متحد کلیدی دولت اقلیت در پارلمان، گفت تا زمانی که مادرید اقداماتی را برای بازگرداندن اعتماد انجام ندهد، از دولت حمایت نخواهد کرد.

سازمان دیده بان حفاظت از داده اتحادیه اروپا خواستار ممنوعیت پگاسوس به دلیل سوء استفاده از آن توسط دولت هابرای جاسوسی از فعالان حقوق، روزنامه نگاران و سیاستمداران شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پگاسوس اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سردار جلیل موقوفه ئی   گفت: طبق اطلاعاتی مبنی بر فعالیت فردی از اتباع بیگانه در زمینه خرید و فروش گوشی تلفن همراه سرقتی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان گرمسار قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان پلیس آگاهی گرمسار با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی موقعیت این فرد شده و توانستند خودروی متهم را طی عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی، در محور ایوانکی به تهران متوقف و وی را دستگیر کنند.
سردار موقوفه ئی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو  ۱۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه که به صورت ماهرانه جاساز شده بود کشف و ضبط شد خاطر نشان کرد: متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی شد و قدامات قانونی برای شناسایی مالکان تلفن‌های همراه همچنان ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • بارسلونا؛ خواهرخوانده‌ای با شاهکارهای معماری برای اصفهان
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا