Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ادعا کرد که با ادامه شکست های روسیه در اوکراین، خطر استفاده این کشور از سلاح هسته ای رو به افزایش است.

باب منندز رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در گفتگویی  مدعی شد: یکی از نگرانی های من این است که هرچه اوکراینی ها پیروزی بیشتری بدست آورند، خطر اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بیشتر می شود زیرا او درحال شکست خوردن است و باید در خانه چهره خود را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه، احتمال استفاده از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی و سلاح تاکتیکی هسته ای افزایش می یابد.

این سناتور دموکرات در ادامه ادعاهای خود گفت که روسیه ممکن است از سایر تسلیحات کشتار جمعی در اوکراین استفاده کند.

وی با اشاره به سوریه، ادعا کرد که روسیه پیش از این در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

منندز درحالی که آمریکا خود دارای سلاح های شیمیایی است، ادعا کرد: پوتین در سوریه از این سلاح ها استفاده کرد اما جهان به آن توجه نکرد. رییس جمهوری روسیه می تواند بار دیگر از این سلاح ها استفاده کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

https://www.newsweek.com/risk-putin-using-nuclear-weapons-rises-ukraine-succeeds-menendez-۱۷۰۲۵۲۲

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه ، سنای آمریکا ، تحولات اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه سنای آمریکا تحولات اوکراین سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه می‌گوید که اروپا باید بحث و مناظره درباره توسعه قابلیت تدافعی انحصاری قاره سبز از جمله بازنگری در قوای هسته‌ای خود را آغاز کند.

ماکرون با اشاره به اینکه فرانسه همین حالا هم حمایت ناتو را در کنار خود دارد، گفت: باید فراتر برویم. فرانسه باید از امنیت خود اطمینان حاصل کرده و یک نیروی دفاعی قابل تکیه در سطح اروپا بسازد.

وی همچنین اضافه کرد: حصول اطمینان از امنیت شاید به معنای استقرار سپرهای (سامانه‌های) دفاع موشکی باشد که قادر به ایجاد بازدارندگی برابر استفاده از سلاح هسته‌ای هستند. قابل تکیه هم یعنی در اختیار داشتن موشک دوربرد که باعث بازدارندگی روس‌ها شود.

در بحبوحه جنگ اوکراین، شمار زیادی از رهبران غربی بر تقویت قوای دفاعی کشور متبوع خود تاکید کرده و مدعی شده‌اند که روسیه ممکن است ظرف چند سال آتی به ناتو حمله کند.

با این حال، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با رد این ادعا، آن را «بی‌معنی» خواند و گفت که آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی و سرمایه‌گذار ناتو، ۱۰ برابر بیشتر از مسکو در حوزه دفاعی هزینه می‌کند. وی همچنین تاکید کرد که تنش‌های ژئوپولیتیکی کنونی، تا حد زیادی به دلیل تصمیم ناتو مبنی بر چشم‌پوشی از منافع امنیتی روسیه ایجاد شده است.

ماکرون در واکنش به موضع وی در قبال سلاح هسته‌ای گفت: گرچه فرانسه تنها در صورت به خطر افتادن منافع حیاتی‌اش از زرادخانه خود استفاده خواهد کرد اما این منافع، بُعد اروپایی هم دارند و این بدان معناست که دکترین هسته‌ای فرانسه باید به اقتدار دفاعی اروپا کمک کند.

وی افزود: موافق گشودن این سرفصل هستم؛ مساله‌ای که متعاقبا باید دفاع ضدموشکی، شلیک موشک دوربرد و سلاح هسته‌ای را شامل شود.

ماکرون چندین سال است که حامی ایجاد یک «ارتش حقیقی اروپایی» است؛ ارتشی که بتواند به طور مستقل امنیت این قاره را تقویت و تامین کند. او ماه جاری هشدار داد که «اروپای امروز، فناپذیر است» و در ادامه خواستار «استقلال راهبردی» اروپا به ویژه در حوزه تولیدات دفاعی شد و مدعی شد که «اروپا باید نشان دهد که هرگز مطیع و وابسته آمریکا نیست.»

کد خبر 6090886

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است