Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی نیک آئین مدیر سینما سپیده اظهار داشت بیشتر از این که کارگردانان ما کمدی ساز خوبی باشند، سوژه های خوبی برای فیلم اجتماعی ندارند و سوژه ها برای مخاطب قابل پیش بینی است.

مهدی نیک آئین مدیر سینما سپیده درخصوص اینکه چرا فیلم های کمدی بیش تر از فیلم های جدی می فروشد به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: این که فیلمسازان کمدی بهتر می سازند را شخصا خیلی قبول ندارم اما شاید یکی از دلایل آن این باشد که در ایران هیچ ژانری وجود ندارد یعنی یا طنز است یا یک ملودرام اجتماعی که آن هم سبک و سیاقش مشخص است و فیلم های اجتماعی عمدتا تقلیدی از چند کارگردان است و سوژه ها برای مخاطب قابل پیش بینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به عنوان مثال گفت: در سینمای خودمان فیلم قهرمان را داشتیم و این دیالوگی بود که مخاطب به من گفت که ما که می دانیم(دست آقای فرهادی رو شده است و ما می دانیم در انتها چه بلایی می خواهید بر سر این بدبخت بیاورید). به نظر من بیشتر از این که کارگردانان ما کمدی ساز خوبی باشند، سوژه های خوبی برای فیلم اجتماعی ندارند.

این مدیر سینما اظهار داشت: در دهه های گذشته فیلم های پرفروش اجتماعی زیادی داشتیم، از متری شیش و نیم، فروشنده و ابد و یک روز و معمولا فیلم های آقای فرهادی از چهارشنبه سوری تا قهرمان در سال هایی که  اکران می شده، پرفروش ترین فیلم آن سال بوده است اما به نظر من سوژه یابی در فیلم ها نیاز به تغییر و تحول دارد و سینما دیگر محصول متنوعی ندارد و وقتی به عنوان مخاطب نگاه می کنیم، طیف خاصی نداریم که بتوانیم مخاطب را جذب کنیم. مثلا ژانر وحشت یا کودک به معنای حرفه ای نداریم که باعث جذب کودکان بشود و بچه ها خانواده ها را مجبور کنند که برای تماشای فیلم به سینما بروند.فیلم های موجود همگی داستان و روایت های تکراری دارند که به نظر من مشکل همین است که بیشتر مردم سمت فیلم طنز می روند با این عقیده که دو ساعتی را بخندند و خوش باشند.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده برنا فیلم های پرفروش سینما سپیده فیلم های کمدی ژانر ملودرام سوژه ها فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان

گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور استان‌های یزد و اصفهان با حضور معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور استان‌های یزد و اصفهان با حضور رسول محمدقلی معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان و رضا گلشن مهرجردی مدیرکل امور مستعدان و آینده‌سازان برگزار می‌شود.

اعلام برنامه‌های آینده، ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده، آشنایی با برخی مجموعه‌های نخبه‌پرور استان و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ از مهمترین موضوعات این گردهمایی است.
 
این گردهمایی نهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰ با حضور نمایندگان مجموعه‌های نخبه‌پرور استان‌های یزد و اصفهان بصورت برخط برگزار خواهد شد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند جهت دریافت لینک جلسه به آی دی @yamahdi313_2 در پیام رسان ایتا و بله پیام دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجربه سینما ترس، ترسناک‌ترین در ایران
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش که باید ببینید
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»