Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@03:02:54 GMT

فیس بوک در آلمان تحت نظارت شدید قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۱۵۶۴

فیس بوک در آلمان تحت نظارت شدید قرار گرفت

دفتر کارتل فدرال آلمان که نظارت بر شرکت «متا» را به عهده دارد، با اشاره به اهمیت این شرکت و پایگاه گسترده کاربری آن اعلام کرد که این شرکت را تحت نظارت پیشرفته قرار داده است.

به گزارش رویترز، «آندریاس مونت» رئیس دفتر ضد انحصار آلمان گفت: «اکوسیستم دیجیتالی ایجاد شده توسط متا پایگاه کاربری گسترده‌ای دارد و این شرکت را به یک بازیگر کلیدی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» غول‌های فناوری به دلیل موقعیت مسلط و شیوه‌های مالیاتی خود در سراسر جهان تحت نظارت فزاینده‌ای قرار می‌گیرند.

بر این اساس، متا (فیس‌بوک سابق) در آلمان تحت نظارت و کنترل ویژه‌ای قرار خواهد گرفت. به عقیده کارشناسان حوزه فناوری، این شبکه اجتماعی پرطرفدار که چند وقتی است تغییر نام داده، برای رقابت در بازار‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرکت متا در واکنش به این تصمیم برلین اعلام کرد: «در حالی که ما با استدلال مقامات آلمانی مخالفیم، تمرکز ما بر ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربران در آلمان با رعایت تمام قوانین و مقررات این کشور است.»

بیش از ۳.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان از خدمات متا استفاده می‌کنند. متا به دلیل پایگاه کاربری بزرگ خود و داده‌های کاربری در دسترس برای شرکت‌ها، پیشرو ارائه دهنده  تبلیغات رسانه‌های اجتماعی است که منبع درآمد انحصاری این شرکت محسوب می‌شود.

قانون جدید برلین، رگولاتور آلمانی را قادر می‌سازد تا زودتر و مؤثرتر در برابر اقدامات شرکت‌های بزرگ دیجیتال مداخله کند. تصمیمات تقریبا مشابهی نیز درباره فعالیت گوگل، آمازون و اپل اتخاذ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیس بوک شرکت متا واتس اپ شبکه های اجتماعی فضای سایبری تحت نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تقویم در شهرستان آمل، از ارزیابی و قیمت گذاری ۲۰۰ فقره پرونده تغییر کاربری اراضی در جلسه کمیسیون تقویم این شهرستان خبر داد.

مهرداد فولاد افزود: جلسات این کمیسیون بر اساس دستورالعمل نحوه تقویم و ارزیابی اراضی زراعی و باغ‌ها موضوع قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برگزار می‌شود.

فولاد تصریح کرد: این جلسه با حضور نمایندگان فرمانداری و اقتصاد و دارایی برگزار و ۲۰۰ فقره پرونده ساخت و ساز غیرمجاز و یک فقره پرونده ساخت و ساز مجاز قیمت‌گذاری شد.

وی گفت: تصمیمات این کمیسیون در قیمت‌گذاری اراضی، ملاک عمل کمیسیون در پرداخت عوارض موضوع ماده ۲ و آرای مراجع قضایی در پرداخت جرائم نقدی قانون قرار می‌گیرد.

 

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵